    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 29 Dec 2015 14:37:32 -0800 (PST)
    Subject: Re: pohamuj sie
    From: s...@g...com

    W dniu wtorek, 29 grudnia 2015 18:51:51 UTC+1 użytkownik ddddddddd napisał:

> [...]
    "ciężąrowymi" 90-100-110 i mam okazję obserwować spokojnie okolice tych ciężarówek za
    którymi jadę. I zazwyczaj takich wymuszeń nie widać.

    > powoli jeździsz to i niewiele widzisz ;)

    A róznie jest. Czasem te sama trase robie 5h:30 a czasem 3h:50.
    między katowicami a toruniem średnia mi czasem wychodzi ciutke powyżej 130km/h.

    Choc tak jeżdze tylko jak ruch jest mały. Bo jak ruch jest wiekszy to co chwile
    trzeba zmieniać prędkość a to bez sensu i rozpędzić sie nie ma jak i zysk z szybkiej
    jazdy nikły.

    musisz hamować bardziej niż zamierzałeś.

    > to się zdecyduj - bo intensywnie hamowałem przez wyprzedzanie tirmana
    > raz w życiu, a hamuję bardziej niż zamierzałem przez wyprzedzających
    > praktycznie codziennie

    Ale na co mam sie decydować?
    Jak jade i widze że ktos chce wyprzedzać to zazwyczaj starczy noga z gazu. Dohamowuję
    naprawde mało.
    A już sytuacja że samym wjechaniem na mój pas ktoś sprawił że hamowałem jest
    niezmiernie żadka.
    Zazwyczaj jednak jest to hamowanie bo matołek wyprzedza ale robi to okropnie powoli.

    Wkurzające, ale wtedy staram sie myśleć że akwarium wiezie i lepiej nie może. To
    pozwala mi wątrobe oszcędzać ;)

    > nigdy się nad tym nie zastanawiałem, ale nocą jeździ się zauważalnie
    > lepiej, a i chyba paradoksalnie ludziom trudniej ocenić
    > odległość/prędkość więc nie ryzykują i jest spokojniej. A może to po
    > prostu przez mniejszy ruch?

    Myslę że to mniejszy ruch i większa przewidywalność czasu dojazdu. Ludzie są wtedy
    spokojniejsi.

    Ale trafiły mi się sytuacje kiedy jechałem z częstochowy do piotrkowa w okolicy
    północy i peleton był gęsty i szybki. Przez dobre 50km czułem się jak w le mans :)