-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: pieszy vs osobówka
Date: Thu, 21 May 2015 07:37:28 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 71
Message-ID: <mjjqum$klf$1@node2.news.atman.pl>
References: <mjd1s2$tds$1@node2.news.atman.pl> <mjd8e4$4gj$1@node2.news.atman.pl>
<mjdhs4$ehs$2@node2.news.atman.pl> <mjdii6$tnp$2@node1.news.atman.pl>
<555a537a$1$8376$65785112@news.neostrada.pl>
<mjdmgt$2ht$1@node1.news.atman.pl>
<555a6014$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
<mjedr8$nug$1@node1.news.atman.pl>
<555b3c9b$0$2210$65785112@news.neostrada.pl>
<mjg4ao$ibt$1@node1.news.atman.pl>
<555b9bfb$2$8378$65785112@news.neostrada.pl>
<mjg9i3$o35$2@node1.news.atman.pl>
<555ca98f$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>
<mjiclg$85o$1@node2.news.atman.pl>
<555cc320$0$8383$65785112@news.neostrada.pl>
<mjih7t$1q1$1@node1.news.atman.pl>
<555cdd12$0$27524$65785112@news.neostrada.pl>
<mjipn1$b36$1@node1.news.atman.pl>
<555cf3a3$0$27528$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1432186646 21167 83.142.198.226 (21 May 2015 05:37:26
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 21 May 2015 05:37:26 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
Thunderbird/31.5.0
In-Reply-To: <555cf3a3$0$27528$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2562662
[ ukryj nagłówki ]On 2015-05-20 22:49, bartosz wrote:
>> Bo ja nie naukowiec jestem, a in?ynier. Jak co? dzia?a, a nowe rozwi?zanie
>> nie przynosi spektakularnych efektów to dzia?a kompatybilno?c wsteczna -
>> nie warto zmieniaae.
>
> Ja tez jestem miedzy innymi inzynierem i wiem, ze czasy spektakularnych
> efektow w technice minely; teraz trzeba baaardzo duzo badac i doswiadczac, a
> efekty moga byc mierne - a jednak kamyk do kamyka i cos sie osiagnie.
O człowiek renesansu - inżynier, naukowiec, filozof;)
>> A od czego wieksze, jak automobila jeszcze nie upowszechniono?
>
> Od pieszego.
No były. Były też większe od mrówki ale za to mniejsze niż solidne
drzewo. Ale co to ma do rzeczy w kontekście pierwszeństwa tramwaju nad
automobilem?
>> Prawdopodobnie tak. Ale to bez znaczenia - nawet jakby by?y kompletnie
>> nietrafione i tak by zosta?y. Podobnie jak klawiatura, uniemo?liwiaj?ca
>> zbyt szybkie pisanie (?eby sie maszyna do pisania nie zacina?a)
>
> No nie wiem. Pamietasz? - kiedys znaki stopu byly okragle, a jednak
> zmieniono je na osmiokatne, bo byly ku temu wyrazne przeslanki.
No - między innymi takie, że u innych też właśnie ośmiokątne były.
>> https://www.polsl.pl/Wydzialy/RT/ZN_T/pelne_teksty/z
69/21_ZN69_CzechLazarzMadej.pdf
>>
>> Ja tam widze na asfalcie praktycznie wszystkie powy?ej -6m/s^2.
>
> Tak tez pisalem: miedzy minus 4 a minus 7.
Z tym, że jakbyś nie manipulował danymi, to pewnie byś nie uwzględniał
tych z dróg gruntowych:P
>> Dalej zapominasz, ?e licz? sie tak naprawde dane historyczne. Tramwaje z
>> napedem owsowym hamulców szynowych nie posiada?y.
>
> Kiedys samochody mialy hamulce bebnowe oraz opony o gorszej przyczepnosci.
Ale dalej hamowały lepiej niż tramwaje.
>> Zreszt? obecnie równie? hamulców szynowych do normalnego hamowania sie nie
>> u?ywa.
>
> Wiem - chodzilo tylko o wskazanie mozliwosci technicznych, co mialo byc
> przeciwwaga dla stwierdzenia Liwiusza, ze "tramwaje [...] maja
> ponadprzecietnie gorsza droge hamowania".
Bo mają. ten phantom miał ponadprzeciętnie krótką drogę hamowania - co z
tego wynika? https://www.youtube.com/watch?v=RZjhxuhTmGk
>> Zupe?nie nie. Pisa?em ci wcze?niej - nie o to chodzi. Nie do?ae ?e nie
>> umiesz samodzielnie nakarmi googla, to nie rozumiesz co sie do ciebie
>> pisze.
>>
>
> No patrz, a jednak samodzielnie znalazlem wyniki pomiarow dla samochodu...
Gratulacje - uczysz się. Na razie poprzeczka nie jest wysoko, ale małe
postępy są. Teraz uważaj - czas na duży krok. "Tramwaje tak naprawdę nie
mają pierwszeństwa, dlatego że gorzej hamują awaryjnie, tak się po
prostu przyjęło, a dlaczego nikt już nie pamięta - możemy tylko
spekulować". Jak trzeba przepisz 100 razy, w każdym razie przestań
tematem zawracać dupę, bo nic do tematu dyskusji to nie wnosi.
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.05.15 07:40 Shrek
- 21.05.15 08:57 Jacek Politowski
- 21.05.15 09:16 tá´Ź
- 21.05.15 10:14 J.F.
- 21.05.15 10:45 masti
- 21.05.15 11:19 RoMan Mandziejewicz
- 21.05.15 11:43 Mirek Ptak
- 21.05.15 11:49 J.F.
- 21.05.15 13:56 Heraklit
- 21.05.15 14:04 Shrek
- 21.05.15 15:18 Shrek
- 21.05.15 14:46 bartosz
- 21.05.15 14:48 bartosz
- 21.05.15 14:32 bartosz
- 21.05.15 14:52 bartosz
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo