  • Data: 2018-12-09 11:27:49
    Temat: Re: pomysły na wykorzystanie anten ferrytowych
    Od: Tornad <w...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 9 grudnia 2018 09:54:45 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

    Twoje wynalazki wyprzedzają epoke o kilka wiekow.
    Od razu się domyslile, ze kazda cewka to odbiornik, mimo, ze nie napisales,
    ze jeszcze do teh cewki potrzebny jest koci was czyli krysztalek galeny
    .
    Ale w oparciu o twoje jakze twórcze pomysły wyedukowalem aby wynalezc koci
    was, ale magnetyczny. Może wystarczy kawalek neodymu, na którego powierzchni
    będzie można znaleźć punkt, w którym powstanie prad magnetyczny. I problem
    mamy rowiazany.

    > Hm, tak swoja droga - mamy nadajnik o pionowym dipolu i chcemy odebrac
    > skladowa magnetyczna.

    > dajemy jednozwojowa cewke, pionowo ... ale przeciez dipol petlowy to
    > tez dipol elektryczny. I co tu zrobic?
    > -podlaczyc kabel u dolu a nie z boku ?
    > -zrobic cewke dluga w kierunku nadajnika i niską ?

    Jestes gienialny. Dajemy dwie cewki ustawione pod katem prostym (90 st)
    i zapętlone tak aby one utworzyzly lancuch pionowych i poziomych jednozwojowych
    cewek. No może jedno i cwierc zwojowych; te 1/4 cewki będzie redukowac straty
    energii, które niewatpliwie powstana w wyniku przenikalnosci skrośnej
    materialu.
    Dowod, te grające krowie lancuchy pod Solcem.

    > byle nie za dlugą.

    To również ciekawa informacja, ktora można od razu wykorzystac. Dzielimy dipol
    na pol i magnes przecinamy na pol (metoda elektroerozyjna o czywiscie) na pol
    tak aby dzialaly w nich tylko unipolowe polowki N lub S.
    Dla pewnosci możemy na każdym co drugim ogniwie (cewce) napisac, po angielsku
    ze te, to sa ogniwa, do których dostep ma tylko skladowa elektryczna a na co
    drugim, ze tylko magnetyczna. I chyba to nasz problem rozwiaze...

    > -zrobic cewke kilkuzwojowa - efekt magnetyczny sie wzmocni, a
    > elektryczny nie ...
    >
    > Ten halotron coraz bardziej mi sie podoba ... tylko czy pole
    > elektryczne fali nie zakluci pomiarow ?

    Tez dobry pomysl, który od razu mogę zastosować opierając się o znana teorie
    wzglednosci, o ktorej Ty zapominasz. Zamiast stawiac haloron pod Solcem
    ustawmy Solec pod halodronem. To powinnu uchoronic Solec przed zakuceniami.
    No i przy okazji przed deszczem, który jako roj hyrometeorytow i do tego
    zapewne zrelatywizowanych podluznie w stanie plynnym, moglby spowodować jakies
    niechciane wyladowania miotełkowo - szczotkowe. No i na pewno przed piorunami
    a z tymi nie ma zartow. Nie będziemy wówczas musieli wywazac otwartych przez
    Franklina drzwi, ktory wynalazł piorunochron. Halochron będzie dla wyladowan
    atmosferycznych nieprzemaakalny no bo jego interesuje jedynie skladowa
    magnetyczna a piorun to elektryka przecie:)

    Pozdr
    Tornad