  • 31. Data: 2016-07-31 22:12:37
    Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Jul 2016 21:38:36 +0200, Wiesiaczek napisał(a):
    > Przytoczone wcześniej ciśnienie 15 atm. daje nacisk jednostkowy
    > 15kG/cm^2 na WEWNĘTRZNĄ STRONĘ OPONY.
    > I tylko tyle, proste? :)
    > Nie ma to żadnego związku z naciskiem na jezdnię i robienie kolein etc.
    > ani na most.

    Opona dosc wiotka, wiec i droge cisnienie dziala podobne.

    > W moim rowerze mam ciśnienie 4 atm. a w moim quadzie jest 0,3 atm.
    > I co z tego wynika? NIC:)

    Czy takie nic ... roznica powinna byc i z zewnatrz mierzalna.

    J.

  • 32. Data: 2016-08-05 15:46:32
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 29 Jul 2016 11:47:07 +0200, PiteR <e...@f...pl> wrote:

    >Zamień się ze mną ;) Biore TIRa a oddaje ch. na motórze o 4oo rano.
    >
    >https://youtu.be/CegZDTWhaos?t=18s

    To ja w zamian dam skuterzystę z chińskim pierdzikiem, który chyba na
    dokładkę dziurawy tłumik. Wyjeźdża od 22:00, wraca o 6.00. Raz już mu
    zwracałem uwagę, pomgło na jakiś czas. Teraz chyba skończy się na
    spuszczeniu powietrza z kół.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 33. Data: 2016-08-05 17:36:47
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik j...@i...pl

> [...]

    dokładkę dziurawy tłumik. Wyjeźdża od 22:00, wraca o 6.00. Raz już mu
    zwracałem uwagę, pomgło na jakiś czas. Teraz chyba skończy się na
    ---
    Chcesz komuś spuścić powietrze z kół ? To Ty zwykły wpierdol powinieneś
    dostać :-)

  • 34. Data: 2016-08-06 11:17:03
    Temat: Re: Spuszczenie powietrza.
    Od: "Tadek" <n...@w...pl>

    =================
    > Chcesz komuś spuścić powietrze z kół ? To Ty zwykły wpierdol powinieneś
    > dostać :-)

    Spuszczenie powietrza przewaznie rozjaśnia umysł uciążliwemu osobnikowi.

  • 35. Data: 2016-08-06 11:34:04
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tadek"

> [...]
    > dostać :-)

    Spuszczenie powietrza przewaznie rozjaśnia umysł uciążliwemu osobnikowi.
    No tak, odkrywa, że mógłby komuś spuścić wpierdol.

  • 36. Data: 2016-08-06 16:40:09
    Od: "Tadek" <n...@w...pl>

    ================
    > No tak, odkrywa, że mógłby komuś spuścić wpierdol.

    Zaczyna zastanawiać się za jakie grzechy go to spotkało.

  • 37. Data: 2016-08-07 10:04:43
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 30.07.2016 o 23:03, Tomasz Pyra pisze:

    > No nie aż takie proste.
    >
    > Tam gdzie zewnętrzna strona opony się ugięła, czyli została ściśnięta od
    > spodu przez nawierzchnie, a od góry przez panujące wewnatrz ciśnienie, tam :D
    > nacisk równy jest dokładnie ciśnieniu panującemu wewnątrz.
    >
    > Inaczej pojazd albo odfruwa, albo właśnie się zapada pod ziemie.

    > Ma związek 1:1.

    He he he :D
    Czyli jak dopompuję opony to most może nie wytrzymać? :D

    Dobre!

    --
    Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 38. Data: 2016-08-07 11:53:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Aug 2016 10:04:43 +0200, Wiesiaczek napisał(a):

    > He he he :D
    > Czyli jak dopompuję opony to most może nie wytrzymać? :D
    > Dobre!

    Nacisk jednostkowy, czyli cisnienie.
    Z naciskiem na most nie ma nic wspolnego, z koleinami chyba niewiele,
    ale o tym czy na rogrzanym asfalcie odcisk opony bedzie, to juz raczej
    mocno zwiazane ...

    J.

  • 39. Data: 2016-08-07 17:45:06
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 07.08.2016 o 11:53, J.F. pisze:

    > Nacisk jednostkowy, czyli cisnienie.

    Zaraz zaraz... Nacisk jednostkowy to chyba chodzi o nacisk koła na
    jezdnię a ciśnienie to chyba ciśnienie w oponie?
    Wtedy jedno z drugim ma bardzo mało wspólnego. Howk!

    > Z naciskiem na most nie ma nic wspolnego, z koleinami chyba niewiele,
    > ale o tym czy na rogrzanym asfalcie odcisk opony bedzie, to juz raczej
    > mocno zwiazane ...

    Kolega Pyra twierdzi inaczej :)

    A i co do nagrzanego asfaltu to może być tylko bardzo słabiutko związane.

  • 40. Data: 2016-08-07 17:47:56
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

> [...]
    > spodu przez nawierzchnie, a od góry przez panujące wewnatrz ciśnienie, tam
    > nacisk równy jest dokładnie ciśnieniu panującemu wewnątrz.

    Nieprawda.