  • Data: 2012-03-11 10:39:03
    Temat: Re: pompa uziemienie
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...active.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-03-11 11:16, Plumpi pisze:

    > Dlatego należy je często sprawdzać.
    > Po to właśnie montowany jest w nich przycisk "TEST".

    Przycisk test stwierdza działanie różnicówki tylko w warunkach jego
    wciśnięcia. A awaryjność na poziomie 10% też nie jest z dupy
    wyciągnięta, tylko wynika z badań laboratoryjnych.

    > Skoro to był jego argument przeciwko różnicówkom to współczuję jego
    > studentom, że ktoś taki "robił im wodę z mózgu".

    Prof. Gottfried Biegelmeier to światowej sławy autorytet, który testując
    na sobie prądy porażeniowe, ryzykował życie, żeby każdy taki imbecyl jak
    ty mógł mieć dzisiaj bezpieczne różnicówki.

    > Także jest dodatkowym, choć wymaganym przez obowiązujące prawo budowlane
    > zarówno w instalacjach TT jak i TN.

    Nie o tym mówię. W instalacji TN zwarcie faza-ziemia zostanie wyłączone
    przez zabezpieczenie nadprądowe. W instalacji TT niekoniecznie i
    bajdurzenie o takich czy innych uziomach nic tu nie zmieni.

    Dlatego w instalacji TT wyłącznik różnicowoprądowy jest konieczny dla
    prawidłowego funkcjonowania tej instalacji. W instalacji TN jest on
    opcjonalny i praktycznie służy tylko do wykrywania zwarć N-PE.

    Natomiast co mówią przepisy budowlane to jest temat na zupełnie inną
    dyskusję.

    I polecam zapoznać się ze stroną dra Edwarda Musiała.