    From: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: pożiew zbiorowy - Plej
    Date: Sun, 21 Aug 2011 21:20:27 +0200

    W dniu 2011-08-21 20:59, J.F. pisze:

    > A propos, ktorys ze smartfonow umozliwia taka automatyczna synchronizacje
    > na odleglosc ? Mamy np w firmie Exchange, ktos mi ustawia spotkanie za
    > tydzien, a ja jestem poza biurem i chetnie bym sie dowiedzial szybko ze mi
    > wstawiono.

    O ile dobrze wiem, każdy serwer exchange, w którym uruchomiono dostęp
    przez https (tu proszę nie bić, bo specjalistą od mikromiękkiej
    serwerologii na pewno nie jestem). Sprawdzone osobiscie w iOS,
    Symbianie, WM i androidzie.

    No i oczywiście smartfon z dostępem do sieci :-) Tym po 500 MB :-P

    [...]
    > a kto mowi ze dwa razy dziennie ? Masz potrzebe to przesylasz.
    > Tylko po co ?
    > Ten problem dotyczy raczej emaili - jestes sobie poza biurem, a tu
    > przychodzi cos pilnego, w dodatku z zalacznikiem w pdf lub zip/excel.

    no to wracamy do punktu wyjścia, a lbo - jak to Artur twierdzi - do
    mojego punktu widzenia: czym jest współczesny smartfon bez dostępu do sieci?

    > A dla Prawdziwych Uzytkownikow Smartfonow to do czego sie sprowadza ?

    Prawdziwy Użytkownik Smartfona wrócił dziś z trasy, w której testował 4
    różne programy nawigacyjne i chyba będzie pisał im nekrologi :-P

    > Skoro tak, to wskaz te liczne powody na ta transmisje danych.
    > Terminarz korporacyjny ? Przyjmuje, ale czemu to zzera 500MB w dwa
    > tygodnie ?

    A tego, to ja proszę Pana, nie wiem. W iPhonie limit 300 MB miesięcznie
    raz mi nie wystarczył, a normalnie ostatnie w 10 dni każdego miesiąca to
    sobie streamingu słucham :-) Bo mam zapas jakiś 100 MB czy więcej.
    Wynik na dziś - połowa okresu rozliczeniowego - 50 MB, w tym 3 dni
    całkowicie poza domem i biurem (czyli sieć komórkowa only).
    Dla androida wychodziło jakieś ~400 MB miesięcznie czyli zauważalnie
    więcej. Innych platform w dłuższym okresie (żeby porównać wyniki) nie
    testowałem.
    Ale android ma te swoje fabryczne widgety od pogody, kursów akcji na
    NASDAQ-u i wiadomości z RMF FM :-P

    > No coz - to bylby wlasnie zarzut, bo skoro nie wmawiaja, a telefon i tak
    > transmituje, to klient ma sluszne pretensje.

    Wiesz, niespecjalnie kocham operatora P4, ale tu tendencyjnością powiało...

    > A z drugiej strony w to im graj - zawsze to lepiej naciagnac klienta na
    > drugi abonament. A swoja droga - przeciez taki GB danych strasznie obciaza
    > siec. I to im nie przeszkadza ?

    Nie. Ruchem IP łatwo sterować. Sieć bardziej obciąża liczba otwieranych
    sesji, niż wolumen danych.