  • Data: 2018-12-09 11:51:15
    Temat: Re: pomysły na wykorzystanie anten ferrytowych
    Od: b...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    użytkownik w...@a...com napisał:

    > Ja zas calkiem przypadkowo napatoczyłem się na Twój "czolowy" temat. Do
    > kompletu ciekawych pomyslow, jak te ferryty wykorzystać, dorzucę swój.
    > Lepiej pozno niż wcale.
    > Otoz od lat gnębi mnie pytanie czy "niejaki" Maxwell poprawnie opisal fale
    > EM jako ciag fal majacych dwie składowe, elektryczna i magnetyczna. Wg opisu
    > współczesnych specjalistow a glownie tzw. relatywistow, którzy wszystkie
    > zjawiska naiagaja tak aby one byly zgodne z teza mi tej najgienialniejszej
    > w dziejach swiata teorii, te dwie składowe narastają i zanikają wspolbieznie,
> [...]

    E tam, przeca miernik pola magnetycznego sieci 50Hz to zwykła cewka,
    zaś miernik pola elektrycznego to dwie okładki kondensatora, czyli dwa placki miedzi
    po 10-20cm2 oddalone od siebie o kilka centymetrów.
    50Hz to fala bardzo długa.
    Robisz jeden odbiornik pola magnetycznego, drugi elektrycznego idziesz pod siec WN i
    na oscyloskopie widzisz czy jest przesunięcie fazy czy nie.