  • Data: 2023-10-04 05:21:05
    Temat: Re: pracy szukam
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-10-03, Grzegorz Niemirowski <g...@g...net> wrote:

    > Tak, może nie warto generalizować i pisać co jest normną. Też pracowałem w
    > korpo i mam odczucia jak Lisciasty.

    To może i ja się dorzucę, jako pracujący w korpo, R&D od ponad 20 lat, w
    tym kilka lat w jednej z największych firm elektroniki użytkowej i
    medycznej. W skrócie: zależy od korpo :) Z własnego doświadczenia:

    Opierdalacze są zawsze, bo inercja kadrowa podąża zwykle po schemacie
    rocznego systemu oceny pracownika, a dodatkowo bywają mechnizmy
    "naprawcze". Oznacza to tyle, że o ile ktos nie odp...li jakiejś
    grubszej maniany to wylatuje np. po 2ch latach. No chyba, że był tak
    nędzny, że nie przedłuzono mu okresu próbnego.

    Kierownicy bywają różni. Takich-sobie (eufemistycznie mówiąc) trochę
    spotkałem. Zwykle mają coś co widzą w nich głownie ich przełozeni.

    Podstawowym problemem korpo jest brak elastyczności na pewnym poziomie
    działania, tony biurokracji, i to, ze poszczególne jednostki są często
    jak de facto izolowane przedsiębiorstwa - bywa, że mają w dupie co robia
    inni.

    W R&D, nie musi być zapierdolu, ale może być i bardzo ostry.
    Przykładowo, jak się połozy produkcja i na R&D wisi znalezienie
    rozwiązania, to wszyscy chodzą na rzęsach 24/7. I trudno się dziwić
    jesli straty wynikające z tego leżenia idą w 5- 6- cyfr USD na dobę.

    Tak samo, jak mamy próby na lini produkcyjnej przed wdrożeniem produktu,
    to robi się to kiedy linia stoi (np. część jest konserwowana), a nie
    kiedy R&D to pasuje. Może to być o dość egzotycznych porach i dość z
    nienacka.

    Opracowanie i wdrożenie produktu jest rzeczą ścisle planowaną i musi się
    dokonac w określonym czasie, R&D nie jest zaś typem roboty gdzie
    wszystko można zawsze przewidzieć, więc bywa i tu dość stresująco.
    Zwykle nie idzie to jednak w jakieś ekstrema (np. regularna praca po
    godzinach).

    Outsourcing jest normą. Nie oznacza to, że firma nie ma swoich
    produktów. Outsourcing może być na poziomie modłułow/komponentów. Czesto
    taniej wychodzi w ten sposób niż specjalizować się w wytwarzaniu każdej
    cześci.

    --
    Marcin