eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyproblem z berlingo 2 hdi › Re: problem z berlingo 2 hdi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
    -mail
    From: mirek <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: problem z berlingo 2 hdi
    Date: Sat, 16 Jul 2011 08:37:15 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 37
    Message-ID: <ivrbip$q2b$1@news.onet.pl>
    References: <ivpqre$cu3$1@news.onet.pl> <ivq8g3$sf9$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@l...institute.com>
    NNTP-Posting-Host: aagm225.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1310798233 26699 83.4.168.225 (16 Jul 2011 06:37:13 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 16 Jul 2011 06:37:13 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
    Thunderbird/3.1.11
    In-Reply-To: <1...@l...institute.com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2385374
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-07-15 23:47, Waldek Godel pisze:
    > Dnia Fri, 15 Jul 2011 22:38:17 +0200, cation napisał(a):
    >
    > Aż się chce powiedziedzieć, że pieprzysz jak ci co dawali głupkowane
    > odpowiedzi. A dobrą dostałeś - komputer BSI.
    > W tym samochodzie są dwa komputery - ECU sterujący silnikiem i tzw. "moduł
    > komfortu" sterujący wszystkim innym, nawet z klaksonem.
    > Objawy pokazują, że komputer ewidentnie głupieje. Winny jest albo sam
    > komputer albo jego przewody.
    > Dosyć słynne początkowe problemy z modelami C5 (dosyć podobne w objawach
    > zresztą) były spowodowane zamakaniem głównej wtyczki BSI. Był recall,
    > serwisy założyły solidnego gumowego kondona na wtyczkę i się uspokoiło.
    >
    > Robota jest raczej dla elektryka, chyba, że wiesz o co biega. Początek jest
    > prosty - wyjąć akumulator, DOKŁADNIE odczyścić klemy i zaciski akumulatora,
    > przesmarować wazeliną techniczną, porządnie zacisnąć. Sprawdzić kabel
    > masowy od akumulatora, dokręcić mocowanie do nadwozia, sprawdzić czy nie
    > skorodowane. Później możesz sprawdzić wtyczkę BSI. W niektórych modelach
    > jest mocowany dosyć nieszczęśliwie pod krawędzią maski, czasem może się tam
    > dostać woda. Jak komputer albo kable są mokre, to masz odpowiedż. Choć
    > Berlingo ma BSI chyba zintegrowane ze skrzynką bezpieczników, jeżeli dobrze
    > pamiętam.
    >
    > Jak nie jest mokry, to odepnij wtyczkę, pryśnij jakimś kontakt-spray (WD40
    > to NIE jest kontakt-spray ani nawet nigdy nie leżał w pobliżu) i dokładnie
    > wciśnij spowrotem. Jak nie pomoże, to niestety do kogoś kto ma Lexię i zna
    > się na rzeczy.
    > W razie uszkodzenia BSI, kupisz używkę za 150-200 zł, tyle, że musisz
    > wszystko zaprogramować Lexią i będziesz to tego potrzebować hasła z ASO,
    > jeżeli go jeszcze nie masz na jakiejś kartce, to trzeba będzie podjechać i
    > wygenerować. Zresztą osoba z Lexia powinna ci powiedzieć co i jak.
    >

    bardzo dziękuję za informacje, teraz wiem, gdzie szukać.

    --
    Mirek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: