  • 61. Data: 2009-03-20 08:44:26
    Temat: Re: publikacja zdjec dziecka - prawo
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "Roger from Cracow" <r...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:gpu15l$scs$1@news.interia.pl...

    > Wskazane zezwolenie może być udzielone w formie dowolnej, byleby tylko było
    > jednoznaczne (wyraźne i niewątpliwe). Dowolność formy oznacza, że może być ono
    > wyrażone przez każde zachowanie się fotografowanego. Dopuszczalne jest zatem
    > jego udzielenie zarówno w formie ustnej, pisemnej, jak i w sposób dorozumiany
    > przez czynności konkludentne. Powinno ono być wyrażone przez osobę
    > fotografowaną, a w przypadku małoletniego, który nie posiada wystarczającego
    > rozeznania, przez jego rodziców (obydwoje). Istnienia zgody uprawnionego ani
    > jej zakresu nie domniemywa się.

    a możesz powiedzieć, skąd to wziąłeś?
    ustawa to chyba nie jest, raczej jakas interpretacja?
    skąd wynika koniecznośc zgody obojga rodziców?
    zwłaszcza, że kodeks rodzinny mówi:
    "Art. 97. § 1. Jeżeli władza rodzicielska przysługuje obojgu rodzicom, każde z
    nich jest obowiązane i uprawnione do jej wykonywania.
    § 2. Jednakże o istotnych sprawach dziecka rodzice rozstrzygają wspólnie; w
    braku porozumienia między nimi rozstrzyga sąd opiekuńczy."
    czy naprawdę publikacja fotografii to jest "istotna sprawa dziecka"?

  • 62. Data: 2009-03-20 08:54:07
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl>

    K.M.C. pisze:

    > Misiu, [...]
    > Dzieki temu postowi dowiedzialem sie, ze jestem chamem, nie mam dzieci
    > itd...

    Wystarczy poczytać i wszystko jasne. Jednak jesteś "problematyczny" bo
    nie szanujesz ludzi.

    pozdrawiam
    Qbab

  • 63. Data: 2009-03-20 09:25:22
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 19 Mar 2009 20:48:56 +0100, q...@o...pl napisał(a):

    > A skoro do publikacji wymagane jest pozwolenie obydwu rodzicow, to niech
    > fotograf udowodni, ze ma pozwolenie ich obu. Nie ma? To niech nie publikuje
    > zdjecia.

    Przecież zgoda obojga rodziców nie jest wymaga.

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 64. Data: 2009-03-20 09:47:33
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    > Myślę, że sprawa wygląda tak: dzisiejsze kobiety nie są zwykle słabymi
    > kurami i często facet, który się rozwodzi czuje ogromną porażkę. A to
    > rodzi takie różne głupie pomysły ''żeby był choć trochę dłuższy niż
    > jest''. Ewidentnie, jednym z takich pomysłów jest właśnie problem tego
    > wątku.

    mysle, ze trafiles w samo sedno!

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 65. Data: 2009-03-20 11:07:59
    Od: j...@g...pl

    On 19 Mar, 13:04, "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> wrote:

    > Twoje argumenty są ok
    > ale wybacz - mail to trochę za mało...

    To raczej problem "fotografa", który nie miałby problemu jeśli na
    zgodzie na publikowanie wizerunku dziecka widniały by podpisy obojga
    rodziców dziecka. Co i tak nie zmienia faktu, że jeden z rodziców może
    zmienić zdanie i zakazać publikowania zdięcia dziecka. Sprawa jest
    prosta i oczywista jak drut: jedno z rodziców się nie zgadza - zdięcia
    nie publikuję i nie płaczę na grupie.

    PS
    1.
    Na tej i na każdej innej podobnej też bym sobie nie życzył wizerunku
    mojego dziecka. Powodów jest wiele.

    2.
    Rodzic jest rodzicem dopóki tego prawa nie zostanie pozbawiony
    prawomocnym wyrokiem sądu.

  • 66. Data: 2009-03-20 12:38:21
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl>

    Robert pisze:

    > a możesz wyjasnic, dlaczego nalezy zabraniać publikowania zdjęcia,

    Czy nie wystarczy, że ma prawo, musi się jeszcze tłumaczyć dlaczego z
    niego korzysta ? To jest szaleństwo, niedługo będę musiał mówić dlaczego
    robię zdjęcia motyli (bo samo prawo do ich robienia to będzie za mało
    dla grupy).

    pozdrawiam
    Qbab

  • 67. Data: 2009-03-20 12:40:34
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > rodzi takie różne głupie pomysły ''żeby był choć trochę dłuższy niż
    > jest''. Ewidentnie, jednym z takich pomysłów jest właśnie problem tego

    Janko, Ty tak obrażasz publicznie faceta którego nie znamy dla zabawy ?
    Kiedyś inaczej się zachowywałeś na grupie.

    pozdrawiam
    Qbab

  • 68. Data: 2009-03-20 12:41:55
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Po-wo-li czy-ta-my jak nie u-mie-my.

    ćwicz, kiedyś się nauczysz. :)

    pozdrawiam
    Qbab

  • 69. Data: 2009-03-20 13:08:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Qbab pisze:
    > Janko, Ty tak obrażasz publicznie faceta którego nie znamy dla zabawy ?

    Stawiam tezę przyczyny irracjonalnego zachowania (irracjonalne ładniej
    brzmi niż inne słowo).

    > Kiedyś inaczej się zachowywałeś na grupie.

    E tam, zawsze miałem rogi, tylko dawniej dłuższe włosy :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 70. Data: 2009-03-20 13:32:12
    Od: armar <a...@p...fm>

    Janko Muzykant pisze:

    > Stawiam tezę przyczyny irracjonalnego zachowania (irracjonalne ładniej
    > brzmi niż inne słowo).

    Przecież facet ma PRAWO do takiego zachowania.
    Nie można więc mówić o irracjonalności przy żądaniu usunięcia zdjęcia.
    Irracjonalne jest sugerowanie, że facet nie może tego żądać.

    --
    Pozdrawia Marek