eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypohamuj sieRe: pohamuj sie
  • Data: 2015-12-29 23:29:22
    Temat: Re: pohamuj sie
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu wtorek, 29 grudnia 2015 17:45:06 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > > Najczęstsza grupa jakie spotkałem to takie między 84 a 86km/h.
    > > Zazwyczaj wybieram takie które jadą równo w okolicy 87-89km/h.
    > > Ale czasem takich nie ma albo naczepa jakaś taka że wogóle od wiatru nie osłania.
    Sądzę że wiesz czemu takie wybieram :)
    > >
    > > Czasem jednak trafia się taki co dosyć żwawo jedzie (zazwyczaj lawety z nowymi
    samochodami) i tacy jadą nawet w okolicy 92-95km/h.
    > >
    > > Ale zazwyczaj wyprzedzanie jest dosyć szybkie.
    >
    > No, jak sie trafi taki z grupy 87-89 i taki typowy 84-86, to jednak
    > niezbyt szybkie.
    >

    Bez przesady.Jak jeden jedzie 87 a drugi ma ogranicznik na 90 to jednak 3km/h jest.
    Nie raz widzialem ze sznurek osobowek wyprzedza taka ciezarówke wolniej bo jakis
    matołek sie tam z przodu wlecze...

    > >> Tym niemniej to ma druga czesc - zajezdzanie drogi przy wyprzedzaniu.
    > >> A to sie zdarza.
    > >>
    > > Ano sie zdarza. Tyle że cały mój wywód jest oparty o to że zazwyczaj
    > > nie widzę wymuszenia przez ciężarówkę a raczej jazdę szybko
    > > (powyżej ograniczenia) i kiepski refleks.
    >
    > trudno zebys widzial, jadac 90-100 :-)
    >

    Nie jestem pewien czy zrozumiałeś co napisałem.
    Ja jade za nimi i widzę jak inni kierowcy reagują i jak przebiegają wyprzedzenia.

    Zazwyczaj jade za tymi szybszymi więc manewrów wyprzedzeń widzę sporo.

    Od poltorej roku czy może nawet dwu lat woże rejestrator i zazwyczaj różnej maści
    akcje sobie zapisuję.
    W kolekcji nie mam takiej akcji wymuszenia w której bierze udział tir i ktos inny (w
    tym ja).

    > > Tak jak wyżej napisałem, akcji gdzie konkretnie nastąpiło
    > > wymuszenie i wina była po stronie ciężarówki widziałem tylko pare.
    > > Częściej jest to wina po obu stronach. Ciężarówka zmieniła pas ale
    > > osobówka jechała szybko i refleks miała taki sobie. Wtedy widać jak
    > > światła osobówki nurkują, tyłek sie unosi a odstęp jest niewielki.
    > > Tyle że ja bym hamował już sporo wcześniej...
    >
    > A ja wlasnie nie hamuje. I troche mnie wk* ciezarowki, ktore mnie do
    > tego hamowania zmuszaja.
    > I nie mowimu tu o takich ktore robia to 500m wczesniej, czy chocby
    > 200, ale te, co zmieniaja pas w odleglosci od 50m do zera ...
    >
    >

    Czyli pojęcie wymuszenia mamy podobne.
    200m przy różnicy prędkości 30km/h to już dosyć wredna sytuacja pod względem komfortu
    jazdy.
    50m to juz kiepsko.

    Te akcje które widziałem to zazwyczaj odległość dobrych 400-500m i różnica prędkości
    albo te 50km/h (140-90) albo więcej (przekraczania dozwolonej).
    Oczywiście oceniane na oko.

    Tak czy siak albo jednak takie akcje nie są częste albo pojawiają się w bardziej
    gęstym ruchu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: