  • Data: 2009-11-28 17:27:50
    Temat: Re: prosty odbiornik lampowy (reakcyjny?)
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hmm... Doszedłem do wniosku, że zacznę od złożenia prostego odbiornika
    reakcyjnego na lampie bateryjnej (np. od Szarotki) a więc konstrukcja
    nieco podobna do tych składanych przez amatorów w czasach międzywojnia.
    Co prawda brak stopnia stopnia w.cz. przed detektorem siatkowym z
    reakcją spowoduje "sianie" po wprowadzeniu lampy w oscylację, jednak po
    pierwsze nie będę tego używał cały czas (to raczej eksperyment mający na
    celu zaznajomienie się z techniką lampową), po drugie raczej nie
    podejrzewam moich sąsiadów o nieustanne nasłuchiwanie na AM (czyli nawet
    jeśli przypadkiem "zagwiżdżę" to prawdopodobieństwo, iż ktoś to zauważy
    jest niewielkie) a po trzecie w końcu dzisiaj niższe pasma są
    straszliwie zaśmiecone. Ostatnio robiłem próby na rosyjskim radyjku
    turystycznym i odbiór ZNACZĄCO się poprawiał po wyłączeniu komputera,
    ładowarek od telefonów oraz oświetlenia (świetlówki energooszczędne).

    Głośnika nie przewiduję. Jaką słuchawkę powinienem zastosować? Taka ze
    starego telefonu, 1600 omów powinna wystarczyć?

    Jaka jest najbardziej optymalna metoda montażu? Powinienem się postarać
    o jakiś kawałek ocynkowanej blachy na chasis i po zamontowaniu gniazdek,
    kondensatorów obrotowych, cewki itp. pozostałe elementy łączyć pod
    spodem "na pająka" czy lepszym pomysłem będzie kawałek laminatu z
    wyżłobionymi punktami lutowniczymi i wielką masą dookoła?