eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypieszy vs osobówka › Re: pieszy vs osobówka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: pieszy vs osobówka
    Date: Thu, 21 May 2015 07:37:28 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 71
    Message-ID: <mjjqum$klf$1@node2.news.atman.pl>
    References: <mjd1s2$tds$1@node2.news.atman.pl> <mjd8e4$4gj$1@node2.news.atman.pl>
    <mjdhs4$ehs$2@node2.news.atman.pl> <mjdii6$tnp$2@node1.news.atman.pl>
    <555a537a$1$8376$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjdmgt$2ht$1@node1.news.atman.pl>
    <555a6014$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjedr8$nug$1@node1.news.atman.pl>
    <555b3c9b$0$2210$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjg4ao$ibt$1@node1.news.atman.pl>
    <555b9bfb$2$8378$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjg9i3$o35$2@node1.news.atman.pl>
    <555ca98f$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjiclg$85o$1@node2.news.atman.pl>
    <555cc320$0$8383$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjih7t$1q1$1@node1.news.atman.pl>
    <555cdd12$0$27524$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjipn1$b36$1@node1.news.atman.pl>
    <555cf3a3$0$27528$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1432186646 21167 83.142.198.226 (21 May 2015 05:37:26
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 21 May 2015 05:37:26 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/31.5.0
    In-Reply-To: <555cf3a3$0$27528$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2562662
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2015-05-20 22:49, bartosz wrote:

    >> Bo ja nie naukowiec jestem, a in?ynier. Jak co? dzia?a, a nowe rozwi?zanie
    >> nie przynosi spektakularnych efektów to dzia?a kompatybilno?c wsteczna -
    >> nie warto zmieniaae.
    >
    > Ja tez jestem miedzy innymi inzynierem i wiem, ze czasy spektakularnych
    > efektow w technice minely; teraz trzeba baaardzo duzo badac i doswiadczac, a
    > efekty moga byc mierne - a jednak kamyk do kamyka i cos sie osiagnie.

    O człowiek renesansu - inżynier, naukowiec, filozof;)

    >> A od czego wieksze, jak automobila jeszcze nie upowszechniono?
    >
    > Od pieszego.

    No były. Były też większe od mrówki ale za to mniejsze niż solidne
    drzewo. Ale co to ma do rzeczy w kontekście pierwszeństwa tramwaju nad
    automobilem?

    >> Prawdopodobnie tak. Ale to bez znaczenia - nawet jakby by?y kompletnie
    >> nietrafione i tak by zosta?y. Podobnie jak klawiatura, uniemo?liwiaj?ca
    >> zbyt szybkie pisanie (?eby sie maszyna do pisania nie zacina?a)
    >
    > No nie wiem. Pamietasz? - kiedys znaki stopu byly okragle, a jednak
    > zmieniono je na osmiokatne, bo byly ku temu wyrazne przeslanki.

    No - między innymi takie, że u innych też właśnie ośmiokątne były.

    >> https://www.polsl.pl/Wydzialy/RT/ZN_T/pelne_teksty/z
    69/21_ZN69_CzechLazarzMadej.pdf
    >>
    >> Ja tam widze na asfalcie praktycznie wszystkie powy?ej -6m/s^2.
    >
    > Tak tez pisalem: miedzy minus 4 a minus 7.

    Z tym, że jakbyś nie manipulował danymi, to pewnie byś nie uwzględniał
    tych z dróg gruntowych:P

    >> Dalej zapominasz, ?e licz? sie tak naprawde dane historyczne. Tramwaje z
    >> napedem owsowym hamulców szynowych nie posiada?y.
    >
    > Kiedys samochody mialy hamulce bebnowe oraz opony o gorszej przyczepnosci.

    Ale dalej hamowały lepiej niż tramwaje.

    >> Zreszt? obecnie równie? hamulców szynowych do normalnego hamowania sie nie
    >> u?ywa.
    >
    > Wiem - chodzilo tylko o wskazanie mozliwosci technicznych, co mialo byc
    > przeciwwaga dla stwierdzenia Liwiusza, ze "tramwaje [...] maja
    > ponadprzecietnie gorsza droge hamowania".

    Bo mają. ten phantom miał ponadprzeciętnie krótką drogę hamowania - co z
    tego wynika? https://www.youtube.com/watch?v=RZjhxuhTmGk

    >> Zupe?nie nie. Pisa?em ci wcze?niej - nie o to chodzi. Nie do?ae ?e nie
    >> umiesz samodzielnie nakarmi googla, to nie rozumiesz co sie do ciebie
    >> pisze.
    >>
    >
    > No patrz, a jednak samodzielnie znalazlem wyniki pomiarow dla samochodu...

    Gratulacje - uczysz się. Na razie poprzeczka nie jest wysoko, ale małe
    postępy są. Teraz uważaj - czas na duży krok. "Tramwaje tak naprawdę nie
    mają pierwszeństwa, dlatego że gorzej hamują awaryjnie, tak się po
    prostu przyjęło, a dlaczego nikt już nie pamięta - możemy tylko
    spekulować". Jak trzeba przepisz 100 razy, w każdym razie przestań
    tematem zawracać dupę, bo nic do tematu dyskusji to nie wnosi.

    Shrek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: