  • Data: 2017-03-14 12:22:10
    Temat: Re: potrącenie na pasach. art. 14.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:oa8ibb$7e4$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2017-03-14 o 11:52, J.F. pisze:

    >Na filmie niewiele widać, więc nie wyciągaj wniosków, bo wyjdziesz
    >(wychodzisz) na ignoranta. Z opisu słownego pojawiającego się tu i
    >tam wynika, że samochód jechał środkowym pasem, pieszy go widząc,
    >przyspieszył, samochód skręcił w prawo, i tak wyszło.

    >To po ch. wyciągasz wnioski?

    Bo z tego co widac, bez glebszych analiz, to wniosek jest jeden -
    pieszy specjalnie zaczal biec, aby samochod go trafil.
    Znaczy sie - wymuszenie odszkodowania, albo proba samobojcza :-)

    >Jak nie dasz rady się zatrzymać, to nie tyle "lepiej" przejechać, co
    >po prostu nie masz innego wyjścia, jak tylko przejechać.

    mam - hamowac. W zlych ukladach okaze sie, ze bez hamowania bym
    przejechal, a z hamowaniem trafilem w pieszego.

    > Ale błąd popełniłeś już wcześniej - jadąc tak szybko, że nie dasz
    > rady się zatrzymać przed pieszym nawet normalnie wchodzącym na
    > przejście.

    Zawsze bedzie taki okres, gdy juz nie dasz rady sie zatrzymac.
    Musialbym zatrzymywac sie przed kazdym przejsciem, gdzie na chodniku
    sa jacys piesi.

    Tu akurat mamy bufor szerokosci pasa, ktory jest wystarczajacy przy
    predkosci pojazdu 50km/h (a w nocy dopuszczalne 60) ... i predkosci
    pieszego rzedu 4km/h. A nie dowolnej.

    > Co do tego mitycznego wtargnięcia - wtargnąć można komuś metr przed
    > maskę, a nie 50 metrów, bo ktoś pruje 100km/h.

    To powiedz jaka jest calkowita droga hamowania przy predkosci 60km/h.
    Pytanie z testow - jako kierowca masz obowiazek wiedziec :-)

    >Wówczas to nie jest wtargnięcie, tylko niedostosowanie prędkości
    >kierującego do okoliczności.

    A to zalezy gdzie. W terenie zabudowanym obowiazuje 50/60, i 100
    faktycznie wydaje sie gruba przesada.
    Ale przejscia bywaja i w niezabudowanym - zazwyczaj tam stoi 70.

    >Jakbym chciał ustąpić, to zwalniam, a nie stosuję zasadę "nie widzę,
    >więc jadę".

    Zycze powodzenia w wypatrywaniu pieszych schowanych za kioskami,
    samochodami i wchodzacych na przejscia bez ogladania.

    Ale ja w ogolnosci.

    J.