    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <n61bmd$kbd$1@dont-email.me> <n61d6c$1s0$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <n61jb5$hb5$1@dont-email.me>
    <0...@g...com>
    <n63ann$55s$1@dont-email.me> <56853974$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
    <n64cu2$ju6$1@dont-email.me> <5687b32a$0$682$65785112@news.neostrada.pl>
    <n698i2$b6f$1@dont-email.me> <56882918$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6bit9$84b$1@dont-email.me> <568a6d45$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6eusp$10g$1@dont-email.me> <568bb056$0$689$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6ge56$6ao$1@dont-email.me> <568bc2c4$0$685$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6mpk4$1fm$1@dont-email.me> <568ef0ab$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6tvj1$9id$1@dont-email.me> <569384d7$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    <n728mh$ahs$1@dont-email.me> <5694bca1$0$696$65785112@news.neostrada.pl>
    <n72t2j$kmk$1@dont-email.me>
    Subject: Re: postarzanie nie poplaca
    Date: Tue, 12 Jan 2016 14:47:11 +0100

    news:n72t2j$kmk$1@dont-email.me...
    > "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message
    >
    > Proszki do prania macie zdecydowanie mocniejsze...
    > Usuwają wszystkie plamy, łącznie z kolorem tkaniny :-)
    > Wiem, bo wszystkie jeansy i koszule które miesiącami
    > tu używam w USA bieleją/płowieją mi po kilku praniach
    > w czasie pobytu w Polsce :-)

    :)

> [...]
    > z taką z USA - nawet mu kiedyś przywiozłem butelkę z USA.
    > W czasie zaimprowizowanych "pseudonaukowych" testów
    > nawet mu się udało rozpoznać z jakimś sukcesem rzędu 60-70%.

    > U nas, wśród Polaków, liczy się najtańszość.
    > Nawet jeśli odbędzie się kosztem jakości, wygody czy obsługi.
    > Wszystkie sklepy zbliżają się z poziomem obsługi i cenami do hurtowni.
    > Nawet ostatnio, od wielu lat, zakupów klienci tam w hurtowniach
    > dokonują...

    > Uogólniasz, generalizujesz i chyba jesteś w tym niesprawiedliwy.
    > Duży supermarket ma dużo więcej do stracenia niż mały sklepik.

    Mniejszym sklepom bardziej zalezy. Jeden stracony klient to dla superkarketu
    jakiś ułamek promila wszystkich klientów, a dla małego sklepu to większa
    strata.
    Mandat z Sanepidu, to dla supermarketu "kilka dolców", a taki sam mandat dla
    małego sklepu to np. dzienny dochów.

    > Wypadki jakie opisujesz - w mojej ocenie - będą zdarzać się częściej
    > w małych sklepach, gdzie płynność towaru jest mniejsza, gdzie
    > ilość towaru jest mniejsza i gdzie jeden cały kurczak który został
    > niesprzedany i zaczyna się psuć stanowi dużo większy procent
    > inwentaża niż w takim Tesco.

    Masz rację, że w dużym sklepie jest większa rotacja toewaru. Ale w większym
    sklepie kierownik odpowiada przed dyrekcją za straty i ma nakazane je
    minimalizować. W małym sklepie, bezpośrednio właściciel podejmuje decyzję o
    wyrzuceniu topwaru i bierze całą odpowiedizlaność "na klatę".

    > Zakładam, że jest to fabryczne opakowanie - i tak było w tamtym przypadku.

    Fabrycznem, ale np. otworzone do spróbowania i zamrożone. I już nie ma jak
    udowodnić, że nie było ingerencji.

    > Ale Sanepid też macie, i prawników też coraz więcej.

    Sanepi wlepi mandat sklepowi. Koszt zakupu może nawet sklep zwrócić. Ale o
    odszkodowanie to musisz zainwestować własne pieniądze w adwokata. Bez
    pewności ich odzyskania.

    or%29

    > :-) publiczna nagonka na kogoś kto ośmielił się wystawić łeb wyżej niż
    > inni.

    e-ugoda-ale-sokolow-chce-czegos-wiecej-48797

    --
    Pozdrawiam,

    yabba