eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyprzegrzewanie napedu 4x4 › Re: przegrzewanie napedu 4x4
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!plix.pl!newsfeed
    1.plix.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada
    .pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.
    pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sat, 15 Jan 2011 18:05:59 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Thunderbird/3.1.7
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: przegrzewanie napedu 4x4
    References: <igrofd$t4$1@node1.news.atman.pl> <igrtoo$2hg$1@inews.gazeta.pl>
    <igrvb8$795$1@inews.gazeta.pl> <igs7kj$tvq$1@news.onet.pl>
    <igsjlg$3v0$1@mx1.internetia.pl> <igsjmc$7ja$1@inews.gazeta.pl>
    In-Reply-To: <igsjmc$7ja$1@inews.gazeta.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 29
    Message-ID: <4d31d3f5$0$2444$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.250.43
    X-Trace: 1295111157 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2444 83.25.250.43:13084
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2342935
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-01-15 17:57, Arek M pisze:
    >
    >>> Nie generalizuj!. Przejedź się samurajem na zapiętym napędzie 4x$ i
    >>> zobaczymy. Wyraźnie producent zakazuje jazdy po asfalcie z dopiętym
    >>> napędem
    >>
    >> No właśnie nie generalizuj. Standardowy napęd Grand Vitary to stałe 4x4
    >> i tak ma jeździć.
    >
    > Ale ma tez magiczny przycisk "lock"

    To nie przycisk, a pokrętło :)

    > , ktory powoduje zablokowanie
    > centralnego dyfra. Nie ma zadnych ograniczen w stosowaniu tego trybu?

    W żadnym samochodzie nie należy jeździć w warunkach dobrej przyczepności
    na jakimkolwiek zablokowanym dyferencjale.

    Bo albo któreś koło będzie się musiało poślizgnąć na zakręcie, albo coś
    się ukręci.

    Jeżeli chodzi o napędy gdzie tył załączany jest sprzęgłem, to tam "lock"
    zazwyczaj nie jest taką prawdziwą blokadą, a jedynie zapięciem sprzęgła
    które ma bardzo ograniczone możliwości przenoszenia dużego momentu
    obrotowego.
    Wtedy jadąc takim napędem po zakrętach, w warunkach dobrej przyczepności
    to się może przegrzewać i szybko zużywać.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: