  • Data: 2018-12-09 08:13:53
    Temat: Re: pomysły na wykorzystanie anten ferrytowych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 8 Dec 2018 11:31:57 -0800 (PST), Tornad napisał(a):

    > Dobry pomysl. Tam ponoc nawet krowie lanuchy krowom a uszami graja coby
    > więcej mleka dawaly.

    > A niech sobie przesuwa. Caly układ musi być zaekranowany i mimo tego
    > powinien jakies zmiany poziomu tego pola magnetycznego wyswietlic zanim
    > ono się w tej cewce przesunie.

    Ale jak, skoro odbiornik to cewka ?

    > Jak odbiornik składowej elektrycznej rowniez będzie zbudowany w oparciu o układ
    rezonansowy z cewka, to tez jakies przesuniecie powstanie. Może one
    > rowne sobie nie beda i się nie znihiluja, Trzyba by to jakos przetestowac.

    > Tak dzieci w szkole uczono stosujac w rurze Kundta fale stojaca. Ale takie
    > same prawa mogą dzialac również w fali bieżącej.

    biezaca to nie stojaca, i strzalek tam nie ma. A raczej sa - tylko sie
    poruszaja szybko.

    > Czyli znowu niczego nie zbadamy albo nasze badanie będzie wątpliwe.

    Dlaczego nic nie zbadamy ? Zbadalibysmy ...

    Ale sie mylilem - tzn na srodku miedzy antenami pola magnetycznego nie
    bedzie, niezaleznie od tego czy ono jest w fazie z elektrycznym czy
    nie.

    Halotron pod Solcem ... to nie jest taki zly pomysl :-)

    > Ta zimna fuzja to był zbyt grubym ściegiem szyty przekręt, w który nawet
    > ja nie uwierzyłem. Jak i kazdy normalny człowiek. Był to przekręt sezonowy
    > majacy na celu szybkie wzbogacenie się producentow a potem rownie szybka
    > upadlosc firmy marketingowej.

    Dlaczego przekret - to brzmialo calkiem sensownie. A na pewno warte
    sprawdzenia - do dzis chyba sprawdzaja.

    I nikt sie na tym nie wzbogacil ... chyba, ze to faktycznie przekret
    gieldowych graczy palladu :-)

    > A ten pomysl ma pewne szanse na sukces. Bo tu nastepuje transformacja energii
    > elektrycznej w energie pola magnetycznego i na odwrot. Zatem nie jest to
    > parpetuum mobile. A wg relatywistow tak by być musialo. Bo w danym momencie
    > nie ma zadnego z tych pol a potem oba naraz rosna by za pol dlugosci fali
    > znowu do zer zanikac. I tylko o to mi chodzi aby ten mit czy kit obalic.

    Ale w fali biegnacej one zanikaja w jednym miejscu, a obok sa.
    Albo spojrz na to tak: zmienne pole magnetyczne generuje elektryczne
    ... ale obok. Pole magnetyczne jest w rdzeniu, a uzwojenie obok.
    I moze wlasnie to "obok" powoduje, ze fala biegnie.

    Natomiast - wychodzi na to, ze masz racje w fali stojacej.
    Dwie fale biegna naprzeciwko, pole elektryczne w pewnych miejscach
    jest, a w innych nie ma, a za cwierc okresu nie ma go nigdzie.
    A potem znow sie pojawia. Dziwne troche ... ale nie wtedy, gdy pole
    magnetyczne pulsuje odwrotnie.

    Zreszta - rownania Maxwella dla fali plaskiej sa proste - podstaw
    sobie obie wersje i sprawdz czy rownania sa spelnione.

    J.