  • 1. Data: 2009-06-24 19:04:37
    Temat: pompka wodna
    Od: "R" <n...@w...pl>

    Cześć Spece od prądu

    mam pytanie może spotkaliście się z jakąś małą pompką wodną najlepiej
    zasilaną bateriami o jakimś małym poborze W.

    Powiem od razu do czego, chciałbym zrobić poidełko dla kota taką mini
    fontannę, ale nie chciałbym żeby ciągnęła 40W ;-), cel jest taki, żeby woda
    tylko pluskała, wydajność takiej pompki jest nie istotna, filtr węglowy
    zawsze można dodać, takie gotowe urządzenie kosztuje ponad 100zł i nie jest
    specjalnie urokliwe ani designerskie, a chciałbym zrobić coś oryginalnego.

    Znalazłem pompkę małą coś w tym rodzaju:
    http://www.aquaplant.pl/hagen-elite-mini-filtr-wewne
    trzny-akwarium-100lh-p-1733.html

    ale to też na 220V :-(

    Może zetknęliście się z jakimiś małymi pompkami wodnymi zasilanymie 3V lub
    5V? Może jakieś nietypowe rozwiązanie jak jakaś pompka do układu chłodzącego
    PC lub z jakiegoś innego rozwiązania "nietypowego", które nie przychodzi mi
    do głowy?

    Wszystkie pomysły mile widziane, byle skórka była warta wyprawki z punktu
    widzenia finansowego :-)

    Z góry dzięki za wszystkie pomysły, również te "nietypowe", gotowy jestem
    postawić pifko za jakieś fajne oryginalne rozwiązanie. Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-06-24 20:07:50
    Temat: Re: pompka wodna
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan R chciałby zrobić poidełko dla kota:

    > taką mini fontannę, ale nie chciałbym żeby ciągnęła 40W ;-),
    > cel jest taki, żeby woda tylko pluskała,

    Jak ma tylko pluskać i pobierć mało prądu, to można użyć na
    przykład śruby modelarskiej napędzanej takimż silniczkiem.
    Silnik nad wodą, z pionową lub ukośną osią pozwoli uniknąć
    problemów ze szczelnością i stratami mocy na uszczelnieniu.
    A umieszczenie śruby pod wodą w jakiejś rurce czy tunelu
    powinno wytworzyć ciśnienie kilku centymetrów słupa wody
    wystarczające do zasilenia jakiejś przelewajki.

    Tylko trzeba do tego jeszcze jakiś kotodetektor, żeby nie
    marnować energii jak zwierza nie ma w pobliżu.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2009-06-24 20:21:12
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    >
    > Z góry dzięki za wszystkie pomysły, również te "nietypowe", gotowy jestem
    > postawić pifko za jakieś fajne oryginalne rozwiązanie. Pozdrawiam.

    najmniejsza pompka fontannowa pobiera 3W. Zrób generator ( najlepiej
    sinusoida)50Hz i zasil nim transformatorek sieciowy poprzez jakiś scalak typu
    wzmacniacz audio do jakiegoś radyjka. A jak zrobisz generator o regulowanej
    częstotliwości to to już prawie falownik będzie i będziesz mógł wydajność
    regulować.

  • 4. Data: 2009-06-24 20:32:15
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    R wrote:
    > Cześć Spece od prądu
    >
    > mam pytanie może spotkaliście się z jakąś małą pompką wodną najlepiej
    > zasilaną bateriami o jakimś małym poborze W.

    jako stary kociarz (20lat z kotkami pod 1 dachem) powiem Ci ze kot i tak woli
    pic strumyczek z kranu :)

    Wiec proponuje zawor pralkowy, redukcje i czujke PIR przy wodopoju ;)

    Pomysl ze to wszystko co zrobisz i tak sie pokryje kamieniem, zacznie kotu
    capic i tak za bardzo nie bedzie sie juz tym interesowac.

    Dla kota wg mnie 1 sprawa to by woda nie byla zatechla i zaklaczona.

  • 5. Data: 2009-06-24 20:38:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Papkin napisał:

    > jako stary kociarz (20lat z kotkami pod 1 dachem) powiem Ci ze kot
    > i tak woli pic strumyczek z kranu :)
    >
    > Wiec proponuje zawor pralkowy, redukcje i czujke PIR przy wodopoju ;)

    Jak się już zainwestuje w taka instalację, to zmieni przyzwyczajenia.

    > Pomysl ze to wszystko co zrobisz i tak sie pokryje kamieniem, zacznie
    > kotu capic i tak za bardzo nie bedzie sie juz tym interesowac.
    >
    > Dla kota wg mnie 1 sprawa to by woda nie byla zatechla i zaklaczona.

    I dlatego zawsze musi sprawdzić, czy w wazonie z kwiatami taka nie jest.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2009-06-24 21:09:28
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    R pisze:
    > mam pytanie mo?e spotkali?cie sie z jak?? ma?? pompk? wodn? najlepiej
    > zasilan? bateriami o jakim? ma?ym poborze W.

    Dzisiaj w biedronce widziałem coś opisane jako minifontanna bodajże.
    Walory dekoracyjne miało to raczej wątpliwe, na cenę nawet nie
    spjrzałem, ale jakaś pompka w środku siedzi i od spodu była klapka na
    dwa paluszki AA bodajże. Może dałoby się coś z tego zrobić :)
    Andrzej
    kalkulatory foto i takie tam: http://album.radom.pl/index.php?n=Foto.Index

  • 7. Data: 2009-06-25 06:33:15
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    R pisze:
> [...]

    > PC lub z jakiegoś innego rozwiązania "nietypowego", które nie przychodzi mi

    Aparat do mierzenia ciśnienia, taki za 30zl z promocji w markecie
    Co prawda tam pompuje powietrze, ale może wodę też popcha.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 8. Data: 2009-06-25 08:05:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "R" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Powiem od razu do czego, chciałbym zrobić poidełko dla kota taką
    > mini fontannę, ale nie chciałbym żeby ciągnęła 40W ;-)

    Na stale czy na krotkie momenty ?

    Pompka od spryskiwaczy w samochodzie.

    Albo zajrzec na allegro.

    A nie wystarczy miseczka ?

    J.

  • 9. Data: 2009-06-25 08:39:35
    Od: "R" <n...@w...pl>

    hehehe, no widzę, że grupa kreatywna bardzo, co mnie niezmiernie cieszy :-)

    W każdym razie mam na razie do sprawdzenia:
    - sprzęt z Biedronki
    - pompka do spryskiwacza od samochodu
    - rozszerzona funkcja o kotodetektor (PIR ;-) - dobry pomysł, żeby nie
    działało cały czas :-)

    Coool, naprawdę dobre pomysły. Dzięki wielkie!

    Oczywiście wątek cały czas otwarty :-) więc jak jeszcze wpadniecie na coś
    fajnego, to dajcie znać.

  • 10. Data: 2009-06-25 10:17:16
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-06-25 10:05:31 +0200, "J.F." <j...@p...onet.pl> said:

    > Pompka od spryskiwaczy w samochodzie.

    Wprawdzie na kotach się nie znam, ale czy zwierzak się nie
    wystraszy/ucieknie jak pompka się uruchomi? Samochodowe są głośne
    przeważnie. Na pewno głośniejsze od fontannowych.

    --
    DJ