  • Data: 2012-03-10 16:45:12
    Temat: Re: programy niezrównolegliwalne
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 10 Mar 2012 17:31:10 +0100, Michoo napisal:

    > Akurat jak to ostatnio testowałem dwa lata temu to zrównoleglanie
    > memset, czy memcpy dawało bardzo ciekawe efekty o ile drugi procesor nie
    > był obciążony.

    Podałbyś szczegóły? Jestem w stanie sobie wyobrazić, że memset czy memcpy
    kończy się gdy cache jest full danych i transfer jest później. Wiadomo,
    że cache jest czasami "per-core".

    > I dlatego w dzisiejszym sprzęcie używa się często implementacji na SSE a
    > nie DMA?

    Nie dość, że SSE to w nowym glibc zamiast po rosnących adresach to po
    malejących. Ale powodem było spowolnienie, pipeline i7 się krztusił
    przy rosnących. Jakoś procki nie są optymalizowane pod kopiowanie.

    A z DMA to nie rozumiem o co chodzi. DMA jest dla hardware (np. GPU),
    po co transferować dane dwa razy GPU->CPU->RAM jak można raz GPU->RAM.
    Rozumiem, że chciałbyś mieć w CPU DMA read/store/write, ale nie widzę
    sensu, i tak procki są mocno memory bound i bez tego.

    Edek