-
Data: 2013-01-29 13:32:29
Temat: Re: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1301290044260.736@quad...
> On Sat, 26 Jan 2013, Anerys wrote:
>> Najważniejsze, że mimo tej "literówki", chyba właściwie odczytaem twoje
>> przesłanie, choć mogłem niewłaściwie zinterpretować... Ale rozumiem, co
>> masz
>> na myśli. Jeśli tak, to znaczy, że w działaniu bierze udział dodatkowy
>> czynnik.
>> Czynnik, a nie zmiana praw fizyki.
>
> Oczywiście :)
> Błędy biorą się z założenia, że *zawsze* mowa będzie o jednym
> (i tylko jednym) zjawisku.
No, to oczywiście tylko idealny układ teoretyczny, wyjście do szczegółowych
rozważań.
> ABS pozwala toczyć się kołu, wtedy ono rozwala wałek.
No i nareszcie coś mi się zaczyna kleić.
> Zablokowanie pcha coraz wyższą "górkę" przed kołem.
Tworząc potencjalną możliwość wystąpienia poślizgu na warstewce wody, co w
połączeniu z zerwaną przyczepnością może być niewesołe.
Ale i na suchym z zablokowanymi kołami poleci się dalej. Siedząc w ostro
hamującym samochodzie, w którym w pewnym momencie rwie się przyczepność,
wyraźnie czuję zmniejszenie opóźnienia (ujemnego przyspieszenia).
Niezależnie, czy jest to na idealnych oponach i super-suchym asfalcie, czy
na łysolcach na lodzie.
>
>> Sprbuję się bliżej przyjrzec hamującym przy śniegu samochodom
>
> Jest jeszcze ważne co jest pod śniegiem.
Nigdy nawet w myślach nie śmiałem temu zaprzeczać!
> No i chyba śnieg jest potrzebny, a nie były śnieg przerobiony
> na lód, opisu hamowania na 'kaszce z lodu' nie pamiętam.
Ostatnio zwróciłem uwagę na pewne zjawisko, że nie należy być zbyt
zaangażowanym w odśnieżaniu! Prosty przykład - buty, fakt, raczej nie
zimowe, ale to szczegół. Idąc po drobnej warstewce napadanego śniegu, czuję
się pewniej, niż idąc potem po tym, co zostało po odśnieżeniu - odśnieżone
miejsce ma wyraźnie MNIEJSZĄ przyczepność. A w innym miejscu - najgorsza
jest sól, która nie "przereagowała" całego lodu - podwójny syf - i błoto, i
ślisko (to gęste błoto, aż się prosi, w przypadku aut, o pokazowy
aquaplanning...). Czasem grubo piachu, a jego ziarenka w nadmiarze działają
jak kulki w łożyskach...
> Do tego AFAIR jeszcze przyda się albo kierowca świadomy że takie
> coś powinno wystąpić, albo zupełnie nieświadomy co się dzieje ;)
> (póki "górka" jest mała żadnego efektu nie daje)
Ale jak urośnie, może być za późno. Tu naprawdę niuanse grają. Dlatego górkę
powinno się bez zrywania przyczepności rozjechać - dołoży te kilka niutonów
do trzymania przyczepności. Oczywiście, czynników jest więcej niż jeden i
trzeba rozważyć wszystkie. No i chyba czasem wybrać mniejsze zło (nawet
takie, że jebnąć w słup, pieszego, czy inne auto - brat miał kiedyś taki
dylemat, latem wprawdzie, ale uciec się nie dało. Bratu nic się na szczęście
nie stało, ale auto bardzo rozbite).
--
Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.01.13 15:19 Gotfryd Smolik news
- 29.01.13 18:26 Anerys
- 03.02.13 14:16 uzytkownik
- 03.02.13 14:20 uzytkownik
- 03.02.13 18:03 AlexY
- 03.02.13 22:30 Przemek
- 03.02.13 23:09 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Cewka elektrozaworu
- zapytanie o chip r5f21275nfp
- nie naprawiam więcej telewizorów
- Zrobił TV OLED z TV LCD
- Zasilacz USB na ścianę.
- Gniazdo + wtyk
- Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- OpenPnP
- taka skrzynka do kablowki
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS