  • Data: 2018-11-26 06:41:15
    Temat: Re: pomysły na wykorzystanie anten ferrytowych
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jakub Rakus" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:pt6obv$pg1$2@node2.news.atman.pl...

    > Niby można, ale obwód magnetyczny jakiś taki słaby, większość powietrze

    Wystarczy, nie trzeba zaraz robić zasilacza mocy, ani czegoś na głośnik. W
    końcu transformatory we wzmacniaczach np. p.cz. w odbiornikach, to
    sptawnością nie grzeszą. Bardziej załatwiają selektywność, a poziom
    dociągnie się przecież wzmocnieniem odpowiedniej ilości stopni.
    Kiedyś, do generatora audio, nawinąłem uzwojenia na kawałku rdzenia, na
    którym było wcześniej uzwojenie do małego silnika indukcyjnego, jak w
    gramofonach. Taki mały prawie prostopadłościan, a uzwojenia prawie na
    odpier*ol się. Zapylał, aż miło.

    > dookoła.

    Spoko, nada się. Bardziej bym się martwił, czy nada się w tym sensie, ze
    prąd o małej częstotliwości, przetransformuje odpowiednio sprawnie. Ale,
    skoro robi sie trafka na ferrytach, do obwodów m.cz., to czemu miało by się
    nie dać? Mnie aż kusi to sprawdzić, wezmę taką laseczkę ferrytową i nawinę
    jakieś trafo m.cz., zobaczę, ile przeniesie.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.