    From: " " <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: programy niezrównolegliwalne
    Date: Sat, 10 Mar 2012 15:00:57 +0000 (UTC)

    Maciej Sobczak <s...@g...com> napisał(a):

    > Samolot leci z Warszawy do Nowego Yorku 6 godzin (czy ile tam).
    > Dasz rad=EA to zr=F3wnolegli=E6 maj=B1c do dyspozycji np. N=3D6 samolot=F3w=
    > ? :-)

    nie o to mi chodzi, ->

    chodzi mi o zrownoleglanie aplikacji (sporych kawalkow kodu)
    gdzie miedzy START a STOP są wiecej niz tysiace drobnych operacji

    tak ze pytanie jest czy sa takie 'uklady' (twarde sekwencje)
    gdzie takich zrownoleglen nie da sie zrobic nawet bardzo
    kombinujac - czy tez jednak praktycznie zawsze da sie to
    zrownoleglic przynajmniej w sporym stopniu

    wychodzi poniekad ze nie da sie zrownoleglic programu juz
    bardzo zrownoleglonego ale byc moze ten program moze byc
    tak bardzo zrownoleglony ze nie ma sie co przejmowac

    jest to pytanie czesciowo z matematyki (bo mozna przyjac
    np bezstratna 'synchronizacje' (tj bariery przed kolizjami)
    i nieskonczona ilosc procesorow bez specjalnej bezwladnosci)

    albo o realne przypadki czy ktos natrafil na cos czego nie
    dalo sie zrownoleglic mimo dostapnych procesorow i dlaczego

    :/ fir