  • 31. Data: 2012-03-11 15:40:42
    Temat: Re: pompa uziemienie
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...active.com> napisał w
    wiadomości news:jjicl3$v46$1@news.icm.edu.pl...

    > To znaczy co? Przyjedziesz i mi wpierdol spuścisz? To uprzedź chociaż,
    > żeby zdążył hełm na głowę włożyć i poduszkę w spodnie sobie włożyć.

    Wcześniejsze powiadamianie uważam za zbyteczne, bo już wystarczająco masz
    "łeb zakuty".
    Jeżeli myślisz, że jesteś bezkarny publicznie ubliżając i zniesławiając
    ludzi w internecie to jesteś grubo w błędzie.

    > Zdecydowanie wolę elektrotechnikę "musiałowską" niż mieszaninę
    > nieporozumień podnoszoną do rangi ideologii, bo niektórzy, gdy nie
    > rozumieją zjawiska, zaczynają w nie wierzyć jak w prawdę objawioną.

    Dlatego też wierzysz w dr Musiała i nie rozumiejąc nadinterpretujesz jego
    wywody.

  • 32. Data: 2012-03-11 15:43:00
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...active.com>

    W dniu 2012-03-11 16:40, Plumpi pisze:
    > Jeżeli myślisz, że jesteś bezkarny publicznie ubliżając i zniesławiając
    > ludzi w internecie to jesteś grubo w błędzie.

    To jaką karę poniosę?

  • 33. Data: 2012-03-11 15:59:41
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...active.com> napisał w
    wiadomości news:jjih64$jpd$1@news.icm.edu.pl...

    > To jaką karę poniosę?

    Taką, jaką przewiduje Kodeks Karny za takie przewinienia.

  • 34. Data: 2012-03-11 16:04:35
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...active.com>

    W dniu 2012-03-11 16:59, Plumpi pisze:

    > Taką, jaką przewiduje Kodeks Karny za takie przewinienia.

    A konkretnie, co mi zarzucasz?

  • 35. Data: 2012-03-11 16:22:13
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...active.com> napisał w
    wiadomości news:jjiiej$avj$1@news.icm.edu.pl...

    > A konkretnie, co mi zarzucasz?

    Na razie tylko Cię wzywam do zaniechania tego procederu pisząc, że "Ja na
    takie teksty pod moim adresem nie pozwalam".
    Jeżeli masz problem z ulokowaniem swojego przestępstwa to poczytaj dokładnie
    paragrafy 212 oraz 216 Kodeksu Karnego i dowiedz się czym są zniesławienie i
    znieważenie.

  • 36. Data: 2012-03-11 17:25:32
    Od: WK <k...@g...pl>

> [...]
    >
    > W układzie TN-C przewód PEN trzeba uziemiać, natomiast w TT przewód N
    > można uziemiać, dlatego w TT nie wolno nam polegać na uziemieniu N, bo
    > może się okazać, że jest on uziemiony jedynie w podstacji.
    >
    > Dlatego w TT nie wolno używać przewodu N do uziemienia maszyny,
    > natomiast sam przewód N możesz sobie uziemiać ile razy chcesz, rozróżnij
    > te pojęcia.
    >
    > Poza tym brakuje ci zdolności czytania ze zrozumieniem - ja nigdzie nie
    > pisałem o tym, żeby N uziemić!!! Jak robimy gniazdko w układzie TT, to
    > bolec łączymy z ziemią, ale nie łączymy go jednocześnie z N!
    Kolego- po co się tak podniecasz
    Zamiast zarzucać mi pisanie bzdur to może tak poczytasz sobie normę
    60364-41. Tam są rysunki podstawowych układów pracy sieci.
    Powtórzę- przewodu neutralnego N nie wolno uziemiać. Kropka.
    Przewód ten jest traktowany jako czynny, a nie jako ochronno-neutralny.
    To na tyle
    Pozdrawiam

  • 37. Data: 2012-03-11 19:28:29
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...active.com>

    W dniu 2012-03-11 17:22, Plumpi pisze:

> [...]
    > Jeżeli masz problem z ulokowaniem swojego przestępstwa to poczytaj
    > dokładnie paragrafy 212 oraz 216 Kodeksu Karnego i dowiedz się czym są

    Zniesławić albo znieważyć można obywatela o określonym imieniu i
    nazwisku. W dodatku znieważony przed sądem musi udokumentować swoją
    tożsamość z takimże imieniem i nazwiskiem.

    Czy ty masz papiery na których zamiast imienia i nazwiska jest "Plumpi"?
    Jeśli tak, to rodzice musieli cię ostro pokarać ;-)

    Poza tym, wyjeżdżając mi tu z kodeksem karnym, zapomniałeś mądralo o
    tym, że nie jest przestępstwem użycie wobec drugiego człowieka
    terminologii psychiatrycznej: kretyn, idiota, debil, imbecyl. Jest to
    orzeczenie SN sprzed dobrych kilkudziesięciu lat.

    I na koniec wreszcie przypomnijmy sobie ten wątek - ja uprzejmie
    odpowiedziałem twórcy wątku nt. moich poglądów w omawianej sprawie. To
    ty zacząłeś mnie "lustrować", dość pogardliwie odnosząc się do prof.
    Biegelmeiera. Kto jak kto, ale taki wielbiciel różnicówek jak ty: "Po to
    jest przycisk TEST..." powinien wiedzieć dużo o eksperymencie Biegelmeiera.

  • 38. Data: 2012-03-11 19:59:41
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...active.com>

    W dniu 2012-03-11 18:25, WK pisze:
    > Kolego- po co się tak podniecasz
    > Zamiast zarzucać mi pisanie bzdur to może tak poczytasz sobie normę
    > 60364-41. Tam są rysunki podstawowych układów pracy sieci.

    Oho, następny wyznawca rysunków z 60364. Jesteście równie uparci co
    iLudzie dowodzący wyższości produktów Apple nad resztą świata.

    Edward Musiał sporo pisał o rysunkach z 60364. Nie są one błędne, ale
    tak uproszczone, że zjadły parę ważnych detali.

    > Powtórzę- przewodu neutralnego N nie wolno uziemiać. Kropka.

    Rozumiem, że twój wykładowca bił cię batem tak długo, że tą prawdę
    przyjąłeś jako objawioną i jesteś gotów za nią umrzeć. Współczuję.

    Prawda jest taka, że w sieci TT używa się wyłączników różnicowoprądowych
    już na poziomie sieci rozdzielczej. Uziemienie przewodu N za takim
    wyłącznikiem niechybnie będzie powodować nieustanne reakcje tego
    wyłącznika. Dlatego taka sieć po prostu nie będzie działać.

    Natomiast słów "NIE WOLNO" należy używać tylko w odniesieniu do
    sytuacji, gdzie może wystąpić zagrożenie życia lub mienia. Uziemienie
    przewodu N w sieci TT niczego takiego nie spowoduje, w najgorszym
    przypadku sieć przestanie działać w ogóle, bo nie będzie się dało
    zamknąć określonego wyłącznika różnicowoprądowego.

    Owszem, słów "NIE WOLNO" używa się dla elektryków na poziomie zawodówek
    albo kursów w ZDZ. Ale to wynika z tego, że tam idą ludzie, którzy
    potrafią się jedynie podpisać i policzyć do 100. Nie dla nich rozważania
    o filozofii sieci elektrycznych, im trzeba kawę na ławę powiedzieć, więc
    się w skrócie mówi: to wolno, a tego nie wolno. Ale tutaj jest grupa
    pl.misc.elektronika - dla inżynierów lub młodzieży, która takie studia
    być może podejmie. Dlatego tutaj możemy dyskutować o sieciach
    elektrycznych na poziomie akademickim a nie proletariackim, więc słów
    WOLNO-NIE WOLNO należy używać z większą starannością.

    > Przewód ten jest traktowany jako czynny, a nie jako ochronno-neutralny.

    No i co z tego, że czynny? Nigdzie nie jest powiedziane, że czynnego
    przewodu nie wolno uziemiać. Na przykład stosowane są na kolei układy
    trójfazowego zasilania z uziemioną jedną fazą (!) Budowano je na
    początku XX wieku, ale kilka do dziś przetrwało i są traktowane jako
    zabytki techniki. Ale rozumiem, że chciałbyś je zezłomować, bo nie
    pasują do narysowanych w latach 70. przez kilku zasmarkanych Francuzów
    rysunków do 60364.

  • 39. Data: 2012-03-11 20:19:03
    Od: WK <k...@g...pl>

> [...]
    > zabytki techniki. Ale rozumiem, że chciałbyś je zezłomować, bo nie
    > pasują do narysowanych w latach 70. przez kilku zasmarkanych Francuzów
    Szanowny Tomaszu Wójtowicz!!!
    Jeśli będziesz w stanie dyskutować o konkretach (merytorycznie) to
    jestem do dyspozycji.
    Na takim poziomie jak prezentujesz do tej pory to szkoda mojego czasu.
    Jesteś ślepy na merytoryczne argumenty- mieszasz TT z TN-C, uziemianie N
    w TT z IT- dokładasz jeszcze układy zasilania na kolei.
    Taka dyskusja nie ma sensu.

  • 40. Data: 2012-03-11 20:23:47
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...active.com>

    W dniu 2012-03-11 21:19, WK pisze:
> [...]
    > Na takim poziomie jak prezentujesz do tej pory to szkoda mojego czasu.
    > Jesteś ślepy na merytoryczne argumenty- mieszasz TT z TN-C, uziemianie N

    Ale jakie merytoryczne argumenty? Od ciebie usłyszałem tylko "nie wolno,
    bo nie". To mają być merytoryczne argumenty?