-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!plix.pl!newsfeed
1.plix.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada
.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.
pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sat, 15 Jan 2011 18:05:59 +0100
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: przegrzewanie napedu 4x4
References: <igrofd$t4$1@node1.news.atman.pl> <igrtoo$2hg$1@inews.gazeta.pl>
<igrvb8$795$1@inews.gazeta.pl> <igs7kj$tvq$1@news.onet.pl>
<igsjlg$3v0$1@mx1.internetia.pl> <igsjmc$7ja$1@inews.gazeta.pl>
In-Reply-To: <igsjmc$7ja$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 29
Message-ID: <4d31d3f5$0$2444$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.250.43
X-Trace: 1295111157 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2444 83.25.250.43:13084
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2342935
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-01-15 17:57, Arek M pisze:
>
>>> Nie generalizuj!. Przejedź się samurajem na zapiętym napędzie 4x$ i
>>> zobaczymy. Wyraźnie producent zakazuje jazdy po asfalcie z dopiętym
>>> napędem
>>
>> No właśnie nie generalizuj. Standardowy napęd Grand Vitary to stałe 4x4
>> i tak ma jeździć.
>
> Ale ma tez magiczny przycisk "lock"
To nie przycisk, a pokrętło :)
> , ktory powoduje zablokowanie
> centralnego dyfra. Nie ma zadnych ograniczen w stosowaniu tego trybu?
W żadnym samochodzie nie należy jeździć w warunkach dobrej przyczepności
na jakimkolwiek zablokowanym dyferencjale.
Bo albo któreś koło będzie się musiało poślizgnąć na zakręcie, albo coś
się ukręci.
Jeżeli chodzi o napędy gdzie tył załączany jest sprzęgłem, to tam "lock"
zazwyczaj nie jest taką prawdziwą blokadą, a jedynie zapięciem sprzęgła
które ma bardzo ograniczone możliwości przenoszenia dużego momentu
obrotowego.
Wtedy jadąc takim napędem po zakrętach, w warunkach dobrej przyczepności
to się może przegrzewać i szybko zużywać.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.01.11 18:09 DoQ
- 15.01.11 18:13 marek
- 15.01.11 18:22 Arek M
- 15.01.11 18:23 marek
- 15.01.11 18:25 Arek M
- 15.01.11 18:27 Arek M
- 15.01.11 18:38 J.F.
- 15.01.11 18:46 J.F.
- 15.01.11 18:51 marek
- 15.01.11 18:51 marek
- 15.01.11 19:00 Arek M
- 15.01.11 19:01 marek
- 15.01.11 19:18 Arek M
- 15.01.11 19:32 Arek M
- 15.01.11 19:36 marek
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=