  • 281. Data: 2013-05-20 21:11:10
    Temat: Re: przygody fotograficzne z BORem i policja
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    > No ale przecież tak jest. Tyle że to działa inaczej - problemem nie jest
    > to, że ludzie leczą się nie płacąc bezpośrednio, tylko to, że "koszty"
    > państwa są bardzo duże.

    Wyciąłeś to zdanie z kontekstu w dyskusji. Też uważam, że rola państwa
    powinna być rozsądnie jak najmniejsza, z dużym naciskiem na "rozsądnie".
    Chłopaki w rewolucyjnym zapale proponują częściowy demontaż (jak np.
    likwidacja sanepidu), przeciw czemu protestuję.

  • 282. Data: 2013-05-20 21:29:56
    Od: StaM <k...@y...com>

    .
    > Chłopaki w rewolucyjnym zapale proponują częściowy demontaż (jak np.
    > likwidacja sanepidu), przeciw czemu protestuję.

    Nie pomyslal ktos o likwidacji Polski? ...ile to by problemow
    rozwiazalo!

    Pozdrawiam serdecznie StaM

  • 283. Data: 2013-05-21 01:13:40
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-05-20, quent <q...@g...com> wrote:
    > Dlatego właśnie w socjalizmie tyle się kradnie wszędzie. Są do tego warunki wręcz
    idealne.
    > Egoizm, chciwość, chęć zysku to naturalne cechy ludzkie. W kapitalizmie "niechcący"
    przyczyniają się do rozwoju, polepszają byt najuboższym.

    Czyli chcesz powiedzieć, że egoizm i chciwość to naturalne cechy i:
    a) w socjalizmie powodują degradację i biedę,
    b) w kapitalizmie przyczyniają się do rozwoju.

    Inaczej mówiąc. Jak pojedziesz do Korei Północnej, gdzie 3 Azjatów
    ukranie Ci aparat i spuści wpier..., to jest źle (pewnie zrobili to
    przez komunizm).
    Jak pojedziesz do USA, gdzie aparat ukradnie Ci 3 Murzynów z Bronxu,
    to przyczynią się do rozwoju gospodarki?

    > Polecam "Cnota egoizmu" Ayn Rand - dokładnie o tym traktuje.

    Polecam wyjść z domu i się przewietrzyć.

    > Oligopole to przecież domena gospodarek regulowanych!

    LOL. Człowieku...
    Ludzie starsi i poważniejsi od Ciebie mówią Ci, jak wygląda świat. Ty
    im odpowiadasz cytatami z tekstów ideologicznych / teoretycznych.
    Dojdziesz kiedyś do takiego poziomu intelektualnego, że zaczniesz się
    podpierać danymi statystycznymi?

    > Na wolnym rynku konkurencja jest olbrzymia...

    Powinieneś dodać "polecam cośtam kogośtam". Pokaż mi ten wolny rynek
    z olbrzymią konkurencją w jakiejś ważnej branży.

    pozdrawiam,
    Kosu

    PS.: W żadnej książce o wolnym rynku nie napisali o zawijaniu wierszy
    na usenecie?

  • 284. Data: 2013-05-21 08:06:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.05.2013 21:29, StaM pisze:

    > Nie pomyslal ktos o likwidacji Polski? ...ile to by problemow
    > rozwiazalo!

    Swoją drogą tacy sami krzykacze nie tylko u nas... w USA też ich pełno -
    ta cała "Tea Party" (chociaż określenie popularne - "teabaggers" - jest
    znacznie zabawniejsze ;) )

    Kilku cwaniaczków i cynicznie wykorzystywani idioci, ze sztandarowym
    przykładem idioty w postaci faceta z butlą z tlenem pod PAŃSTWOWĄ pomocą
    medyczną z transparentem "rządowe ręce precz od mojej opieki medycznej"
    i sztandarowym przykładem cwaniaczków w postaci pewnego znamienitego
    "teabaggera" z żoną protestujących przeciwko subwencjom i podatkom... a
    żyjących z subwencji rolniczych!

  • 285. Data: 2013-05-21 08:22:16
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-05-21 01:13, Kosu pisze:
    > Czyli chcesz powiedzieć, że egoizm i chciwość to naturalne cechy i:
    > a) w socjalizmie powodują degradację i biedę,
    > b) w kapitalizmie przyczyniają się do rozwoju.

    z grubsza

    > Polecam wyjść z domu i się przewietrzyć.

    Kto czyta (zależy co) nie błądzi ;-)
    Polecam

    > LOL. Człowieku...
    > Ludzie starsi i poważniejsi od Ciebie mówią Ci, jak wygląda świat.

    Czytam właśnie co piszesz i...
    może napisz coś jeszcze :-)

    > Powinieneś dodać "polecam cośtam kogośtam". Pokaż mi ten wolny rynek
    > z olbrzymią konkurencją w jakiejś ważnej branży.

    Gdzieś Ty widział u nas wolność gospodarczą? Chyba na czarnym rynku.
    No i zdefiniuj "ważna branża".

    > PS.: W żadnej książce o wolnym rynku nie napisali o zawijaniu wierszy
    > na usenecie?

    PS
    Jak się da to się zawija. Nie zawsze się da.
    Rady dajesz chętnie ale o delimiter-ach pewnie nie słyszałeś :-/

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 286. Data: 2013-05-21 18:33:26
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Mon, 20 May 2013 10:44:59 -0700 (PDT), quent napisał(a):

    > W dniu 2013-05-20 18:55, Sylwester Zarębski pisze:> W skrócie: celem statystycznego
    człowieka jest nachapać się póki można,
> [...]
    > Egoizm, chciwość, chęć zysku to naturalne cechy ludzkie. W kapitalizmie "niechcący"
    przyczyniają się do rozwoju, polepszają byt najuboższym.

    Zawsze będą kraść, niezależnie od ustroju.
    Rozumiem, że kradzież w socjalizmie jest zła, a w kapitalizmie dobra i
    gdy "niechcący" wszyscy kradną to jest ok? Jakoś moralnością Kalego mi
    tu trąci.

    > Polecam "Cnota egoizmu" Ayn Rand - dokładnie o tym traktuje.

    Czytałem kawałki, równie ciekawe co Biblia i powstanie z Adama i Ewy.
    Inaczej mówiąc - nawiedzone bzdury.

    > Kraść nie można, to przecież oczywiste.

    Jak to nie można? Ograniczasz możliwości rozwoju poprzez zabór czyjegoś
    mienia? Faszysta!

    > Państwo ma stać na straży własności prywatnej.

    To ma być Państwo opiekuńcze, czy ma go nie być? Zdecyduj się.

    > Oligopole to przecież domena gospodarek regulowanych!

    Rotfl. Kto ci takich bzdur nagadał?
    Oligopole i zmowy cenowe powstają tylko z jednego powodu - żądzy kasy.

    > Na wolnym rynku konkurencja jest olbrzymia... może z dnia na dzień pojawić się
    znikąd,
    > poza tym istnieje ogromna pokusa wyrwania się z układu - właśnie dla zysku :-)

    Dla zysku zabija się ludzi, prowadzi zakulisowe nieczyste zagrania, etc.
    Nie widzisz tego, czy udajesz, że nie widzisz i wciskasz komunały?

    > W socjalizmie zaś rodzeniu się nowych biznesów (powstawaniu konkurencji) państwo
    rzuca kłody pod nogi.
    > Wiara w państwowe regulacje prowadzi do powstawania prawa na zamówienie, kupowania
    go, krzepnięcia układów
    > na styku biznesu i polityki... właśnie po to aby nowej konkurencji było jak
    najmniej.
    > To jest właśnie droga donikąd.

    Bzdury piszesz. Socjalizm nie ma nic wspólnego z brakiem konkurencji.

    Krótko mówiąc, wolny rynek jest tym samym co wolny Dziki Zachód, gdzie
    prawo ustalał najsilniejszy, a reszta albo nie istniała (śmierć poprzez
    wypadek, etc.), ew. dostosowywała się do tego faktu i pełniła służalczą
    rolę względem tych najsilniejszych.
    A ci najsilniejsi, aby utrzymać swoje terytorium wpływów zaczęli opłacać
    stanowiska szeryfa, sędziego, etc.
    W tym układzie słabsi nie mają racji bytu, nadają się co najwyżej do
    tego, na co silniejszy pozwoli.

    Nie ma innego wolnego rynku, zawsze czyjaś niepohamowana chciwość kończy
    się krzywdą innych osób. Niezależnie czy państwo będzie istnieć, czy
    będzie opiekuńcze, czy nie.

    A jeszcze prościej: ludzie nie dorośli do wolnego rynku i działania bez
    szkodzenia innym.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 287. Data: 2013-05-21 20:38:19
    Od: quent <q...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 maja 2013 18:33:26 UTC+2 użytkownik Sylwester Zarębski napisał:
    > Rozumiem, że kradzież w socjalizmie jest zła, a w kapitalizmie dobra i
    > gdy "niechcący" wszyscy kradną to jest ok?

    Nie rozumiesz albo źle rozumiesz.
    Kradzież powinna być jest penalizowana. Kropka.

    > Czytałem kawałki

    Twoja strata.

    > Jak to nie można? Ograniczasz możliwości rozwoju poprzez zabór czyjegoś
    > mienia?

    Ano tak zwyczajnie, nie można - prawo zabrania!

    > To ma być Państwo opiekuńcze, czy ma go nie być? Zdecyduj się.

    Opiekuńcze? A skąd!
    Policja, wojsko, sądy, niezbędna administracja - to zręby tzw. "państwa minimum".
    Jeśli chcesz możesz sobie w necie poszperać o tym.

    > Oligopole i zmowy cenowe powstają tylko z jednego powodu - żądzy kasy.

    Problemem NIE JEST to że powstają z żądzy zysku a to, w jakim systemie łatwiej im
    trwać. To zasadnicza różnica.

    > Dla zysku zabija się ludzi,

    Bez związku! Ten co dla zysku jest w stanie zabić nie ogląda się na panujący system
    gosp.

    > Socjalizm nie ma nic wspólnego z brakiem konkurencji.

    Ma z ograniczaniem pojawiania się nowej konkurencji.
    W socjalizmie nie ma wolności gospodarczej a tylko jej namiastka.
    Polska jest daleko w tyle w tej kwestii na tle choćby europy.

    > Krótko mówiąc, wolny rynek jest tym samym co wolny Dziki Zachód, gdzie
    > prawo ustalał najsilniejszy,

    Generalnie i niezależnie od systemu, absolutnie zawsze prawo ustala silniejszy ;-)

    > W tym układzie słabsi nie mają racji bytu, nadają się co najwyżej do
    > tego, na co silniejszy pozwoli.

    A może tak przykład? Tylko proszę nie z westernu :-)
    Niech warunkami brzegowymi będzie to, że mamy państwo prawa, w którym takie rzeczy
    jak pozbawianie życia, kradzież... są zakazane ;-)

    > Nie ma innego wolnego rynku, zawsze czyjaś niepohamowana chciwość kończy
    > się krzywdą innych osób.

    Kompletnie niezrozumiałe - podaj konkretny przykład.

  • 288. Data: 2013-05-22 11:13:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Titus! Do tablicy!

    <cytat>
    Szanowny Panie!

    Dokładamy wszelkich starań by podejmowane przez funkcjonariuszy BOR
    działania charakteryzował profesjonalizm. Z przytoczonego przez Pana
    opisu zdarzenia wnioskuję, iż są podstawy do tego, by przyjrzeć się
    reakcjom funkcjonariuszy BOR. Jednocześnie dla uzyskania pełnego obrazu
    sprawy oraz celem dokonania obiektywnej oceny, niezbędna będzie dogłębna
    analiza zgromadzonego materiału.

    Kierownictwo Biura Ochrony Rządu pragnie bardzo rzetelnie wyjaśnić całe
    zajście, dlatego zwracam się z prośbą do Pana o udostępnienie danych
    personalnych i kontaktowych zarówno Pana jak i osoby będącej autorem
    opisu. Nie bagatelizujemy podobnych sygnałów, więc w naszym
    zainteresowaniu leży obiektywne wyjaśnienie wszelkich wątpliwości.

    Z poważaniem,

    mjr Dariusz Aleksandrowicz

    Rzecznik prasowy

    Biuro Ochrony Rządu
    <koniec cytatu>

    (to ich reakcja na podesłanie im Twojego opisu zdarzenia)

  • 289. Data: 2013-05-22 12:19:16
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <kni27r$c22$1@node1.news.atman.pl>,
    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

> [...]
    > opisu. Nie bagatelizujemy podobnych sygnałów, więc w naszym
    > zainteresowaniu leży obiektywne wyjaśnienie wszelkich wątpliwości.
    [...]
    He, he.
    Pewnie teraz mnie pociagna do odpowiedzialnosci za zdradzanie tajemnic
    majacych istotne znaczenia dla bezpieczenstwa panstwa.
    Przeciez oni maja moje dane (zarowno ten BOR jak i policja spisali dane
    z dowodu) i na pewno sporzadzili notatke. A calosc powinna byc na
    zapisie monitoringu.
    A tak poza tym dziekuje za jakies konkretne dzialanie z twojej strony.
    Wyslalem na priv.
    --
    TA

  • 290. Data: 2013-05-22 13:11:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.05.2013 12:19, T...@s...in.the.world pisze:

    > Przeciez oni maja moje dane (zarowno ten BOR jak i policja spisali dane
    > z dowodu) i na pewno sporzadzili notatke. A calosc powinna byc na
    > zapisie monitoringu.

    Ale mogli się szefostwu nie pochwalić.

    > A tak poza tym dziekuje za jakies konkretne dzialanie z twojej strony.

    Ależ nie ma za co - ja tylko zrobiłem to, o czym było pisane w wątku ;)