-
Data: 2017-03-14 12:30:51
Temat: Re: potrącenie na pasach. art. 14.
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2017-03-14 o 12:22, J.F. pisze:
> Zawsze bedzie taki okres, gdy juz nie dasz rady sie zatrzymac.
> Musialbym zatrzymywac sie przed kazdym przejsciem, gdzie na chodniku sa
> jacys piesi.
Nie trzeba się zatrzymywać, wystarczy zwolnić i zachować szczególną
ostrożność. Od sytuacji ekstremalnych (czyli to, że jedziesz wolno, a
pieszy wychodzi ci metr przed maskę) jest właśnie zakaz "wtargiwania".
Ale nie polega on na tym, aby robić wnioskowanie "nie zdążyłem
zahamować, *więc* pieszy mi wtargnął").
> Tu akurat mamy bufor szerokosci pasa, ktory jest wystarczajacy przy
> predkosci pojazdu 50km/h (a w nocy dopuszczalne 60) ... i predkosci
> pieszego rzedu 4km/h. A nie dowolnej.
Jak widać nie był wystarczający - gdyby pieszy nie zaczął uciekać, a
kierowca skręcać, to spotkaliby się na środkowym pasie.
>> Co do tego mitycznego wtargnięcia - wtargnąć można komuś metr przed
>> maskę, a nie 50 metrów, bo ktoś pruje 100km/h.
>
> To powiedz jaka jest calkowita droga hamowania przy predkosci 60km/h.
> Pytanie z testow - jako kierowca masz obowiazek wiedziec :-)
Nie mam obowiązku wiedzieć. Za to przy przejściu mam zachować szczególną
ostrożność, oraz *uwaga* nie mam obowiązku jechać z prędkością maksymalną.
>> Wówczas to nie jest wtargnięcie, tylko niedostosowanie prędkości
>> kierującego do okoliczności.
>
> A to zalezy gdzie. W terenie zabudowanym obowiazuje 50/60, i 100
> faktycznie wydaje sie gruba przesada.
> Ale przejscia bywaja i w niezabudowanym - zazwyczaj tam stoi 70.
Chyba mylisz znaki. Stoi o prędkości maksymalnej, a nie minimalnej.
> Zycze powodzenia w wypatrywaniu pieszych schowanych za kioskami,
> samochodami i wchodzacych na przejscia bez ogladania.
Na drogę z pierwszeństwem też tak na pałę wjeżdżasz, "bo nie widzę, więc
co będę zwalniał"?
>>> A jak jeszcze pieszy sie zatrzyma na krawezniku i popatrzy na samochody
>>> i nie bedzie wchodzil pod te bardzo blisko jadace, to obaj beda
>>> szczesliwi.
>> Przecież nie wchodził - samochód nie dość, że był dziesiątki metrów
>> przed, to jeszcze nie na tym pasie, na którym wchodził.
>
> Ale ja w ogolnosci.
W ogólności to masz ustąpić pierwszeństwa pieszemu. A tutaj dyskutujemy
określony przypadek.
--
Liwiusz
Następne wpisy z tego wątku
- 14.03.17 12:50 Lesko
- 14.03.17 12:51 szerszen
- 14.03.17 13:01 Liwiusz
- 14.03.17 13:51 J.F.
- 14.03.17 14:46 Lesko
- 14.03.17 15:08 Lesko
- 14.03.17 18:22 Cavallino
- 14.03.17 18:33 Mateusz Bogusz
- 14.03.17 18:45 Shrek
- 14.03.17 18:47 Shrek
- 14.03.17 19:00 Budzik
- 14.03.17 19:00 Budzik
- 14.03.17 19:12 Shrek
- 14.03.17 20:00 Budzik
- 14.03.17 20:23 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
Najnowsze wątki
- 2025-01-09 Dell ubija / przemianowuje swoje flagowe linie laptopów
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-08 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-08 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-08 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security