  • Data: 2009-11-24 18:19:56
    Temat: Re: prosty odbiornik lampowy (reakcyjny?)
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Szczesniak pisze:

    > Diody prostownicze są dość łatwe do rozpoznania, jak mają tylko anodę
    > i katodę, bez siatek to prawie na pewno jest to dioda prostownicza.
    > (o ile nie jest malutka, wtedy to dioda detekcyjna).

    Poszukam, przyjrzę się dokładniej posiadanym lampom. Niestety nie mam
    takiego obeznania w temacie, żeby na pierwszy rzut oka rozpoznawać typ
    po tym, co znajduje się za szkłem. ;)

    > To pozostaje ci strojenie tylko trymerem. Wtedy współbieżność strojenia
    > obwodów będzie zależała wyłącznie od identyczności cewek i sekcji
    > kondensatora zmiennego. Pomiar jak mówisz wystarczy, ale w praktyce
    > może się okazać, że jesteś jednak sporo z boku, a i o dobrej
    > współbieżności trzeba zapomnieć.

    Hmm... W takim razie będę musiał dokładniej przejrzeć zbiór rupieci -
    może gdzieś przypadkiem zawieruszyły się odpowiednie korpusy cewek z
    wykręcanym rdzeniem. Nie przypominam sobie jednak niczego takiego.
    W razie czego o co pytać na giełdzie lub allegro? ;)

    > Robisz zwykły wzmacniacz szerokopasmowy, z wysokoimpedancyjnym wejściem
    > (np. wtórnik na FET), lub nawet sam wtórnik jak poziom sygnału jes duży,
    > wejście łączysz z końcówką pomiarową małym kondenstorem (2 - 3pF), _za_
    > kondensatorem dajesz diody do zasilania obcinające sygnał na poziomie
    > napięć zasilających i wszystko działa.

    Niby układ prosty, ale tak na wszelki wypadek mógłbyś podzielić się
    jakimś schematem? Wtedy spada prawdopodobieństwo przypadkowego
    pomieszania czegoś. ;)