  • Data: 2012-03-11 10:52:50
    Temat: Re: pompa uziemienie
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...active.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-03-11 11:32, WK pisze:
    > Kolego nie wprowadzaj ludzi w błąd!!!
    > Po pierwsze nie mieszaj pojęć- w układzie TT nie wolno uziemiać N.

    Kurwa, jak ja czytam takie bzdury, to aż mi ciśnienie skacze.

    W układzie IT nie wolno uziemiać N, bo przestaniesz mieć układ IT.

    W układzie TT możesz sobie uziemić N w tylu miejscach, ile tylko chcesz.
    Istotą układu TT jest to, że PE w żadnym punkcie nie jest połączone z N.

    W układzie TN-C przewód PEN trzeba uziemiać, natomiast w TT przewód N
    można uziemiać, dlatego w TT nie wolno nam polegać na uziemieniu N, bo
    może się okazać, że jest on uziemiony jedynie w podstacji.

    Dlatego w TT nie wolno używać przewodu N do uziemienia maszyny,
    natomiast sam przewód N możesz sobie uziemiać ile razy chcesz, rozróżnij
    te pojęcia.

    Poza tym brakuje ci zdolności czytania ze zrozumieniem - ja nigdzie nie
    pisałem o tym, żeby N uziemić!!! Jak robimy gniazdko w układzie TT, to
    bolec łączymy z ziemią, ale nie łączymy go jednocześnie z N!