-
21. Data: 2011-01-15 18:00:51
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Od: Arek M <a...@g...pl>
W dniu 2011-01-15 17:55, magnes pisze:
> Użytkownik "Arek M"<a...@g...pl> napisał w wiadomości:
>> Ale oczywiscie wiesz do czego sluzy funkcja lock w disco? :)
>
> Do blokady CMR.
>
>> Bo oczywiscie o tym mowimy, i do tego sie odnosilem, co jest dosc wyraźnie
>> napisane ...
>
> A to Dacia ma blokade CMR? ;-)
> Przypuszczam, że Dacia w ogole nie ma CMR, tylko jakies sprzeglo pelniace
> jego role.
> Autor watku pytal o jazde 2x4, a 4x4 i dlatego Disco bylo kiepskim
> przykladem, bo akurat ono zawsze jest 4x4.
Nie mam pojęcia, jaki napęd ma duster, ale wątkotworca napisał"
"autko posiada 3 ustawienia napedu - 2x4,auto (2x4 lub 4x4 zaleznie od
przyczepnosci) i lock (4x4)"
Dla mnie ostatnie określenie jest jasne i rozumiem to jako blokade
centralnego dyfra.
--
PozdrawiAM!
WRX/240KM
-
22. Data: 2011-01-15 18:05:59
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-01-15 17:57, Arek M pisze:
>
>>> Nie generalizuj!. Przejedź się samurajem na zapiętym napędzie 4x$ i
>>> zobaczymy. Wyraźnie producent zakazuje jazdy po asfalcie z dopiętym
>>> napędem
>>
>> No właśnie nie generalizuj. Standardowy napęd Grand Vitary to stałe 4x4
>> i tak ma jeździć.
>
> Ale ma tez magiczny przycisk "lock"
To nie przycisk, a pokrętło :)
> , ktory powoduje zablokowanie
> centralnego dyfra. Nie ma zadnych ograniczen w stosowaniu tego trybu?
W żadnym samochodzie nie należy jeździć w warunkach dobrej przyczepności
na jakimkolwiek zablokowanym dyferencjale.
Bo albo któreś koło będzie się musiało poślizgnąć na zakręcie, albo coś
się ukręci.
Jeżeli chodzi o napędy gdzie tył załączany jest sprzęgłem, to tam "lock"
zazwyczaj nie jest taką prawdziwą blokadą, a jedynie zapięciem sprzęgła
które ma bardzo ograniczone możliwości przenoszenia dużego momentu
obrotowego.
Wtedy jadąc takim napędem po zakrętach, w warunkach dobrej przyczepności
to się może przegrzewać i szybko zużywać.
-
23. Data: 2011-01-15 18:09:55
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 2011-01-15 17:57, Arek M pisze:
> Ale ma tez magiczny przycisk "lock", ktory powoduje zablokowanie
> centralnego dyfra. Nie ma zadnych ograniczen w stosowaniu tego trybu?
> To miałem na mysli pisząc "spięty napęd" ...
To jest blokada dyferencjałów którą powinno się stosować w ograniczonym
zakresie. Nie zmienia to faktu że GV jeździ ze stałym napędem 4x4.
Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com
-
24. Data: 2011-01-15 18:13:25
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Od: "marek" <s...@o...pl>
> Dla mnie ostatnie określenie jest jasne i rozumiem to jako blokade
> centralnego dyfra.
to zle rozumiesz i sie doucz.
-
25. Data: 2011-01-15 18:22:19
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Od: Arek M <a...@g...pl>
>> Dla mnie ostatnie określenie jest jasne i rozumiem to jako blokade
>> centralnego dyfra.
>
> to zle rozumiesz i sie doucz.
W takim razie co moze oznaczac tryb 'lock' napędu w autach 4x4?
--
PozdrawiAM!
WRX/240KM
-
26. Data: 2011-01-15 18:23:47
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Od: "marek" <s...@o...pl>
> W takim razie co moze oznaczac tryb 'lock' napędu w autach 4x4?
juz ci napisali chlopie
-
27. Data: 2011-01-15 18:25:12
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Od: Arek M <a...@g...pl>
>> Ale ma tez magiczny przycisk "lock", ktory powoduje zablokowanie
>> centralnego dyfra. Nie ma zadnych ograniczen w stosowaniu tego trybu?
>> To miałem na mysli pisząc "spięty napęd" ...
>
> To jest blokada dyferencjałów którą powinno się stosować w ograniczonym
> zakresie. Nie zmienia to faktu że GV jeździ ze stałym napędem 4x4.
A gdzies napisałem, ze jest inaczej? :)
--
PozdrawiAM!
WRX/240KM
-
28. Data: 2011-01-15 18:27:54
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Od: Arek M <a...@g...pl>
>> W takim razie co moze oznaczac tryb 'lock' napędu w autach 4x4?
>
> juz ci napisali chlopie
No to doczytaj dokladnie :)
Ja widze tam dokladnie to, co sam napisałem.
--
PozdrawiAM!
WRX/240KM
-
29. Data: 2011-01-15 18:38:05
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 15 Jan 2011 13:25:51 +0100, Cavallino wrote:
>Użytkownik "kml" <f...@g...lp> napisał w wiadomości
>> W dusterze nie ma tak, że napęd "się rozpina" powyżej 30km/h?
>Oczywiście że jest.
>Ale może chodziło o dłuższą jazdę w terenie, poniżej 30 km/h.
A jaki to ma sens ?
Nie moge sobie pod gore po bialym pojechac szybciej ?
A tak do meritum ... zakladajac ze nic w salonie nie pomylili i ma to
jakis zwiazek z przegrzewaniem .. to moze przegrzewa sie sprzeglo
laczace, a dokladniej jego cewka czy co tam je zalacza ?
Taka terenowka, ktora nie moze dluzej niz powiedzmy 5 minut w terenie
pojechac :-)
Choc w sumie .. mnie moze by i wystarczylo. A "na automacie" jest
czesto rozlaczona i to wystarczy.
J.
-
30. Data: 2011-01-15 18:46:07
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 15 Jan 2011 18:00:51 +0100, Arek M wrote:
>W dniu 2011-01-15 17:55, magnes pisze:
>> Przypuszczam, że Dacia w ogole nie ma CMR, tylko jakies sprzeglo pelniace
>> jego role.
>Nie mam pojęcia, jaki napęd ma duster, ale wątkotworca napisał"
>"autko posiada 3 ustawienia napedu - 2x4,auto (2x4 lub 4x4 zaleznie od
>przyczepnosci) i lock (4x4)"
>
>Dla mnie ostatnie określenie jest jasne i rozumiem to jako blokade
>centralnego dyfra.
Rownie dobrze moze wcale nie miec centralnego dyfra, a 3 ustawienia
znacza: naped na jedna os, na dwie osie (bez dyfra), automatycznie
przelaczany w razie potrzeby.
J.