  • 141. Data: 2011-07-21 19:48:47
    Temat: Re: plastyka obrazu
    Od: Keyser Soze <"f2000[wytnijto]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-21 20:24, Janko Muzykant pisze:

    > A zakład, że da się tak z cyfry? Tylko może nie z automatu.

    Ależ jestem co do tego jak najbardziej przekonany!
    Dobra ekspozycja, obiektyw + obróbka i będzie wyglądać jak MF.

    Pytanie tylko, czemu trzeba się trochę postarać w cyfrze o coś,
    co z dużym prawdopodobieństwem w MF wyszłoby prawie od niechcenia?
    Czyżby MF miał lepszą... plastykę ? :)

    --
    Takie tam moje zdjęcia... -> http://nazar.cba.pl

  • 142. Data: 2011-07-21 20:46:22
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-21 21:48, Keyser Soze pisze:
    > Pytanie tylko, czemu trzeba się trochę postarać w cyfrze o coś,
    > co z dużym prawdopodobieństwem w MF wyszłoby prawie od niechcenia?
    > Czyżby MF miał lepszą... plastykę ? :)

    Pytanie działa w obie strony, a nawet ''bardziej'': czemu nie da się za
    nic w świecie dorównać jakimkolwiek analogiem dobrze zrobionej cyfrze w
    trudniejszych warunkach :)

    --
    pozdrawia Adam
    /ja, ja, ja! - lubię sobie czasami tak porecytować.../

  • 143. Data: 2011-07-22 05:40:06
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-07-21 19:30, Keyser Soze pisze:

    > Ale czytam od wielu lat _codziennie_. Coś mnie tknęło,
    > żeby teraz napisać, ale jednak dyskusja poszła tradycyjnym
    > torem udowodniania, że moje jest najmojsze itd. :(
    > "MOIM ZDANIEM" w tym temacie wydaje się być ważne,
    > bo plastyka nie jest pojęciem liczbowym.

    Jak to? A całka z MTF?

    JD

  • 144. Data: 2011-07-22 08:17:16
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > "MOIM ZDANIEM" w tym temacie wydaje się być ważne,
    > bo plastyka nie jest pojęciem liczbowym.
    > Nie da się też wyliczyć co jest ładne lub

    pojeciem liczbowym sa tylko liczby.
    wiele zjawisk mozna opisac ilosciowo a wiec za pomoca liczb.

    potrzeba pewnie kilku lat zeby zrozumiec , ze te ceche obiektywu
    ( nie OBRAZU ) , ceche obiektywu , ktora powoduje iz obraz wydaje sie
    bardziej plastyczny ( tak jak moze wydawac sie bardziej ostry ) mozna
    rowniez sprobowac opisac liczbami w celach porownawczych.

    Laik bedzie sie dziwil - jak mozna ostrosc opisac liczbami ? Ostrosc
    to ostrosc !

    To nie jest tak ze podpinasz dwa rozne obiektywy , z jednego obraz nie
    robi wrazenie szczegolnie plastycznego , a do drugiego wstepuje duch
    swiety i czyni obraz plastycznym. Musza byc pewne cechy obiektywu ,
    wynikajace z jego konstrukcji , zastosowanych materialow slowem z
    techniki , ktore powoduja ze obraz jest bardziej "plastyczny".

    Moge powtorzyc po raz kolejny za te wlasnosc powodujaca ze obiektyw
    zdaje sie rysowac plastycznie odpowiada sposob przenoszenia kontrastu
    przez obiektyw . Tendencja do podkreslania , kontrastu , wlasciwie
    mikrokontrastu na granicy elemenow powoduje ze zostaja one jakby
    bardziej wyodrebnione z otoczenia , staja sie bardzuiej plastyczne,

    Jasne, ze mozna powiedziec ze obraz bardziej kolorowy jest bardziej
    plastyczny.

    Ja mowie tutaj o pewnej wlasnosci obiektywu nie obrazu. Wlasnosci ,
    ktora powoduje ze obraz wydaje sie bardziej plastyczny a wiec ....
    daje wrazenie glebi , mniejszej plaskosci , jakby wieksze zludzenie
    trojwymiarowosci - to sprawa przenoszenia kontrastu. A sposob
    przenoszenia kontrastu bardzo ladnie ilustruja krzywe MTF , gdyz one
    wlasnie sa wyliczane w oparciu o zmiany kontrastu , dzieki czemu udaje
    sie rowniez okreslic rozdzielczosc obiektywu.

    Nie podejmuje sie odpowiedzi na pytanie ktory obraz jest plastyczny ,
    ktory nie , natomiast nie ma wiekszych problemow ze wskazaniem
    obiektywu rysujacego bardziej "plastycznie " niz inny.

  • 145. Data: 2011-07-22 08:17:23
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-21 21:48:47 +0200, Keyser Soze
    <"f2000[wytnijto]"@poczta.onet.pl> said:

    > Pytanie tylko, czemu trzeba się trochę postarać w cyfrze o coś,
    > co z dużym prawdopodobieństwem w MF wyszłoby prawie od niechcenia?

    Weź MF pod pachę i idź zrobić "zdjęcie od niechcenia" ;-)

    de Fresz

  • 146. Data: 2011-07-22 08:44:46
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-07-21 10:14, Zygmunt Dariusz pisze:

    > Czy zdjecia na twojej stronie internetowej
    > http://www.hubertdajnowski.pl/informacje/
    > wykonywane byly z tym Tamronem, czy jeszcze czyms gorszym?

    o! grupowy imbecyl

  • 147. Data: 2011-07-22 08:53:45
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > sie rowniez okreslic rozdzielczosc obiektywu.
    >
    > Nie podejmuje sie odpowiedzi na pytanie ktory obraz jest plastyczny ,

    podaje za slownikiem j. polskiego znaczenia " plastycznosci ":

    4. <<wyrazistość, bryłowatość form, kształtów>>

    jesli siegniemy do etymologi , to nic innego w gruncie rzeczy jak
    trojwymiarowosc , jej zludzenie ( fotoplastykon).

    nie musze chyba pisac, ze aby te wyrazistosc mozna pokazac w ogole ,
    konieczny jest jakikolwiek kontrast - bez tego bylby monolit. Ot tego
    jaki jest ten kontrast , jak jest przenoszony zalezy jak owa
    plastycznosc zostanie uwidoczniona.

  • 148. Data: 2011-07-22 09:24:23
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jul 22, 4:44 am, Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> wrote:

    > o! grupowy imbecyl

    Prawdziwy imbecyl, to rwal sie do wykonania osmieszajacej strony.
    Nastepnie imbecyl tlumaczyl sie, ze to nie prawda, mimo ze jest dowod
    w wyslanym przez ombecyla poscie.
    Potem, imbecyl staral sie anonimowo, niby osmieszyc moje zdjecia a jak
    wyszlo na jaw kto jest tym imbecylem, to imbecyl zapowiedzial, ze
    zastosuje KF.
    Imbecyl jednak jak to imbecyl, albo nie potrafi dotrzymac tego co
    obiecuje.
    Teraz imbecyl znow zaczyna swoje poprzednie praktyki.
    Ciekawe jak dlugo imbecylu wytrzymasz.
    Rura ci zmiekla imbecylu, po tym jak sie okazalo kim jestes.
    http://www.hubertdajnowski.pl/informacje/
    Teraz tez ci zmieknie jak tylko mi sie znudzisz.

    --------
    Ziggy Photo - American Professional Photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 149. Data: 2011-07-22 09:48:53
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-07-22 11:24, Zygmunt Dariusz pisze:
> [...]
    > http://www.hubertdajnowski.pl/informacje/
    > Teraz tez ci zmieknie jak tylko mi sie znudzisz.

    jesteś jednak głupszy niż myślałem... a dlaczego to odpowiedz sobie sam

  • 150. Data: 2011-07-22 10:25:44
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jul 22, 5:48 am, Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> wrote:

    > jeste jednak g upszy ni my la em... a dlaczego to odpowiedz sobie sam

    Ja twierdze to o tobie i nawet czesciowo opisalem dlaczego.
    Ty - w odroznieniu odemnie - nie potrafisz imbecylu nawet tego, zeby
    zapodac jakies argumenty.
    Nie potrafiles tez imbecylu nawet nigdy podpisac sie pod tym co tu
    pisales anonimowo i myslales, ze anonimowy pozostaniesz.
    Gdy sie okazalo cos za sfolocz, to ci rura zmiekla.

    --------