  • 21. Data: 2012-03-27 17:25:40
    Temat: Re: "podatek" od klimatyzacji
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości
    W dniu 2012-03-27 14:56, Marek Dyjor pisze:

    >Jakąż to tajemną wiedzę przekazują na takich szkoleniach?

    Np taka ze nie odkreca sie srubki zeby stary czynnik wylecial sobie,
    tylko sie go najpierw odsysa stosowna maszynka ?

    Albo ze jak klient przyjezdza i mowi ze mu klima slabo chlodzi, to nie
    mowi mu sie ze ma wybor: dobijemy czynnika za 100zl, jak po pewnym
    czasie zejdzie
    to bedzie drozsza naprawa plus 200zl za czynnik, lub mozemy od razu
    robic te drozsza naprawe, bo takie mowienie kosztuje pracodawce duza
    grzywne :-)

    J.

  • 22. Data: 2012-03-27 17:59:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    J.F wrote:
    > Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup
    >
    > A moze sa konieczne ? Bo poszukalem zrodla ..
    >
    > http://www.mos.gov.pl/artykul/2107_ochrona_warstwy_o
    zonowej/8967_certyfikaty_tymczasowe_swiadectwa_kwali
    fikacji.html
    > http://www.mos.gov.pl/artykul/2107_ochrona_warstwy_o
    zonowej/15708_informacja_dotyczaca_certyfikatow_przy
    _wykorzystywaniu_niektorych_fluorowanych_gazow_ciepl
    arnianych_w_sektorze_chlodnictwa_klimatyzacji_i_pomp
    _ciepla_oraz_w_sektorze_ochrony_przeciwpozarowej_po_
    dniu_4_lipca_2011_r.html

    > Duzo unijnych przepisow wymienionych, duzo. Niektore byc moze juz
    > obowiazujace.

    dotyczą tylko starych gazów kórych w normalnej kliemie sie juz nie spotyka
    raczej.

  • 23. Data: 2012-03-27 18:14:49
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 27 Mar 2012 12:08:13 +0200, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    >Nie muszą powstawać, bo już są. Nawet byłem na szkoleniu z zakresu
    >klimatyzacji. Nie dla papierka, tylko dla wiedzy. Ale sporo osób było
    >właśnie dla papieru -- bo ich pracodawca wysłał.

    Dodam tylko, że dziś serwisy klimatyzacji i urządzeń chłodniczych też
    muszą prowadzić dokumentację dotyczącą obrotu czynnikami chłodniczymi.
    Nic nowego.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 24. Data: 2012-03-27 18:16:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin N wrote:

    > Magiczne słowa, co? "Wymóg unijny". UE to tacy sami urzędnicy jak w
    > Polsce. Tak samo skorumpowani i tak samo nieobliczalni w swojej
    > urzędniczej robocie.

    niestety praktyka wskazuje, że unijne wskzanai nei są zwykle całkiem durne,
    durma i nadmierna jest zwykle nasza ich interprtacj a i próba implementacji.

    patrz słynne niby to unijen przepisy o ochronie p.poż. z których wynikało że
    każda firma j.o. powinna zatrudnić strażaka na etacie. :)

  • 25. Data: 2012-03-27 18:23:50
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 27-03-2012 12:41, Robert_J pisze:
    > Dokładnie :-). Chyba tylko Ty (i ja) przeczytałeś artykuł do końca :-).
    > Bo sądząc po stopniu podjarania rozmówców wszystko wskazuje że nie
    > wiedzą o czym dyskutują...

    No dobrze ale co w związku z tym? Większość wspaniałych pomysłów
    ustawodawcy nie przechodziło legislacji czy co?

    --
    Pozdr. Grzymosław

  • 26. Data: 2012-03-27 21:20:18
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-03-26 20:00, DoQ pisze:
    > Witam,
    >
    > Witam,
    >
    > http://www.wykop.pl/ramka/1088097/rzad-wymyslil-nowe
    -oplaty-i-kary-na-celowniku-klimatyzacja-samochodowa
    /

    > Tego jeszcze w Polsce nie było. Urzędnicy resortu w rządzie Donalda
    > Tuska mają nowy pomysł na sięgnięcie do kieszeni Polaków. Najgorsze jest
    > to, że każdy kto nie spełni tego obowiązku będzie musiał zapłacić nawet
    > 20 tys. zł kary!

    ale bijesz pianę
    zabrzmiało jakby rząd kazał Ci płacić za używanie lub posiadanie klimy
    że niby pośrednio...? no mooze.

    w USA od dawna trzeba mieć certyfikat żeby obsługiwać klimę (tyle że on
    tam kosztuje z 30usd)
    certyfikat jest po to zęby beztrosko nie wypuszczać gazów cieplarnianych.

  • 27. Data: 2012-03-27 21:26:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello nazgul,

> [...]
    > tam kosztuje z 30usd)
    > certyfikat jest po to zęby beztrosko nie wypuszczać gazów cieplarnianych.

    Rozumiesz, że masz certyfikat na puszczanie bąków i metanu z d**y nie
    wypuszczasz... Bo - zapewniam - ludzie i krowy więcej produkują metanu
    mogącego narozrabiać w efekcie cieplarnianym niż wszystkie gazy z
    klimatyzacji razem wzięte.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 28. Data: 2012-03-27 21:34:59
    Od: Olo <j...@w...pl>

> [...]
    > 20 tys. zł kary!
    >
    > Zaczyna być naprawdę wesoło :) Chyba że to przedwczesny prima aprilis ;>

    Coś z innej grupy ale w kontekście tworzonego prawa
    http://www.demokracjajuzbyla.republika.pl/spis%20tre
    sci.html

    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.

  • 29. Data: 2012-03-27 21:43:47
    Od: nazgul <x...@w...pl>

> [...]

    > wypuszczasz... Bo - zapewniam - ludzie i krowy więcej produkują metanu
    > mogącego narozrabiać w efekcie cieplarnianym niż wszystkie gazy z

    w sumie sam certyfikat niczego nie polepszy.
    ale uświadomienie pracownika/serwisanta już tak
    Fakt puszczanych bąków będzie tyle samo

    Tak na szybko nie znalazłem ale coś mi świta, że aktywność (zdolność do
    rozkładu ozonu) np freonu jest dużo wyższa niż cząsteczko metanu.

  • 30. Data: 2012-03-27 22:26:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello nazgul,

> [...]
    > Tak na szybko nie znalazłem ale coś mi świta, że aktywność (zdolność do
    > rozkładu ozonu) np freonu jest dużo wyższa niż cząsteczko metanu.

    Ale się zdecyduj - piszesz o gazach cieplarnianych czy o dziurze
    ozonowej. Bo skacząc w argumentacji dobrej dyskusji nie prowadzisz.

    Istotny dla kontekstu fragment cytatu, tak czujnie usunięty przez
    Ciebie, przywróciłem.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl