  • Data: 2018-11-27 07:47:01
    Temat: Re: pomysły na wykorzystanie anten ferrytowych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 26 Nov 2018 06:41:15 +0100, HF5BS napisał(a):
    > Wystarczy, nie trzeba zaraz robić zasilacza mocy, ani czegoś na głośnik. W
    > końcu transformatory we wzmacniaczach np. p.cz. w odbiornikach, to
    > sptawnością nie grzeszą.

    Tam jak sie przyjrzysz, to czesto sa rdzenie z zamknietym obwodem, no
    prawie zamknietym.

    > Spoko, nada się. Bardziej bym się martwił, czy nada się w tym sensie, ze
    > prąd o małej częstotliwości, przetransformuje odpowiednio sprawnie. Ale,
    > skoro robi sie trafka na ferrytach, do obwodów m.cz., to czemu miało by się
    > nie dać?

    transformator na otwartym rdzeniu to g* nie transformator.
    Patrz na w.n. w TV - tak sie to robi.

    Choc Tesli sie udalo zrobic bez rdzenia :-)
    Teraz te ladowarki indukcyjne tez chyba bez.

    > Mnie aż kusi to sprawdzić, wezmę taką laseczkę ferrytową i nawinę
    > jakieś trafo m.cz., zobaczę, ile przeniesie.

    Czestotliwosc nie problem, ale Bmax w ferrycie male, a w otwartym
    rdzeniu nawet tego nie osiagniesz.
    W efekcie przy m.cz. napiecia wyjsciowe beda malutkie.

    O, Słodowy/Wojciechowski mi sie przypomnial.
    Pociac na plasterki, przewiercic, i miec male rdzenie toroidalne.
    I bylaby to fajna rada, gdyby to sie dalo zrobic :-)

    Diamentowe wiertla ?

    A moze da sie sproszkowac przy pomocy mlotka i kowadla ?

    A dalej:
    -ciecz magnetyczna,
    -zmieszac z epidianem i zrobic sobie rdzen jaki sie chce.

    J.