  • Data: 2009-06-24 20:21:12
    Temat: Re: pompka wodna
    Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Cześć Spece od prądu
    >
    > mam pytanie może spotkaliście się z jakąś małą pompką wodną najlepiej
    > zasilaną bateriami o jakimś małym poborze W.
    >
    > Powiem od razu do czego, chciałbym zrobić poidełko dla kota taką mini
    > fontannę, ale nie chciałbym żeby ciągnęła 40W ;-), cel jest taki, żeby woda
    > tylko pluskała, wydajność takiej pompki jest nie istotna, filtr węglowy
    > zawsze można dodać, takie gotowe urządzenie kosztuje ponad 100zł i nie jest
    > specjalnie urokliwe ani designerskie, a chciałbym zrobić coś oryginalnego.
    >
    > Znalazłem pompkę małą coś w tym rodzaju:

    http://www.aquaplant.pl/hagen-elite-mini-filtr-wewne
    trzny-akwarium-100lh-p-1733.html

    > ale to też na 220V :-(
    >
    > Może zetknęliście się z jakimiś małymi pompkami wodnymi zasilanymie 3V lub
    > 5V? Może jakieś nietypowe rozwiązanie jak jakaś pompka do układu chłodzącego
    > PC lub z jakiegoś innego rozwiązania "nietypowego", które nie przychodzi mi
    > do głowy?
    >
    > Wszystkie pomysły mile widziane, byle skórka była warta wyprawki z punktu
    > widzenia finansowego :-)
    >
    > Z góry dzięki za wszystkie pomysły, również te "nietypowe", gotowy jestem
    > postawić pifko za jakieś fajne oryginalne rozwiązanie. Pozdrawiam.

    najmniejsza pompka fontannowa pobiera 3W. Zrób generator ( najlepiej
    sinusoida)50Hz i zasil nim transformatorek sieciowy poprzez jakiś scalak typu
    wzmacniacz audio do jakiegoś radyjka. A jak zrobisz generator o regulowanej
    częstotliwości to to już prawie falownik będzie i będziesz mógł wydajność
    regulować.