    From: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: przygody fotograficzne z BORem i policja
    Date: Tue, 21 May 2013 18:33:26 +0200
    <5196325d$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <51964722$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <519656d0$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <s...@n...notb-home>
    <5199c320$0$1231$65785112@news.neostrada.pl>
    <spobg5oju5os$.qjt512xd5f2v$.dlg@40tude.net>
    <2...@g...com>

    Dnia Mon, 20 May 2013 10:44:59 -0700 (PDT), quent napisał(a):

    > W dniu 2013-05-20 18:55, Sylwester Zarębski pisze:> W skrócie: celem statystycznego
    człowieka jest nachapać się póki można,
    > Racja.
    > Dlatego właśnie w socjalizmie tyle się kradnie wszędzie. Są do tego warunki wręcz
    idealne.
    > Egoizm, chciwość, chęć zysku to naturalne cechy ludzkie. W kapitalizmie "niechcący"
    przyczyniają się do rozwoju, polepszają byt najuboższym.

    Zawsze będą kraść, niezależnie od ustroju.
    Rozumiem, że kradzież w socjalizmie jest zła, a w kapitalizmie dobra i
    gdy "niechcący" wszyscy kradną to jest ok? Jakoś moralnością Kalego mi
    tu trąci.

    > Polecam "Cnota egoizmu" Ayn Rand - dokładnie o tym traktuje.

    Czytałem kawałki, równie ciekawe co Biblia i powstanie z Adama i Ewy.
    Inaczej mówiąc - nawiedzone bzdury.

    > Kraść nie można, to przecież oczywiste.

    Jak to nie można? Ograniczasz możliwości rozwoju poprzez zabór czyjegoś
    mienia? Faszysta!

    > Państwo ma stać na straży własności prywatnej.

    To ma być Państwo opiekuńcze, czy ma go nie być? Zdecyduj się.

    > Oligopole to przecież domena gospodarek regulowanych!

    Rotfl. Kto ci takich bzdur nagadał?
    Oligopole i zmowy cenowe powstają tylko z jednego powodu - żądzy kasy.

    > Na wolnym rynku konkurencja jest olbrzymia... może z dnia na dzień pojawić się
    znikąd,
    > poza tym istnieje ogromna pokusa wyrwania się z układu - właśnie dla zysku :-)

    Dla zysku zabija się ludzi, prowadzi zakulisowe nieczyste zagrania, etc.
    Nie widzisz tego, czy udajesz, że nie widzisz i wciskasz komunały?

    > W socjalizmie zaś rodzeniu się nowych biznesów (powstawaniu konkurencji) państwo
    rzuca kłody pod nogi.
    > Wiara w państwowe regulacje prowadzi do powstawania prawa na zamówienie, kupowania
    go, krzepnięcia układów
    > na styku biznesu i polityki... właśnie po to aby nowej konkurencji było jak
    najmniej.
    > To jest właśnie droga donikąd.

    Bzdury piszesz. Socjalizm nie ma nic wspólnego z brakiem konkurencji.

    Krótko mówiąc, wolny rynek jest tym samym co wolny Dziki Zachód, gdzie
    prawo ustalał najsilniejszy, a reszta albo nie istniała (śmierć poprzez
    wypadek, etc.), ew. dostosowywała się do tego faktu i pełniła służalczą
    rolę względem tych najsilniejszych.
    A ci najsilniejsi, aby utrzymać swoje terytorium wpływów zaczęli opłacać
    stanowiska szeryfa, sędziego, etc.
    W tym układzie słabsi nie mają racji bytu, nadają się co najwyżej do
    tego, na co silniejszy pozwoli.

    Nie ma innego wolnego rynku, zawsze czyjaś niepohamowana chciwość kończy
    się krzywdą innych osób. Niezależnie czy państwo będzie istnieć, czy
    będzie opiekuńcze, czy nie.

    A jeszcze prościej: ludzie nie dorośli do wolnego rynku i działania bez
    szkodzenia innym.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski