  • 131. Data: 2009-03-22 16:21:56
    Temat: Re: publikacja zdjec dziecka - prawo
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl>

    Robert pisze:

    > Użytkownik "Qbab" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > i własnie tym moje poglady różnią się od Twoich, mam prawo, ale z niego
    > nie korzystam...

    Ależ nie masz obowiązku z niego korzystać, ale jak już przyjdzie Ci
    ochota to nie jest to powód by nie respektować Twojego prawa i dodatkowo
    Cię obrażać.

    Pozdrawiam
    Qbab

  • 132. Data: 2009-03-22 19:00:54
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Jarek wrote:

    > prawo wymaga zgody obojga rodziców, pominąłeś to.....

    pominąłeś podanie paragrafu który o tym mówi

    --
    pozdrawiam

  • 133. Data: 2009-03-22 19:31:09
    Od: gervee <g...@g...com>

    On 22 Mar, 20:10, f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl> wrote:

    > Znalazłem cos takiego - Kodeks rodzinny
    >
    > Art. 97.
    > §1. Jeżeli władza rodzicielska przysługuje obojgu rodzicom, każde z nich
    > jest obowiązane i uprawnione do jej wykonywania.
    > §2. Jednakże o istotnych sprawach dziecka rodzice rozstrzygają wspólnie;
    > w braku porozumienia między nimi rozstrzyga sąd opiekuńczy.
    >
    > Art. 98.
    > §1. Rodzice są przedstawicielami ustawowymi dziecka pozostającego pod
    > ich władzą rodzicielską. Jeżeli dziecko pozostaje pod władzą
    > rodzicielską obojga rodziców, każde z nich może działać samodzielnie
> [...]

    Czy to nie wyczerpuje problemu?
    Jeden rodzic zgadza się więc nie ma sprawy (nie powinno być) bo jakby
    nie było zgodził się jako ustawowy przedstawiciel. Sprawa jest błaha i
    raczej nie warta uwagi.
    Dla świętego spokoju warto by matkę dziecka poprosić raz jeszcze o
    pisemną zgodę i mając ją w ręku "podziękować" ojcu dziecka.

    Rafał

  • 134. Data: 2009-03-22 20:10:44
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

  • 135. Data: 2009-03-22 20:33:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jarek pisze:

    > O ciekawe, zróbmy więc "test sensu wypowiedzi" i zamieńmy jedno słowo,
    > np. "prawo" na "medycyna"
    >
    > "Mechanizm jest bardzo prosty - jeśli medycyna będzie oczywista i
    > zrozumiała dla
    > każdego - kto wynajmie lekarza? W interesie więc lekarzy jest takie
    > skomplikowanie medycyny aby jej interpretacja była dla zwykłego
    > 'zjadacza
    > chleba' jak najbardziej zagmatwana i niejednoznaczna."

    Medycyna jest złożona ze swojej natury. A wiele rzeczy jest prostych.

    Prawo jest komplikowane celowo lub przez niekompetencję jego twórców.

  • 136. Data: 2009-03-22 20:35:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    f1969 pisze:

    > §1. Jeżeli władza rodzicielska przysługuje obojgu rodzicom, każde z nich
    > jest obowiązane i uprawnione do jej wykonywania.
    > §2. Jednakże o istotnych sprawach dziecka rodzice rozstrzygają wspólnie;

    A to jest mało istotna sprawa.

    > w braku porozumienia między nimi rozstrzyga sąd opiekuńczy.

    No to czekamy na wyrok rozstrzygający pomiędzy rodzicami w tej cholernie
    ważnej sprawie ;)

  • 137. Data: 2009-03-23 00:57:03
    Od: Andrzej Makarczuk <m...@g...com>

    Jarek <j...@z...biz.pl> w
    <5...@z...goo
    glegroups.com>:

    >O ciekawe, zróbmy więc "test sensu wypowiedzi" i zamieńmy jedno słowo,
    >np. "prawo" na "medycyna"

    Typowy "prawniczy test sensu".

    pozdrawi AM
    --
    makaraj Law is doing what is written, no matter what is right.
    na Religion is doing what you are told no matter what is right.

  • 138. Data: 2009-03-23 08:17:11
    Od: Piotr Kaczor <t...@m...net>

    Janko Muzykant pisze:
> [...]

    Halo - ludzie - przecież ne wiecie dlaczego ojciec się nie zgadza -
    wyrok na niego zapadł i cześć - wspaniała matka robi fotki dziecku -
    straszny ojciec się nie zgadza - nie wiemy dlaczego, ale jeśli to nalezy
    uszanować jego decyzję niezależnie od tego co nim kierował. Może jest
    psychpatą, może obłudnikiem - tego nie wiemy ale dajcie jużmu spokój.
    Jeśli matce bardzo zależy a ojciec jest hipokrytą to ograniczenie praw
    jego jest jedynym sposobem więc życzę powodzenia i cześć. A do tej pory
    zdjęcie należy zdjąć bo ojciec tak sobie życzy i ma do tego prawo a
    zdrowy rozsądek wsadźcie sobie....! Bo on kieruje sie swoim.

    PK

  • 139. Data: 2009-03-23 08:45:13
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Piotr Kaczor napisal:
    > Halo - ludzie - przecież ne wiecie dlaczego ojciec się nie zgadza -

    Na razie nikt, wlacznie z adresate roszczeniowego maila,
    nie wie, czy w ogole to jest ojciec, czy zwykla falszywka
    konkurencji.

    1. Nie potwierdzil swojej tozsamosci.
    2. Nie uzasadnil roszczenia. Publikowanie zdjecia dziecka
    w portfolio bez odplatnosci najglupszy sedzia nie uzna
    za czynnosc wymagajaca zgody obojga rodzicow.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 140. Data: 2009-03-23 09:04:52
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Piotr Kaczor pisze:
> [...]
    > straszny ojciec się nie zgadza - nie wiemy dlaczego, ale jeśli to nalezy
    > uszanować jego decyzję niezależnie od tego co nim kierował. Może jest

    Z pewnością jest dziwnym ludkiem. Każdy, kto boi się wystawiać swojego
    lub dziecka wizerunku jest dziwnym ludkiem, a przede wszystkim obłudny i
    niekonsekwentny. Konsekwentny byłby gdyby chodził po świecie w masce i
    trzymał dziecko pod kluczem w domu.

> [...]
    > zdjęcie należy zdjąć bo ojciec tak sobie życzy i ma do tego prawo a
    > zdrowy rozsądek wsadźcie sobie....! Bo on kieruje sie swoim.

    A to co innego, prawo do głupiego zachowania przysługuje każdemu.
    Demokracja taka.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl