eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › przewod czujnika ABS - lutować?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 58

  • 21. Data: 2013-01-22 16:16:13
    Temat: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 22.01.2013 14:16, AlexY wrote:
    > wchpikus wrote:
    >>
    >>> Teraz jest panika i
    >>> przerażenie. Ludzie nieświadomi zagrożenia jeżdżą "na krawędzi", a jak
    >>> przegną (nadal nieświadomie) i zawiodą ulepszacze (bo parametry nie do
    >>> skorygowania) to mamy tragedię.
    >>>
    >>
    >> Nie ze tragedia, ale jak zawsze sie jezdzilo "z" to "bez" to inne auto..
    >
    > Właśnie, dla mnie to uwstecznienie, komputer coś robi za Ciebie i już
    > tego więcej nie potrafisz.

    Też argument... Bez samochodu człowiek nie rozpędzał się do takiej
    prędkości żeby hamowanie było problemem.

    >
    > Mam 16-letnią xantię z ABS, ulica pod domem to od tygodnia ślizgawka, w
    > innym poście wspominałem że pierwsze co robie to wyłączam ABS, na lodzie
    > on zwyczajnie nie działa (efekt taki jakbyś nie naciskał hamulca wcale),

    To masz raczej coś zepsute. Albo efekt psychologiczny i bez ABS jedziesz
    spokojniej.

    > hamowanie pulsacyjne sprawdza się lepiej.

    Lepiej to sprawdza się hamowanie z umiarem tak, żeby poślizgu nie było.
    Tylko to trzeba powoli i z odstępem.

    --
    Pozdrawiam
    Michoo


  • 22. Data: 2013-01-22 16:50:07
    Temat: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    Hello J.F,
    >>> http://www.youtube.com/watch?v=TsNYkpL3RYI
    >>> Tuitaj 1:40 masz slicznie pokazane jak mozna wywinac orla bez
    >>> abs:)
    >> Mozna, ale jakos 100 lat ludzie jezdzili bez ABS i sie dalo.
    >> Owszem,
    >> wypadkow bylo troche wiecej.
    >> Jak zablokujesz kola to tak skonczysz, trzeba po prostu z czuciem
    >> hamowac, lub pulsacyjnie.

    >W sytuacji zagrożenia z czuciem czy pulsacyjnie potrafi hamować
    >niewielki odsetek kierowców. Zazwyczaj ci, którzy jeżdżą naprawdę
    >dużo. Typowy polski kierowca nie radzi sobie w takiej sytuacji.

    No nie wiem, ja sobie radze, to i inni moga :-)

    To zdaje sie bylo w programie szkolenia przez ostatnie lata, czy
    zrezygnowano z tego pomyslu ?

    Tak czy inaczej .. nie bylo tak zle. Wypadkow nam co prawda ubylo, ale
    mysle ze nie az tak duzo z tego powodu.

    Moze zagrozenie bylo rzadko, moze piruecik zazwyczaj nie konczyl sie
    wypadkiem (z rannymi) wiec nie trafial do statystyk.

    A moze w trudnych warunkach abs tez nie pomaga: ale urwal Szczecin -
    te auta chyba juz mialy ABS ?

    http://www.youtube.com/watch?v=BRnwM2xo_-A

    J.


  • 23. Data: 2013-01-22 20:20:50
    Temat: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 22.01.2013 01:08, AlexY pisze:
    > Kierowca ma pełną kontrolę nad heblami.

    Najpierw to kierowca musi umieć panować nad hamulcami...

    --
    Pozdrawiam
    Jakub Rakus


  • 24. Data: 2013-01-22 21:05:56
    Temat: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 22.01.2013 11:39, wchpikus pisze:
    >
    >> Teraz jest panika i
    >> przerażenie. Ludzie nieświadomi zagrożenia jeżdżą "na krawędzi", a jak
    >> przegną (nadal nieświadomie) i zawiodą ulepszacze (bo parametry nie do
    >> skorygowania) to mamy tragedię.
    >>
    >
    > Nie ze tragedia, ale jak zawsze sie jezdzilo "z" to "bez" to inne auto..
    > No jestem ciekawy czy w swoim aucie tez jezdzisz bez abs..esp mozesz nie
    > miec.
    z Abs i bez Abs jeździ się tak samo. różnica jest w hamowaniu. bez abs
    koła są blokowane i hamują, z abs koła muszą się kręcić wiec hamują dużo
    gorzej
    > Jak tak, to ciekawe jak wyhamujesz 1,300kg..bez utraty przyczepnosci na
    > sniegu..nie widze tego:)
    co to jest utrata przyczepności? Coś złego? przy 130km/h na zakręcie -
    napewno, ale przy 20km/h masz wybór albo staniesz na paru metrach albo
    będziesz kierował cisnąc na pedał z absem.
    > Aaa bylo juz cos takiego tutaj...ktos juz potrafi, na 3m w sniegu..:)

    tak. też to pamiętam. nawet dzisiaj próbowałem z synem sprawdzać. z
    absem - terkotka i spowalnianie trochę lepsze niż zdjęcie nogi z gazu.
    to samo ale z "wyłączoną" stacyjką - czyli bez absu - szuranie kół po
    oblodzonym asfalcie, zbieranie przed sobą śniegu i stop na parunastu
    metrach. chyba przez weekend zrobię film..
    ToMasz



  • 25. Data: 2013-01-22 21:16:07
    Temat: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Tuesday, January 22, 2013, 4:50:07 PM, you wrote:

    [...]

    > A moze w trudnych warunkach abs tez nie pomaga: ale urwal Szczecin -
    > te auta chyba juz mialy ABS ?
    > http://www.youtube.com/watch?v=BRnwM2xo_-A

    Na takiej szklance Twoje pulsacje i wyczucie też nic nie pomoże. Po
    prostu nie należało tam w ogóle wjeżdżać. Cierpiarz uważał się za
    twardziela i też poległ.

    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 26. Data: 2013-01-23 00:20:28
    Temat: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Anerys wrote:
    >
    > Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > news:%iwLs.8723$9D5.1825@fx22.fr7...
    > (...)
    >> Mam 16-letnią xantię z ABS, ulica pod domem to od tygodnia ślizgawka,
    >> w innym poście wspominałem że pierwsze co robie to wyłączam ABS, na
    >> lodzie on zwyczajnie nie działa (efekt taki jakbyś nie naciskał
    >> hamulca wcale), hamowanie pulsacyjne sprawdza się lepiej.
    > Ale przecież ABS na tym właśnie polega, że hamuje pulsacyjnie, do
    > kilkunastu razy na sekundę, tak szybko nie dasz rady pulsować pedałem.

    I nie musze, wręcz przeciwnie, trzymam koła zablokowane, mam wtedy
    maksymalne hamowanie (na lodzie), jak czuje że pojazd zamierza pójść w
    maliny lub hamowanie jest nie dość skuteczne (śnieg wlazł pod opone) to
    puszczam coby odzyskać te resztki przyczepności i od nowa, ABS nie da
    tej możliwości. Mimo to w 99% użycia ABS: jest skuteczny.
    [..]

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html


  • 27. Data: 2013-01-23 00:26:22
    Temat: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Michoo wrote:
    [..]
    > To masz raczej coś zepsute. Albo efekt psychologiczny i bez ABS jedziesz
    > spokojniej.
    >
    >> hamowanie pulsacyjne sprawdza się lepiej.
    >
    > Lepiej to sprawdza się hamowanie z umiarem tak, żeby poślizgu nie było.
    > Tylko to trzeba powoli i z odstępem.

    Ale wiesz co ma xantia?
    Wspomaganie układu hamulcowego jest zasilane z układu hydraulicznego od
    zawieszenia, hebelki ma czułe jak panienka i ostre jak żyleta. Co do
    uwalonego ABS masz trochę rację, wymieniałem 2 czujniki (jakim prawem
    one się przepalają?) na nieoryginalne i jedno koło w pewnych warunkach
    daje słabszy sygnał przez co częściej je "luzuje".

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html


  • 28. Data: 2013-01-23 00:35:24
    Temat: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    ToMasz wrote:
    > W dniu 22.01.2013 11:39, wchpikus pisze:
    [..]
    >> Nie ze tragedia, ale jak zawsze sie jezdzilo "z" to "bez" to inne auto..
    >> No jestem ciekawy czy w swoim aucie tez jezdzisz bez abs..esp mozesz nie
    >> miec.
    > z Abs i bez Abs jeździ się tak samo. różnica jest w hamowaniu. bez abs
    > koła są blokowane i hamują, z abs koła muszą się kręcić wiec hamują dużo
    > gorzej

    Mylisz się, blokując koła palisz gumę (mowa o warunkach normalnych bo
    nie zaznaczyłeś czy na lodzie) i tracisz jej parametry tworzy się wręcz
    warstwa smarna. Mając ABS nie należy hamować pulsacyjnie bo to
    przeszkadza komputerowi ABS'u więc jeździ się też inaczej.
    [..]
    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html


  • 29. Data: 2013-01-23 00:44:53
    Temat: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 23.01.2013 00:35, AlexY pisze:
    > ToMasz wrote:
    >> W dniu 22.01.2013 11:39, wchpikus pisze:
    > [..]
    >>> Nie ze tragedia, ale jak zawsze sie jezdzilo "z" to "bez" to inne auto..
    >>> No jestem ciekawy czy w swoim aucie tez jezdzisz bez abs..esp mozesz nie
    >>> miec.
    >> z Abs i bez Abs jeździ się tak samo. różnica jest w hamowaniu. bez abs
    >> koła są blokowane i hamują, z abs koła muszą się kręcić wiec hamują dużo
    >> gorzej
    >
    > Mylisz się, blokując koła palisz gumę (mowa o warunkach normalnych bo
    > nie zaznaczyłeś czy na lodzie) i tracisz jej parametry tworzy się wręcz
    > warstwa smarna. Mając ABS nie należy hamować pulsacyjnie bo to
    > przeszkadza komputerowi ABS'u więc jeździ się też inaczej.
    > [..]
    za wikipedią:
    "
    W pewnych sytuacjach system ABS wydłuża drogę hamowania np, gdy na
    nawierzchni o dobrej przyczepności znajduje się cienka warstwa luźna
    (np. liście, piasek, śnieg, błoto). W takiej sytuacji zablokowane koła
    przetarłyby słabą warstwę i nastąpiłoby zwiększenie siły hamowania, a w
    układzie z systemem ABS koło hamuje na warstwie o niższym współczynniku
    przyczepności
    "
    ja śmiem twierdzić (wiem nie wszyscy rozumieją to prawo jednostki) że
    poza czystym asfaltem, lekko mokrym asfaltem, na prostej, gdzie
    wszystkie koła mogą równo hamować, abs wydłuży drogę hamowania.

    ToMasz


  • 30. Data: 2013-01-23 00:58:26
    Temat: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Wednesday, January 23, 2013, 12:44:53 AM, you wrote:

    [...]

    > za wikipedią:

    Wpisy w Wikipedii są tak mądrę jak mądrzy sa ich autorzy... Dotyczy to
    wszystkich wpisów - i tych dobrych i tych złych.

    [...]

    > ja śmiem twierdzić (wiem nie wszyscy rozumieją to prawo jednostki) że
    > poza czystym asfaltem, lekko mokrym asfaltem, na prostej, gdzie
    > wszystkie koła mogą równo hamować, abs wydłuży drogę hamowania.

    A ja śmiem twierdzić, że w zdecydowanej wiekszości przypadków
    konieczności gwałtownego hamowania ABS jest skuteczniejszy od
    człowieka i zapewnia statystycznie większe bezpieczeństwo. I oszczędza
    opony, szczególnie, gdy trzeba się ratować przed mordercą w TIRze
    zjeżdzającym na autostradzie na lewy pas bez patrzenia w lusterka.

    I piszę to mając przejechane 99% samochodami bez ABSu i aktualnie
    jeżdząc również bez ABS (14 rok obecnym autem).

    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: