eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapostarzanie nie poplacaRe: postarzanie nie poplaca
  • Data: 2016-01-05 13:04:35
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
    news:n6eusp$10g$1@dont-email.me...
    > "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message
    > news:568a6d45$0$691$65785112@news.neostrada.pl...
    >>>>> W USA, gdzie mieszkam i pracuję, sprzedawcy detaliczni dają od 15
    >>>>> do 30 dni na rutynowe zwroty towaru, który po zakupie nie spełnił
    >>>>> z jakiegoś powodu Twoich oczekiwań. Niektóre sklepy skasują 10-15%
    >>>>> zapłaconej kwoty ale większość zwraca całą zapłaconą sumę...
    >>>>> Jak jest w Polsce?
    >>>>
    >>>> Przy zakupie przez Internet masz 14 dni na zwrot towaru bez śladów
    >>>> użytkowania w oryginalnym opakowaniu.
    >>>> Niektóre sklepy odzieżowe dopuszczają zwrot lub wymianę ubrania
    >>>> w ciągu 30 dni. Oczywiście też bez śladów używania i z metką.
    >>>
    >>> Czyli rzeczywistość w Polsce faworyzuje sprzedawcę, nie kupującego.
    >>> Smutne.
    >>
    >> Czy w USA jest przepis o możliwości zwrotu towaru czy jest to ogólnie
    >> przyjęta praktyka sklepów?
    >
    > Tego niestety nie wiem.
    >
    >> Czy towar może być używany?
    >> Tzn. bez metek, ze zdjętymi foliami ochronnymi, z rozerwanym opakowaniem?
    >
    > Oczywiście że używany! Jak inaczej stwierdzisz że go nie lubisz? :-)

    W tym USA to macie Hamerykę. :)

    > A metki/pudełko możesz przynieść nawet jak są podarte czy oderwane.
    > Ułatwisz kasjerce użycie skanera do kodów paskowych przy realizowaniu
    > zwrotu... i przyspieszysz sobie całą operację zwrotu kasy...
    > Od tej reguły są pewne nieliczne wyjątki. Np. nośniki software, filmy DVD
    > czy audio CD możesz tylko wymienić po otwarciu na taki sam nośnik
    > (w domyśle: przyniosłeś bo coś jest nie ten teges z Twoją płytką a nie że
    > chcesz inną muzykę bo tą już sobie skopiowałeś). Ale generalnie rzecz
    > biorąc sklepy wolą mieć zadowolonego klienta i trochę dolców w plecy
    > niż wciskać ludziom niechciany towar na siłę.

    Taaa, trochę dolców w plecy. W przypadku drogich sprzętów, to straty mogą
    być i na setki dolarów.
    Ciekawe co dalej z tymi zwrotami? Picują i sprzedają jako nieżuwany czy
    sprzedają jako używany za 3/4 ceny?

    > Co ciekawe, dotyczy to
    > również jedzenia - używając "satisfaction guarantee" możesz przynieść
    > w połowie zjedzoną paczkę chipsów i oddać "bo Ci nie smakują" :-)
    > Nie znam, przyznaję szczerze, nikogo komu chciałoby się to robić, ale
    > jak ktoś dla zasady chce to może.

    Jak ja odniosłem do sklepu ewidentnie zepsutą wędlinę, to właściciel jeszcze
    zrobił mi awanturę.
    A sprzedawanie produktów z przekroczonym terminem ważności w osiedlowych
    sklepikach spotykam bardzo często.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: