-
221. Data: 2011-07-06 17:11:41
Temat: Re: po co rejestrator? vel martwe pole
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello DoQ,
>
> Tuesday, June 28, 2011, 11:12:11 PM, you wrote:
>
>>> Dodaj do długości TIRa miejsce potrzebne na dwie zmiany pasa i zrobi
>>> Ci się nagle niewiele ponad osobówka + dwie zmiany pasa.
>> Nie no, teraz to przesadziłeś. Założyłem że TIR z naczepą ma długość ok
>> 16m a Ty mi tu piszesz, że to niewiele ponad osobówkę? Odległość i tak
>> musisz zachować niezależnie od tego czy to ciężarówka czy osobówka.
>
> Ale dodaj te odległości z przodu i z tyłu TIRa i zobacz, ile Ci wyszło
> po podsumowaniu.
>
>>> To jest bardzo podobna sytuacja, jak z udowadnianiem, że największą
>>> przepustowość droga ma przy prędkości bliskiej zeru. Założenie -
>>> zerowa długość pojazdó i kwadratowa zależność odstępów od prędkości.
>>> Tylko, że pojazdów o zerowej długości nie ma a odstępy między
>>> pojazdami nie maleją kwadratowo ze spadkiem prędkosci.
>> Jutro się nad tym zastanowię ;)
>
> Warto. Robiłem kiedyś symulacje w Excelu ale kiepsko to szło, bo Excel
> nie potrafi liczyć jak dostaje coś nieliniowego :( Na liniowych wyszły
> bardzo ciekawe wnioski - prędkość zaskakująco niska - ok. 70 km/h ale
> to i tak dwa razy więcej od tego, co wyliczyli spece od kwadratów.
>
Wynik jest mocno wrażliwy na różne drobne niuanse. Wszystko zależy od średniej
odległości między pojazdami dla danej prędkości. A dla średniej odległości mamy
wyraz stały (nieduży), liniowy (ze stałą rzędu jedności) i kwadratowy z ułamkową
(rzędu 1/kilkadziesiąt - 1/sto-kilkadziesiąt) stałą mocno zależną od założeń. W
każdym razie dla dobrych warunków i suchej drogi wychodzi tak między 60 a
90km/h. Przy trudnych warunkach spada do pi*drzwi 40-50km/h.
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
-
222. Data: 2011-07-06 18:21:03
Temat: Re: po co rejestrator? vel martwe pole
Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>
W dniu 2011-07-06 00:04, Adam Płaszczyca pisze:
> Pomyśl ile czasu potrzebujesz do przeniesienia nogi z gazu na hamulec, a
> ile na trąbienie.
Hamowanie lewą nogą ? Nowoczesne auto w tym momencie samo
odetnie dopływ paliwa (niestety) ... :)
--
Jak ja kurwa nienawidzę PH (DH) z parametrem PAR niższym niż 50 %
KURWA !!!
P.S. Bardzo lubię DW 710 + DW 449 + DK 15/25 ;)
-
223. Data: 2011-07-06 22:20:59
Temat: Re: po co rejestrator? vel martwe pole
Od: "Irokez" <n...@e...pl>
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <u...@m...pl> napisał w wiadomości
news:iv221g$sg5$1@node2.news.atman.pl...
> W dniu 2011-07-06 00:04, Adam Płaszczyca pisze:
>> Pomyśl ile czasu potrzebujesz do przeniesienia nogi z gazu na hamulec, a
>> ile na trąbienie.
> Hamowanie lewą nogą ? Nowoczesne auto w tym momencie samo odetnie dopływ
> paliwa (niestety) ... :)
Tak OT, właśnie o co chodzi z tym hamowaniem lewą nogą.
Sam się kiedyś zdziwiłem niesamowicie, zapragnęłem zobaczyć w AR 156 2.4JTD
jak to będzie jak zahamuję delikatnie lewą nogą, trzymając pedał gazu
wciśnięty podczas normalnej jazdy prawą nogą.
O mało nie wyleciałem przez przednią szybę, na szczęście jeżdzę w pasach.
Więcej tego nie robiłem.
--
Irokez
-
224. Data: 2011-07-06 23:05:54
Temat: Re: po co rejestrator? vel martwe pole
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-07-06, BartekK <s...@N...org> wrote:
> Proponuje przejść się na "badania psyhotechniczne" dla kierowców, gdzie
> masz zestaw pedałów i światełek, jesteś przygotowany na konkretny
> bodziec i masz odpowiedzieć konkretną reakcją - np naciśnięciem pedału
> gdy zapali się czerwona lampka. Sytuacja wręcz idealna, na drodze nigdy
> nie występująca, bo tutaj nie musisz martwić się wszystkim dookoła auta,
> tylko jeden bodziec>jedna reakcja, a uzyskiwane czasy przez kierowców
> (nawet zawodowych) wcale nie są dużo niższe niż 1s.
Ale to są czasy pt. reakcja+realizacja. Prywatnie uważam, że czas
reakcji (czyli od wystąpienia problemu do początku zareagowania) Adam
zaniżył. Ale równocześnie uważam, że czas przeniesienia nogi zawyżył.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
225. Data: 2011-07-06 23:07:09
Temat: Re: po co rejestrator? vel martwe pole
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-07-06, Artur(m) <m...@i...pl> wrote:
>>> Więc albo Cię nie zrozumiałem, albo niepotrzebna ironia.
>>
>> Czas na podjęcie decyzji był uwzględniony w następnym zdaniu, tu było
>> o samym przeniesieniu nogi - a to każdy sprawny kierowca robi szybciej.
>
> Myślisz, ze w s z y s c y są sprawni. No dobra nie ma o co się dochodzić
> jakieś pół sekundy, ale z pewnością "w nic się nie podrapiesz".
Wszyscy? W życiu. Pijanych, chorych, skacowanych, staruszków i
spanikowanych w sumie będzie *co najmniej* kilkanaście procent, jak nie
więcej.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
226. Data: 2011-07-06 23:18:20
Temat: Re: po co rejestrator? vel martwe pole
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Irokez,
Wednesday, July 6, 2011, 10:20:59 PM, you wrote:
>>> Pomyśl ile czasu potrzebujesz do przeniesienia nogi z gazu na hamulec, a
>>> ile na trąbienie.
>> Hamowanie lewą nogą ? Nowoczesne auto w tym momencie samo odetnie dopływ
>> paliwa (niestety) ... :)
> Tak OT, właśnie o co chodzi z tym hamowaniem lewą nogą.
> Sam się kiedyś zdziwiłem niesamowicie, zapragnęłem zobaczyć w AR 156 2.4JTD
> jak to będzie jak zahamuję delikatnie lewą nogą, trzymając pedał gazu
> wciśnięty podczas normalnej jazdy prawą nogą.
> O mało nie wyleciałem przez przednią szybę, na szczęście jeżdzę w pasach.
> Więcej tego nie robiłem.
Kiedy to właśnie trzeba duuużo trenować, żeby oduczyć się ciśnięcia do
oporu.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
227. Data: 2011-07-06 23:24:11
Temat: Re: po co rejestrator? vel martwe pole
Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>
Dnia 06.07.2011 Irokez <n...@e...pl> napisał/a:
> Tak OT, w?a?nie o co chodzi z tym hamowaniem lew? nog?.
Chodzi o to, żeby hamować lewą nogą. ;)
> Sam si? kiedy? zdziwi?em niesamowicie, zapragn??em zobaczy? w AR 156 2.4JTD
> jak to b?dzie jak zahamuj? delikatnie lew? nog?, trzymaj?c peda? gazu
> wci?ni?ty podczas normalnej jazdy praw? nog?.
> O ma?o nie wylecia?em przez przedni? szyb?, na szcz??cie je?dz? w pasach.
> Wi?cej tego nie robi?em.
Odebrałeś więc sobie możliwości nauki ;) Nie każde auto odcina dopływ
paliwa. Jeżeli zawisłeś na pasach to wniosek jest prosty - zrobiłeś to
nieumiejenie.
--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net
-
228. Data: 2011-07-06 23:28:23
Temat: Re: po co rejestrator? vel martwe pole
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Adam,
Wednesday, July 6, 2011, 11:24:11 PM, you wrote:
[...]
>> O ma?o nie wylecia?em przez przedni? szyb?, na szcz??cie je?dz? w pasach.
>> Wi?cej tego nie robi?em.
> Odebrałeś więc sobie możliwości nauki ;) Nie każde auto odcina dopływ
> paliwa. Jeżeli zawisłeś na pasach to wniosek jest prosty - zrobiłeś to
> nieumiejenie.
Za pierwszym razem chyba każdy wisi na pasach :)
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
229. Data: 2011-07-06 23:36:18
Temat: Re: po co rejestrator? vel martwe pole
Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>
Dnia 06.07.2011 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał/a:
> Hello Adam,
>
> Wednesday, July 6, 2011, 11:24:11 PM, you wrote:
>
>
> [...]
>
>>> O ma?o nie wylecia?em przez przedni? szyb?, na szcz??cie je?dz? w pasach.
>>> Wi?cej tego nie robi?em.
>> Odebrałeś więc sobie możliwości nauki ;) Nie każde auto odcina dopływ
>> paliwa. Jeżeli zawisłeś na pasach to wniosek jest prosty - zrobiłeś to
>> nieumiejenie.
>
> Za pierwszym razem chyba każdy wisi na pasach :)
Nie pamietam bo sie mocno w głowę uderzyłem ;-)
--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net
-
230. Data: 2011-07-06 23:47:14
Temat: Re: po co rejestrator? vel martwe pole
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Wed, 06 Jul 2011 11:47:50 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):
> Właśnie: szybciej zacznę hamować niż zatrąbię.
> Droga ręki na środek kierownicy niby podobna do nogi z pedału
> na pedał, ale trąbienie to rzadkość, zatem brak odruchu.
Po pierwsze, nie wszystkie samochody maja mały pipek na środku, większość
jakie znam wymagaja tylko przesunięcia palców, a w wielu klakson jest cały
czas pod palcami.
Po drugie preniesienie nogi z gazu na hamulec i naciśnięcie tegoż to
sekunda.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++