  • 61. Data: 2011-07-20 14:09:57
    Temat: Re: plastyka obrazu
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-20 16:09, Mateusz Ludwin pisze:
    > - poświęcania wielu dni na zrobienie jednego zdjęcia

    Straszne. Może się przyśnić!

    --
    pozdrawia Adam
    /globalne ocieplenie skutkiem globalnego zlodowacenia - więcej pij,

  • 62. Data: 2011-07-20 14:18:24
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-20 15:43:52 +0200, Kosu <6...@e...pl> said:

    > No ale znowu de facto mówisz o odwzorowaniu kolorów, mikrokontraście i
    > tak dalej (tak jak podkreślałeś wcześniej). Nie neguję tego - to
    > istotne kwestie. Z mojej strony wątpliwości dotyczą tylko słowa
    > "plastyka", które - jak zauważył Mateusz Ludwin - nie ma odpowiednika w
    > angielskim (i pewnie także w innych językach), więc nie ma też dobrej
    > definicji (przyjętej formalnie, ani nawet zwyczajowej).
    >
    > Ergo. Nie wątpię że sam wiesz co rozumiesz pod tym słowem :). Nie
    > wątpię, że wiedzą to także osoby, z którymi o tym rozmawiasz i Wasze
    > wiedze są spójne :).

    A wiesz dlaczego? Bo ja i ludzie z którymi o tym rozmawiałem
    widzieliśmy to na własne oczy.
    Że tak ciachnę Twoje wywody, bo rozumiem Twój punkt widzenia i ma sensu
    z nim dyskutować, za to odpowiem cytatem z Franka Zappy, który mimo że
    nie o obrazie, a o muzyce, jest całkiem na miejscu:

    "Pisanie na temat muzyki jest jak tańczenie na temat architektury."

    de Fresz

  • 63. Data: 2011-07-20 14:19:19
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-20 15:53:11 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Podaj definicję "plastyki" i udowodnij, że jest taka, jak napisałeś.

    Podaj definicję ładnego zdjęcia i udowodnij że jest taka, jak napisałeś.

    de Fresz

  • 64. Data: 2011-07-20 14:25:42
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-20 15:54:19 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > No popatrz, a misiaczki w tym wątku udowadniają, że plastyka to cecha
    > obiektywu, a nie materiału światłoczułego.

    Swoją plastykę ma obiektyw (tego dotyczy wątek)
    Swoją plastykę ma materiał światłoczuły (nie wiem tylko gdzie go sobie
    wsadzisz w cyfrę).
    Swoją plastykę ma światło, które zostało zarejestrowane.
    Swoją plastykę może mieć też fotografowany obiekt (szczególnie widoczną
    w architekturze, czy martwej naturze).

    Ale żeby o tym wiedzieć, trzeba trochę zdjęć pooglądać, zamiast czytać
    katalogi, tabelki, wzory. Wiem, to taaaaakieeee nuuuuudneeeeee. I
    jeszcze czasem co gorsza trzeba zdać się na odczucia, a jaki cholera
    jest wzór opisujący wrażenie?

    de Fresz

  • 65. Data: 2011-07-20 14:26:04
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

    > Mnie wystarczy z tego roku. Ma dotyczyć "plastyki". Daj.

    poczytaj sobie książki pani Sally Man
    pooglądaj jej zdjęcia
    pozdr

  • 66. Data: 2011-07-20 15:29:56
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-07-20 14:44:18 +0200, Kosu <6...@e...pl> said:

    > Rzecz w tym, że w jego świecie nie ma, a w Twoim jest. Dla osoby
    > trzeciej - mnie czy pytającej w wątku - to są równie dobre światy :)

    > Na świecie masz kilka wiodących religii, które się wzajemnie wykluczają
    > w ten czy inny sposób, a są nie tylko tematem rozmów na forach, ale też
    > poważnych publikacji książkowych. Ba. W wielu krajach (oczywiście także
    > w Polsce) można się nawet doktoryzować z wiedzy o pojęciu, które być
    > może nie istnieje.
    A co to znowu za herezja?
    Podważasz istnienie czegoś takiego jak religia? Zjawisko religia wg.
    Ciebie nie istnieje?

    > Mi trudno przyjąć, że coś jest, jeśli nikt nie umie tego precyzyjnie
    > opisać. A już na pewno powodem ani dowodem nie są wątki na forach, w
    > których ludzie głównie spierają się nad definicją :]
    >
    > Po prostu zarzuć przykładem zdjęcia z "plastyką" i zdjęcia "bez
    > plastyki", to będzie na czym zawiesić dyskusję. Wewnętrzne światy to
    > trochę za mało.
    Nie ma zdjęcia BEZ plastyki.
    A plastyka nie jest cechą obiektywu, tylko zdjęcia.
    Głębia ostrości ma bezpośredni wpływ na plastykę, perspektywa, płynność
    przejść tonalnych i kilkanaśnie, a może i dziesią innych trudno
    opisywalnych cech.
    Ale żeby to rozumieć, trzeba nie być inżynierem. Oni nie widzą rzeczy
    których się nie da zmierzyć, albo zważyć.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 67. Data: 2011-07-20 15:38:07
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-07-20 15:38:48 +0200, de Fresz <d...@N...pl> said:

    > Bo to nie jest zjawisko, którego mierzeniem można udowodnić wyraźną
    > lepszość. Inaczej - podaj wzór na "dobre (ładne) zdjęcie". Albo chociaż
    > na "ładną czerwień". Co o tym mówią Twoje "pomiary każdego aspektu"?

    Ja chcę wzór na dobrą książkę i ładny film. Moooovie.

  • 68. Data: 2011-07-20 15:42:32
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-20 17:29:56 +0200, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

    > Nie ma zdjęcia BEZ plastyki.
    > A plastyka nie jest cechą obiektywu, tylko zdjęcia.

    Z tym można dyskutować, gdyż pewne aspekty techniczne wpływają właśnie
    na tą końcową plastykę - w drobnym stopniu obiektyw, w większym
    materiał światłoczuły, czy papier.

    de Fresz

  • 69. Data: 2011-07-20 15:47:53
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-07-20 15:56:44 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > No i jest, bo "plastyka" to taki cep, która pojawia się, kiedy trzeba
    > uzasadnić zakup Pancolara, albo starego Olympusa. "Takiej plastyki nie
    > znajdziesz we współczesnych konstrukc

    Odczep się od tego cepa. Nit Ci nie każe kupować, bądź se mądrzejszy.
    Ale jak będziesz chciał harlejowcowi powiedzieć, że jego motor nie
    brzmi szlachetnie a każda Yamaha to se tego HD na śniadanie łyka. To
    jak już będziesz gotowy to powiedzieć, to sprawdź czy masz dobry wynik
    w sprincie, albo czy jesteś za trudną to pokonania przeszkodą.
    Ludzie to nie komputery, czują i doznają.
    Doznają PLASTYKE OBRAZU, słyszą SZLACHETNE BRZMIENIE, smakują WYKWINTNE
    POTRAWY, płaczą PRZY NIEKTÓRYCH LEKTÓRACH.

  • 70. Data: 2011-07-20 15:51:01
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 20/07/2011 16:47, JA wrote:

> [...]
    > Doznają PLASTYKE OBRAZU, słyszą SZLACHETNE BRZMIENIE, smakują WYKWINTNE
    > POTRAWY, płaczą PRZY NIEKTÓRYCH LEKTÓRACH.

    Przy "lektórach" faktycznie można zapłakać nad poziomem dzisiejszych
    gimnazjów. ;)

    To wszystko jest piękne i nikt nie ma wątpliwości, że wpływa na końcowy
    odbiór obrazu czy utworu. Tyle, że ilu ludzi, tyle definicji
    wykwintności. Trudno zmierzyć czy kaczka w jabłkach czy stek na
    czerwonym winie będzie bardziej wykwintny, tak samo jak trudno udowodnić
    czy plastyka nikona jest lepsza od plastyki canona i można tak debatować
    aż słońce wybuchnie.

    Zawartość soli i witamin w jedzeniu za to można łatwo sprawdzić tak
    samo, jak rozdzielczość zarejestrowanego obrazu.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil