  • Data: 2012-04-05 13:58:43
    Temat: Re: prośba namiar na zamiennik 2N06L13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 05 Apr 2012 13:18:11 +0200, Mario napisał(a):
    > Diagnostyka jest wtedy gdy dajesz do warsztatu żeby ci ktoś powiedział
    > ile będzie kosztować naprawa (albo co jest uszkodzone) a nie zlecasz
    > roboty. W tej sytuacji załóżmy, ze ktoś się podejmie roboty i
    > stwierdzi, że jest ona znacznie przekraczająca 1000 zł. Oddaje klientowi
    > urządzenie i mówi, że za tę kwotę tego nie zrobi. Nie musi powiedzieć
    > co jest uszkodzone wiec to nie będzie diagnostyka.

    W sumie to nie wiadomo co PM zaproponowal - zlecenie wymiany tego ukladu, z
    ryzykiem ze nie zaplaci jesli mu sie zle wydawalo, czy zlecenie naprawy
    calego sterownika, znow z ryzykiem.

    Tak czy inaczej - uczciwie postawiona sprawa, ale jednak hazard.
    Skonczy sie tak ze rownie uczciwie uslyszy "panie, narobie sie, narobie, a
    szansa ze pomoge i zarobie jest 25%. To mi sie nie kalkuluje.
    Placisz pan z gory 100zl za 3h diagnozowania, albo sp* do ASO i kup se
    nowy".
    Do ASO PM juz chyba dzwonil i wie ile kosztuje nowy, 1000zl nie oferuje bez
    powodu, a to na tyle duzo ze komus sie moze oplacac zaryzykowac czas
    spedzony na diagnozie za darmo :-)

    > Sytuacja jest bardziej uczciwa niż gdy nosisz towar do różnych
    > "fachowców' a jeden wymieni kondensatory za 100 zł, drugi scalak
    > przetwornicy, trzeci procesor. Każdy skasuje za swoją robotę a
    > urządzenie dalej niesprawne.

    Coz robic, coraz bardziej skomplikowane urzadzenia i coraz trudniejsza
    naprawa. Albo jedziesz do fachowca, gdzie rownie uczciwie uslyszysz
    "rzetelna diagnoza 500zl,bo system pomiarowy musi sie zamortyzowac,
    pozniejsza naprawa - zalezy co sie okaze uszkodzone", albo do innego
    ktory ci rownie ucziwie powie "nie wie co jest uszkodzone, ale na pana
    miejscu to bym zlecil wymiane cewki, ona najbardziej prawdopodobna, a co
    bedzie potem to sie okaze. U mnie wymiana cewki 50zl, a sama cewka 200".

    A trzeci ci powie "panie, za darmo to ja panu poradze zeby pan sie poradzil
    co dalej robic. U mnie 20zl, bo to 20 minut gadania" :-)

    J.