eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypolski samochod elektryczny › Re: polski samochod elektryczny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c132-112.icpne
    t.pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: polski samochod elektryczny
    Date: Wed, 15 Dec 2021 10:02:01 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <spc7dp$jd6$1$Cav@news.chmurka.net>
    References: <1wnprd0g67o9z$.163d4juzv9ska$.dlg@40tude.net>
    <sotm45$nfc$2@dont-email.me> <61b74aa5$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    <sp897u$ij1$1@dont-email.me> <61b7aa10$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <sp8b7c$3b6$1@dont-email.me> <sp9boh$8jd$1@news.icm.edu.pl>
    <spavfg$q02$1@dont-email.me> <spc5ok$iel$2$Cav@news.chmurka.net>
    <spc6f6$v1e$1@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: c132-112.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 15 Dec 2021 08:02:01 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="c132-112.icpnet.pl:85.221.132.112";
    logging-data="19878";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.3.2
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 211212-4, 12.12.2021), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    In-Reply-To: <spc6f6$v1e$1@dont-email.me>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2699850
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 15-12-2021 o 09:45, heby pisze:
    > On 15/12/2021 08:33, Cavallino wrote:
    >>> Koszt napisania software rozmywa się w ilości wyprodukowanych
    >>> samochodów. Jego koszta liczy się *jednokrotnie* i jeśli nawet ktoś
    >>> to latami dalej rozwija, to niewiele zmienia w fakcie, że nie jest
    >>> sztuką napisać soft do samochodu, robi to masa firm w Polsce. Sztuką
    >>> jest zrobić silnik, baterie, falownik, budę, zawieszenie itp, gdzie
    >>> jeden egzemplarz to jeden egzemplarz i wymaga to o wiele więcej niż
    >>> 100m2 zastawionych biurkami.
    >> Przykład VW pokazuje coś dokładnie odwrotnego.
    >> Zwłaszcza w kontekście Tesli - jej przewaga to właśnie soft i
    >> zastosowane komputery.
    >
    > Nic tu nie piszę o przydatności softu. Piszę natomiast o tym, że
    > "napisanie softu na komputer sterujący silnikiem" nie czyni samochodu
    > "produkowanym w polsce" bo to żadne osiągnięcie napisać taki soft -
    > zaryzykuje że to najmniej wymagajaca planowania czynność, nie ma
    > łańcucha dostaw, krytycznych komponentów, hal produkcyjnych itd. WIęc
    > "napisaliśmy soft w Polsce" nie imponuje mi nawet o milimetr i nie czyni
    > z samochodu ani trochę "nasz".

    A to bez dwóch zdań.
    Mi chodziło z kolei tylko o to, co jest większą sztuką.

    Różnimy się w ocenie, IMO przy elektrykach (i masowo stosowanych w nich
    komponentach kupowanych od poddostawców) jest już trochę inaczej niż
    przy ice, to dobry soft często tworzy najlepszą wartość dodaną, a nie
    sam hardware.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: