eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapostarzanie nie poplacaRe: postarzanie nie poplaca
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!goblin1!gobli
    n.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.n
    ews.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: postarzanie nie poplaca
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <1wvsz6kvcc4di$.awcd8ryn7eti$.dlg@40tude.net>
    <n31iv7$avu$1@dont-email.me> <n31rti$6ep$1@node1.news.atman.pl>
    <n33gq4$bgc$1@dont-email.me> <n3ojn3$bg$1@node1.news.atman.pl>
    <n3opq0$l9l$1@dont-email.me> <n485fu$a7i$1@node2.news.atman.pl>
    <n485ug$is8$1@dont-email.me> <n48omi$keu$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <n4au9p$4fq$1@dont-email.me> <n4bfaa$9sa$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <n4btql$745$1@dont-email.me> <566982c8$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
    <n4ct7l$c7b$1@dont-email.me> <n4fp7h$qmi$1@z-news.wcss.wroc.pl>
    Date: Sat, 12 Dec 2015 10:23:11 +0100
    Message-ID: <1fw2ngxh1j3m3.16jfecyci1aob$.dlg@40tude.net>
    Lines: 65
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    X-Trace: 1449912183 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 642 82.143.187.50:52837
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:690063
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sat, 12 Dec 2015 00:20:01 +0000 (UTC), Waldek Hebisch napisał(a):
    > Pszemol <P...@p...com> wrote:
    >> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >>> No ... jakbys sie spytal klienta czy mu odpowiada 2 lata trwalosci, to
    >>> chyba bylaby inna odpowiedz.
    >>> Ze np woli troche doplacic i miec sprzet na 4 lata.
    >>
    >> To Twoje zdanie - a klienta nie trzeba pyta?, bo on g?osuje portfelem.
    >> Nie bez powodu kto? kupuje ta?sze samochody, mimo i? s? mniej
    >> trwa?e, kto? kupuje ta?sze telewizory, mimo ?e s? do kitu...
    >> i kto? kupuje najta?sze desktopy, mimo ?e wiemy ?e s? do kitu.
    >
    > Ekonomisci to badali i w praktyce to nie dziala. Tzn. klient nie
    > jest w stanie ocenic produktu i opiera sie na marce.

    Jasna sprawa. Nie jestem w stanie ocenic, ale wiem ze XXX dobre
    produkty robi.

    > Wyszlo
    > ze przy malej roznicy kosztu produkcji markowy prodult musi byc
    > ok. dwa razy drozszy. Wiec nie ma opcji "zaplace 5% drozej
    > ale bedzie trwale", zaplaci duzo drozej.

    Nie rozumiem ... dobry produkt musi byc 2x drozszy ? Chyba nie, skoro
    pisales o majej roznicy kosztow produkcji.

    Budowanie marki kosztuje tyle co produkcja ? Byc moze.

    Czy klient nie uwierzy w dobra marke, jesli nie bedzie 2x drozsza w
    sklepie od najtanszych ?

    No coz, ja technokrata jestem, moze i, tzn prawie na pewno nie umiem
    ocenic towaru przed zakupem, ale po zakupie zdanie sobie wyrobie.
    Jak mi padnie telewizor po 3 latach, to co prawda nadal nie bede
    wiedzial czy on zly czy dobry byl, ale drugi raz za te marke
    przeplacal nie bede :-)

    Na wielu towarach sie nie znam, i tam moze zadzialac - np jaka kawe
    kupic ? Te lepsza czyli te drozsza.

    Jest tez grupa ludzi, ktorzy kupia drogo i beda swiecie przekonani, ze
    kupili najlepszy produkt i warto bylo tyle zaplacic.


    > Jak do tego dodasz
    > swiadome psucie marki przez niektorych producentow to
    > masz efekt ktory jest: ciecie kosztow na wszystkim czego
    > klient nie widzi. Nawet jesli producent wolalby robic trwalsze
    > wyroby a klient je kupic: klient kupuje w ciemno wiec wybiera
    > najtansze.

    Tylko wracamy do poczatku - ile kosztuje mniejsze ciecie kosztow, tak,
    zeby jakosc nie cierpiala az tak bardzo.

    Choc gdzies tam jest drugie dno i pytanie - ile kosztuje
    niepostarzenie produktu.

    > Dodam ze w elekronice dosc czesto zmienia sie modele, wiec nie
    > ma opcji "stare radio dzialalo 20 lat wiec kupie takie same
    > na wymiane" -- te ktore da sie kupic beda zupelnie inne.

    nawet nie o modele chodzi - inny wyrob, inny prezes, inna polityka
    firmy, z innej fabryki w innym kraju ... co tu mozna porownywac.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: