-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: polski samochod elektryczny
References: <58be9815$0$5155$65785112@news.neostrada.pl> <o9md4e$p6n$1@dont-email.me>
<a...@g...com>
<o9ok7o$qm6$1@dont-email.me>
<b...@g...com>
<58bfe2ff$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<58bff416$0$5146$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<5...@g...com>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<5...@g...com>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<8...@g...com>
<o9pagn$88f$1@dont-email.me>
<c...@g...com>
Organization: : : :
Date: Thu, 9 Mar 2017 11:17:43 +0100
User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
Lines: 55
NNTP-Posting-Host: 77.253.217.116
X-Trace: 1489054663 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5156 77.253.217.116:36040
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:37922
[ ukryj nagłówki ]Pan Konrad Anikiel napisał:
> No więc możemy wnioskować na podstawie Clica. Wielu czekało na to
> w takim właśnie zamyśle: Nie chcę swoim bewupem jeździć do pracy,
> więc kupię takie jeździdełko, a bewup będzie na rodzinne wycieczki.
> I co? nie było wystarczającego rynku żeby projekt doszedł do progu
> opłacalności. Świadomość się ludziom od tamtego czasu nie zmieniła,
> może chętniej słuchają propagandy, ale to raczej propaganda jest
> lepsza. Tak czy siak, czy dzisiaj jest więcej chętnych na Clica
> niż 12 lat temu? Nie sądzę. Jedyna szansa to sztucznie ten rynek
> wyczarować, znaczy dać ludziom bony PKO, kazać im za te bony kupić
> jakiś szajs, a potem te bony wykupić od producenta tego szajsu za
> pieniądze z podatków. To może zadziałać jedynie na innowacyjnym
> projekcie, znaczy tam gdzie wprowadzamy coś czego świat jeszcze
> nie zna. Wiatraki, panele PV itd. A samochody elektryczne już są,
> każdy może sobie kupić. Rząd ma tu najwyżej coś do popsucia, a nie
> do stworzenia.
Żeby pojąć o co tym wszystkim Morawieckim chodzi, trzeba wczuć się
w ducha epoki. Podobnie myślał rząd Rakowskiego w roku bodaj 1988,
ale jego wizje zostały brutalnie przerwane przez zdradę narodową
w roku 1989. Teraz władza postanowiła skończyć z błądzeniem po
ciernistych drogach i wrócić na dobrze udeptane ścieżki. Rakowski
na konferencji na żywo transmitowanej w TV oświadczył, że dość już
poniżania Polaków, którzy muszą chodzić pieszo, trzewba dać im po
samochodzie. Ale siły przemysłu są trwonione, w kraju mamy trzy
fabryki samochodów, każda robi co innegi, więc jest bałagan. Zróbmy
jeden model, narodowy, każdej fabryce każmy go robić, a zaraz starczy
dla wszystkich.
Na szczęście na gadaniu się skończyło, a życie pokazało jak można
rozwiązać kwestię "samochodu dla każdego". Już dwa lata później, kto
chciał, za swoje skromne lecz urealnione pieniądze, mógł kupić sobie
przyrząd do jeżdżenia. Może używany, ale i tak lepszy od tego co w
najśmielszych marzeniach mogło się udać wyprodukwać naszym rządowym
fabrykom.
Albo naszym włodarzom zależy na tym, byśmy jeździli na prądzie -- wtedy
wymyślają system wsparcia, ulgi, dotacje, cholera wie co jeszcze, niech
się Niemcy, Japończycy i Chińczycy ścigają aby na nasz wciąż rosnący
rynek rzucić produkty coraz lepsze i coraz tańsze. Albo niech powiedzą,
że celem jest stworzenie w kraju nowej potężnej gałęzi przemysłu, aby
polskie smochody elektryczne na całym świecie były nie mniej znane
od polskich kiszonych ogórków. Inaczej się nie da -- albo chodzi o
konsumpcję, albo o produkcję. A jeśli gdzieś chodzi o jedno i drugie,
to całkiem niezależnie.
Przekleństwem krajów średniej wielkości, takich jak Polska, jest pokusa
myślenia, że da się coś zrobić w oderwaniu od reszty świata, w opearciu
jedynie o rynek wewnętrzny. Duńczykowi nie przyjdzie do głowy, by plany
sprzedaży swej produkcji ograniczyć do lokalnego kilkumilionowego rynku.
Ani to, by na miejscu robić wszystko to, co w kraju jest potrzebne.
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 09.03.17 11:41 J.F.
- 09.03.17 11:47 J.F.
- 09.03.17 13:50 Marek
- 09.03.17 14:11 Jarosław Sokołowski
- 09.03.17 16:52 J.F.
- 09.03.17 17:00 Jarosław Sokołowski
- 09.03.17 17:28 J.F.
- 09.03.17 18:09 WM
- 09.03.17 23:49 Jarosław Sokołowski
- 10.03.17 02:06 Konrad Anikiel
- 10.03.17 03:45 Konrad Anikiel
- 10.03.17 06:00 Konrad Anikiel
- 10.03.17 06:30 Konrad Anikiel
- 10.03.17 11:23 J.F.
- 10.03.17 11:28 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=