  • Data: 2011-08-22 08:13:52
    Temat: Re: pożiew zbiorowy - Plej
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-20 00:25, ToMasz pisze:
    (...)
    > z całym szacunkiem, ale Waldek podał pewien przykład.

    Podał. Szkoda tylko, że porównanie jest zwyczajnie idiotyczne, choć
    jak widzę trafia na grunt, który będzie je hołubił, ponieważ można
    na jego podstawie przypisać ludziom "ułomność intelektualną".
    Jak to jest, że aparat fotograficzny można kupić, wykorzystać
    5% jego możliwości i wszystko jest w porządku, a smartfona już
    nie, ponieważ jest się idiotą?

    > Ty natomiast z tym
    > "co nie obchodzi" przypominasz mi moją matkę staruszkę. kupiłeś
    > przedmiot? cena nie gra roli.

    Dobre.

    > Jest Twój - ty decydujesz co z nim zrobisz.

    Otóż to.

    > wyrządzisz za pomocą przedmiotu komuś krzywdę - poniesiesz
    > konsekwencje. wyrządzisz sobie krzywdę - poniesiesz konsekwencje.

    Coś mi się wydaje, że się mocno zapędziłeś.

    > moim zdaniem ma pojęcie, i to doskonałe.

    Owszem, nie.

    > PRzy czym nie twierdzę ze to są
    > dobre zasady, ale obowiązują.

    Obowiązują pewne zasady i zostały złamane - przez operatora.

    > Skoro supermarket może obniżyć cene o 50%,
    > to sprzedając za 100% kradnie? Przyzwoitość podpowiada ze tak, prawo ze
    > nie.

    Obawiam się, że nie bardzo. Mam niejasne wrażenie, że za usługi
    ze stosownym narzutem oraz ceną rażąco odbiegającą od konkurencji
    jednak wyroki były - szczególnie, jeżeli forma "usługi" nie była
    "uczciwa".

    > Skoro ktoś Ci zaoferował transfer i sprzęt - okradł Cię? W jaki
    > sposób? nie informując ze to kosztuje? Sory winetu mój teść ma 82 lata i
    > jak jego motorolka f3 zaczęła wysyłać sms do Wielkiej Brytanii, to
    > "kapnął się" po 6zł. ( popularne "uszkodzenie" w motorolach) sześć
    > złotych to były 3 dni, a nie 1000zł!

    No cóż - mógł się zorientować dużo później. Z internetem jest dużo
    gorzej - do tego nie jest to usługa stricte związana z funkcjami
    telefonu.

    > Tak. Mamy kolegę z manią wyższości. Zbadał swoje IQ, a następnie dopisał
    > z przodu jedynkę. Mimo wszystko czy stwierdzenie ułomności umysłowej w
    > stosunku do osoby która "nie ogarnia" jak działa android, dlaczego
    > pogoda na ekranie sie zmienia (itd)... jest nietrafne?

    Oczywiście - niby dlaczego ktoś ma "ogarniać" jak działa Android?
    Mowa jest o transferze, którego klient nie zamawiał i nie ma
    świadomości, że operator tak skonfigurował urządzenie, by taki
    transfer wymuszało.

    > chmmm zgadzam sie. Naciąganie na _zbędne_ wydatki. Przeciętny polak, z
    > telefonem z ekranem dotykowym, wifi, i nawigacją.

    Eeeee? Przeciętny Polak z WiFi i nawigacją? Ekran dotykowy to
    miły dodatek i jakoś tak się składa, że niekoniecznie część
    smartfona, a wręcz odwrotnie.

    > w jakiej części
    > wykorzystuje urządzenie? 15%? czyli 85% naciągnęli go na niepotrzebne
    > wydatki? Inaczej mówiąc każdy produkt wykorzystany w niewielkim stopniu
    > powinien "podpaść" pod naciąganie!

    Zaraz, zaraz - o czym Ty piszesz? Klient wykorzystuje telefon w takim
    zakresie na jaki ma ochotę/potrzebę. Problem jest z transferem, który
    jest zbędny i przemycany po cichu. Jeszcze większy problem polega na
    tym, że operatorzy do klientów wydzwaniają i namawiają na jak
    "najciekawsze" oferty - oczywiście dla siebie samych. Taryfikator
    też jest ustawiony tak, by klient nie miał zbyt dużego wyboru.

    > znowu widzę matkę z hasłem "a co mnie obchodzi". Właśnie ze przy
    > płaceniu rachunku obchodzi. niema za darmo.

    Przepraszam bardzo - miał być fajny telefon, z różnymi możliwościami,
    a tu się okazuje, że dołożone mam mnóstwo jakiegoś g*, które generuje
    ruch przez niego nie zamawiany i żeby tego się pozbyć to trzeba
    się już tematem bardziej zainteresować.

    > ale jak ktoś jest całe życie "co nie obchodzi" to nie poczyta o
    > androidze, nie zastanowi sie dlaczego pogoda jest aktualna.

    Powiedz mi, po ma czytać o Androidzie i co go w sumie ten Android
    obchodzi? Zresztą skąd niby założenie, że miałby z tej prognozy
    korzystać, skoro wcale jej nie włączał.

    > słusznie użyty czas przeszły.

    ???

    > poczytaj grupę. co tydzień:
    > pytanie: jaki smatrfon z wifi i gps
    > - po co ci gps i wifi
    > potem sie okazuje ze telefon ma gps, niema nawigacji. ma wifi, ale jego
    > przeglądarka nie obsługuje YT, strony banku i 75% stron www. po co komu
    > takie urządzenie? Waldek Ci napisał

    Ale o czym niby by miała świadczyć lektura grupy? Gdybym miał na
    podstawie tego wyciągać jakieś wnioski to bym pewnie dobrze na tym
    wyszedł.

    > PS a wspominał ktoś ze owe rachunki będą ( pod pewnymi warunkami) anulować?

    Tak, pod warunkiem, że ludzie przejdą na taryfę "All Inclusive".
    To zdaje się o to chodzi operatorowi - wymuszenie korzystania z nowej
    taryfy, choćby człowiekowi to nie było potrzebne. Zdaje się, że
    powinno być jednak inaczej - doinformowanie klienta w jaki sposób
    można zablokować niechciany transfer danych, albo dać mu wybór
    w postaci nowej taryfy.