-
81. Data: 2016-08-11 23:34:17
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: Shrek <...@w...pl>
On 11.08.2016 21:59, masti wrote:
> a choćby tu:
>>>> Tam gdzie zewnętrzna strona opony się ugięła, czyli została ściśnięta od
>>>> spodu przez nawierzchnie, a od góry przez panujące wewnatrz ciśnienie, tam
>>>> nacisk równy jest dokładnie ciśnieniu panującemu wewnątrz.
>>> Nieprawda.
>
>> Prawda - "jeżeli ciało A działa na ciało B z siłą F, to ciało B działa
>> na ciało A z tą samą siłą F" czy jakoś tak. Tak przynajmniej twierdził
>> Newton i jak na razie się sprawdza;)
I gdzie tu masz nieprawdę?
Shrek
-
82. Data: 2016-08-12 01:22:07
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Thu, 11 Aug 2016 23:34:17 +0200, Shrek napisał(a):
> On 11.08.2016 21:59, masti wrote:
>
>> a choćby tu:
>>>>> Tam gdzie zewnętrzna strona opony się ugięła, czyli została ściśnięta od
>>>>> spodu przez nawierzchnie, a od góry przez panujące wewnatrz ciśnienie, tam
>>>>> nacisk równy jest dokładnie ciśnieniu panującemu wewnątrz.
>>>> Nieprawda.
>>
>>> Prawda - "jeżeli ciało A działa na ciało B z siłą F, to ciało B działa
>>> na ciało A z tą samą siłą F" czy jakoś tak. Tak przynajmniej twierdził
>>> Newton i jak na razie się sprawdza;)
>
> I gdzie tu masz nieprawdę?
To się nie uda :)
Kogo w szkole nie nauczyli i nie chce zrozumieć, ten nie zrozumie.
Najdziwniejsze, że jeszcze nikt nie przybiegł tu z rzeczywistymi wynikami
badań styku opony z jezdnią, gdzie istotnie to takie dokładnie 1:1 nie jest
(co jednak w żaden sposób nie neguje zasadności pewnych uproszczeń dla
ilustracji zasady), bo:
a) nacięcia bieżnika (i to niejednorodne na szerokości opony)
b) grubość i sztywność czoła opony która powoduje nierównomierny nacisk
jednostkowy wywierany na nawierzchnie przez powieczhnie styku.
c) sztywność boków opony
Już nie mówiąc o różnych dynamicznych zjawiskach związanych z ruchem
obrotowym koła.
-
83. Data: 2016-08-12 09:35:06
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: masti <g...@t...hell>
Shrek wrote:
> On 11.08.2016 21:59, masti wrote:
>
>> a choćby tu:
>>>>> Tam gdzie zewnętrzna strona opony się ugięła, czyli została ściśnięta od
>>>>> spodu przez nawierzchnie, a od góry przez panujące wewnatrz ciśnienie, tam
>>>>> nacisk równy jest dokładnie ciśnieniu panującemu wewnątrz.
>>>> Nieprawda.
>>
>>> Prawda - "jeżeli ciało A działa na ciało B z siłą F, to ciało B działa
>>> na ciało A z tą samą siłą F" czy jakoś tak. Tak przynajmniej twierdził
>>> Newton i jak na razie się sprawdza;)
>
> I gdzie tu masz nieprawdę?
>
to przeczytaj od początku. Bo wyjęliście sobie kawałek i udajecie, że
wiecie.
To jak tam z tym rowerem?
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
84. Data: 2016-08-12 09:39:04
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: Shrek <...@w...pl>
On 12.08.2016 09:35, masti wrote:
>>>>>> Tam gdzie zewnętrzna strona opony się ugięła, czyli została ściśnięta od
>>>>>> spodu przez nawierzchnie, a od góry przez panujące wewnatrz ciśnienie, tam
>>>>>> nacisk równy jest dokładnie ciśnieniu panującemu wewnątrz.
>>>>> Nieprawda.
>>>
>>>> Prawda - "jeżeli ciało A działa na ciało B z siłą F, to ciało B działa
>>>> na ciało A z tą samą siłą F" czy jakoś tak. Tak przynajmniej twierdził
>>>> Newton i jak na razie się sprawdza;)
>>
>> I gdzie tu masz nieprawdę?
>>
> to przeczytaj od początku. Bo wyjęliście sobie kawałek i udajecie, że
> wiecie.
No przeczytałem twojego posta od początku. Gdzie tam nieprawda?
> To jak tam z tym rowerem?
Nijak. Nijak ma się to do tematu. Za ewantualne zawalenie się mostu
odpowiadałby nacisk całkowity (równy ciężarowi) a nie na jednostkę
powierzchni równy ciśnieniu w oponach. Czego nie rozumiesz konkretnie?
Shrek
-
85. Data: 2016-08-12 10:45:17
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: masti <g...@t...hell>
Shrek wrote:
> On 12.08.2016 09:35, masti wrote:
>
>>>>>>> Tam gdzie zewnętrzna strona opony się ugięła, czyli została ściśnięta od
>>>>>>> spodu przez nawierzchnie, a od góry przez panujące wewnatrz ciśnienie, tam
>>>>>>> nacisk równy jest dokładnie ciśnieniu panującemu wewnątrz.
>>>>>> Nieprawda.
>>>>
>>>>> Prawda - "jeżeli ciało A działa na ciało B z siłą F, to ciało B działa
>>>>> na ciało A z tą samą siłą F" czy jakoś tak. Tak przynajmniej twierdził
>>>>> Newton i jak na razie się sprawdza;)
>>>
>>> I gdzie tu masz nieprawdę?
>>>
>> to przeczytaj od początku. Bo wyjęliście sobie kawałek i udajecie, że
>> wiecie.
>
> No przeczytałem twojego posta od początku. Gdzie tam nieprawda?
twoierdzisz, że opona jest sztywna i nacisk z podłoża przenosi na górę
opony?
>> To jak tam z tym rowerem?
>
> Nijak. Nijak ma się to do tematu. Za ewantualne zawalenie się mostu
> odpowiadałby nacisk całkowity (równy ciężarowi) a nie na jednostkę
> powierzchni równy ciśnieniu w oponach. Czego nie rozumiesz konkretnie?
ja rozumiem. ty udajesz, że nie.
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
86. Data: 2016-08-12 11:59:20
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: Shrek <...@w...pl>
On 12.08.2016 10:45, masti wrote:
> Shrek wrote:
>
>> On 12.08.2016 09:35, masti wrote:
>>
>>>>>>>> Tam gdzie zewnętrzna strona opony się ugięła, czyli została ściśnięta od
>>>>>>>> spodu przez nawierzchnie, a od góry przez panujące wewnatrz ciśnienie, tam
>>>>>>>> nacisk równy jest dokładnie ciśnieniu panującemu wewnątrz.
>>>>>>> Nieprawda.
>>>>>
>>>>>> Prawda - "jeżeli ciało A działa na ciało B z siłą F, to ciało B działa
>>>>>> na ciało A z tą samą siłą F" czy jakoś tak. Tak przynajmniej twierdził
>>>>>> Newton i jak na razie się sprawdza;)
>>>>
>>>> I gdzie tu masz nieprawdę?
>>>>
>>> to przeczytaj od początku. Bo wyjęliście sobie kawałek i udajecie, że
>>> wiecie.
>>
>> No przeczytałem twojego posta od początku. Gdzie tam nieprawda?
>
> twoierdzisz, że opona jest sztywna i nacisk z podłoża przenosi na górę
> opony?
Wręcz przeciwnie - twierdzę, że jest elastyczna (w uproszczeniu
doskonale eleastyczna i opona jako taka nie przenosi żadnych obciążeń),
a skoro tak, to coiś ten nacisk musi przenosić - tadam ciśnienie. A więc
nacisk w punkcie styku opony jest równy cisnieniu w oponie. I teraz to
co ważne - punkt styku to tak naprawde nie punkt a obszar i ma swoją
powierzchnię. I właśnie nacisk na powierzchnię jest równy ciśnieniu -
mają nawet te same jednostki.
Shrek
-
87. Data: 2016-08-12 16:31:26
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 12 Aug 2016 01:22:07 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
> Najdziwniejsze, że jeszcze nikt nie przybiegł tu z rzeczywistymi wynikami
> badań styku opony z jezdnią, gdzie istotnie to takie dokładnie 1:1 nie jest
Za duzo roboty. Wiesiaczek niech zmierzy :-)
Chyba, ze uproszczona metoda, to moze sie skusze :-)
J.