eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › przegrzewanie napedu 4x4
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 43

  • 21. Data: 2011-01-15 18:00:51
    Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
    Od: Arek M <a...@g...pl>

    W dniu 2011-01-15 17:55, magnes pisze:
    > Użytkownik "Arek M"<a...@g...pl> napisał w wiadomości:
    >> Ale oczywiscie wiesz do czego sluzy funkcja lock w disco? :)
    >
    > Do blokady CMR.
    >
    >> Bo oczywiscie o tym mowimy, i do tego sie odnosilem, co jest dosc wyraźnie
    >> napisane ...
    >
    > A to Dacia ma blokade CMR? ;-)
    > Przypuszczam, że Dacia w ogole nie ma CMR, tylko jakies sprzeglo pelniace
    > jego role.
    > Autor watku pytal o jazde 2x4, a 4x4 i dlatego Disco bylo kiepskim
    > przykladem, bo akurat ono zawsze jest 4x4.


    Nie mam pojęcia, jaki napęd ma duster, ale wątkotworca napisał"
    "autko posiada 3 ustawienia napedu - 2x4,auto (2x4 lub 4x4 zaleznie od
    przyczepnosci) i lock (4x4)"

    Dla mnie ostatnie określenie jest jasne i rozumiem to jako blokade
    centralnego dyfra.


    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM


  • 22. Data: 2011-01-15 18:05:59
    Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-15 17:57, Arek M pisze:
    >
    >>> Nie generalizuj!. Przejedź się samurajem na zapiętym napędzie 4x$ i
    >>> zobaczymy. Wyraźnie producent zakazuje jazdy po asfalcie z dopiętym
    >>> napędem
    >>
    >> No właśnie nie generalizuj. Standardowy napęd Grand Vitary to stałe 4x4
    >> i tak ma jeździć.
    >
    > Ale ma tez magiczny przycisk "lock"

    To nie przycisk, a pokrętło :)

    > , ktory powoduje zablokowanie
    > centralnego dyfra. Nie ma zadnych ograniczen w stosowaniu tego trybu?

    W żadnym samochodzie nie należy jeździć w warunkach dobrej przyczepności
    na jakimkolwiek zablokowanym dyferencjale.

    Bo albo któreś koło będzie się musiało poślizgnąć na zakręcie, albo coś
    się ukręci.

    Jeżeli chodzi o napędy gdzie tył załączany jest sprzęgłem, to tam "lock"
    zazwyczaj nie jest taką prawdziwą blokadą, a jedynie zapięciem sprzęgła
    które ma bardzo ograniczone możliwości przenoszenia dużego momentu
    obrotowego.
    Wtedy jadąc takim napędem po zakrętach, w warunkach dobrej przyczepności
    to się może przegrzewać i szybko zużywać.


  • 23. Data: 2011-01-15 18:09:55
    Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2011-01-15 17:57, Arek M pisze:
    > Ale ma tez magiczny przycisk "lock", ktory powoduje zablokowanie
    > centralnego dyfra. Nie ma zadnych ograniczen w stosowaniu tego trybu?
    > To miałem na mysli pisząc "spięty napęd" ...

    To jest blokada dyferencjałów którą powinno się stosować w ograniczonym
    zakresie. Nie zmienia to faktu że GV jeździ ze stałym napędem 4x4.


    Pozdrawiam
    Paweł
    --
    _____________________________________________
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com


  • 24. Data: 2011-01-15 18:13:25
    Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
    Od: "marek" <s...@o...pl>

    > Dla mnie ostatnie określenie jest jasne i rozumiem to jako blokade
    > centralnego dyfra.

    to zle rozumiesz i sie doucz.


  • 25. Data: 2011-01-15 18:22:19
    Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
    Od: Arek M <a...@g...pl>


    >> Dla mnie ostatnie określenie jest jasne i rozumiem to jako blokade
    >> centralnego dyfra.
    >
    > to zle rozumiesz i sie doucz.

    W takim razie co moze oznaczac tryb 'lock' napędu w autach 4x4?

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM


  • 26. Data: 2011-01-15 18:23:47
    Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
    Od: "marek" <s...@o...pl>

    > W takim razie co moze oznaczac tryb 'lock' napędu w autach 4x4?

    juz ci napisali chlopie


  • 27. Data: 2011-01-15 18:25:12
    Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
    Od: Arek M <a...@g...pl>


    >> Ale ma tez magiczny przycisk "lock", ktory powoduje zablokowanie
    >> centralnego dyfra. Nie ma zadnych ograniczen w stosowaniu tego trybu?
    >> To miałem na mysli pisząc "spięty napęd" ...
    >
    > To jest blokada dyferencjałów którą powinno się stosować w ograniczonym
    > zakresie. Nie zmienia to faktu że GV jeździ ze stałym napędem 4x4.

    A gdzies napisałem, ze jest inaczej? :)

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM


  • 28. Data: 2011-01-15 18:27:54
    Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
    Od: Arek M <a...@g...pl>


    >> W takim razie co moze oznaczac tryb 'lock' napędu w autach 4x4?
    >
    > juz ci napisali chlopie

    No to doczytaj dokladnie :)
    Ja widze tam dokladnie to, co sam napisałem.

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM


  • 29. Data: 2011-01-15 18:38:05
    Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 15 Jan 2011 13:25:51 +0100, Cavallino wrote:
    >Użytkownik "kml" <f...@g...lp> napisał w wiadomości
    >> W dusterze nie ma tak, że napęd "się rozpina" powyżej 30km/h?
    >Oczywiście że jest.
    >Ale może chodziło o dłuższą jazdę w terenie, poniżej 30 km/h.

    A jaki to ma sens ?
    Nie moge sobie pod gore po bialym pojechac szybciej ?


    A tak do meritum ... zakladajac ze nic w salonie nie pomylili i ma to
    jakis zwiazek z przegrzewaniem .. to moze przegrzewa sie sprzeglo
    laczace, a dokladniej jego cewka czy co tam je zalacza ?
    Taka terenowka, ktora nie moze dluzej niz powiedzmy 5 minut w terenie
    pojechac :-)

    Choc w sumie .. mnie moze by i wystarczylo. A "na automacie" jest
    czesto rozlaczona i to wystarczy.

    J.


  • 30. Data: 2011-01-15 18:46:07
    Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 15 Jan 2011 18:00:51 +0100, Arek M wrote:
    >W dniu 2011-01-15 17:55, magnes pisze:
    >> Przypuszczam, że Dacia w ogole nie ma CMR, tylko jakies sprzeglo pelniace
    >> jego role.
    >Nie mam pojęcia, jaki napęd ma duster, ale wątkotworca napisał"
    >"autko posiada 3 ustawienia napedu - 2x4,auto (2x4 lub 4x4 zaleznie od
    >przyczepnosci) i lock (4x4)"
    >
    >Dla mnie ostatnie określenie jest jasne i rozumiem to jako blokade
    >centralnego dyfra.

    Rownie dobrze moze wcale nie miec centralnego dyfra, a 3 ustawienia
    znacza: naped na jedna os, na dwie osie (bez dyfra), automatycznie
    przelaczany w razie potrzeby.

    J.



strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: