eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypieszy vs osobówka › Re: pieszy vs osobówka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!feeder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!81.171.118.62.MISM
    ATCH!peer02.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.
    neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
    il
    From: "bartosz" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <mjd1s2$tds$1@node2.news.atman.pl> <mjd8e4$4gj$1@node2.news.atman.pl>
    <mjdhs4$ehs$2@node2.news.atman.pl> <mjdii6$tnp$2@node1.news.atman.pl>
    <555a537a$1$8376$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjdmgt$2ht$1@node1.news.atman.pl>
    <555a6014$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjedr8$nug$1@node1.news.atman.pl>
    <555b3c9b$0$2210$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1505201339380.2180@quad>
    Subject: Re: pieszy vs osobówka
    Date: Wed, 20 May 2015 16:47:05 +0200
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    Lines: 63
    Message-ID: <555ca98f$1$8368$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: host-89-229-95-195.szczecin.mm.pl
    X-Trace: 1432136079 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8368 89.229.95.195:61827
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3667
    X-Received-Body-CRC: 320909966
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2562587
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1505201339380.2180@quad...
    > On Tue, 19 May 2015, bartosz wrote:
    >
    >> Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał
    >>
    > [...]
    >> W takim razie wracam do pytania: dlaczego tramwaje maja pierwszenstwo
    >> przed
    >> innymi pojazdami?
    >
    > Primo, jak podkreślono, nie zawsze.

    Ale co do zasady - tak.

    > Bo nie mogą swobodnie skręcać plus są "duże", więc jak taki się wtranżoli
    > na skrzyżowanie, to lepiej żeby sobie pojechał, niż blokował pozostałych
    > czekając na własne pierwszeństwo.

    O - to juz sa konkretne "fizyczne" powody. I teraz zobacz, ze podobne
    relacje zachodza miedzy samochodami i pieszymi: samochod jest "duzy" w
    porownaniu z pieszym oraz skrecaja (czy ogolnie mowiac - manewruja) ze
    znacznie wiekszym trudem od pieszego. W takim razie naturalne byloby, zeby
    to pieszy ustepowal samochodom, a administracyjne wymuszanie rozwiazania
    odwrotnego sprzeciwia sie naturalnym wlasciwosciom tych dwoch uczestnikow
    ruchu.

    >
    > Secundo dorzuciłbym hamowanie - nieawaryjne jest takie sobie, zaś
    > awaryjne w umiarkowanie zatłoczonym tramwaju przeżyłem raz.
    > Wcale szybko nie jechał (przykleił się do torów przed pasami
    > za skrzyżowaniem, przed którym miał przystanek).
    > Czyli albo ma problem z "normalnym" hamowaniem, albo pasażerowie
    > leżą na podłodze, w środku zakresów hamowania jest dziura.
    > Technologiczna.
    > A pasażerowie stoją (dość często).

    Wszystko to co piszesz jest oczywiscie sluszne, w szczegolnosci z ta
    "dziura" w zakresie sil hamowania. Mnie chodzilo tylko o pokazanie, ze w
    razie zaistnienia koniecznosci tramwaj potrafi efektywnie zahamowac - ale
    slusznie pokazujesz, ze moga wystapic negarywne tego skutki. Samochod - lub
    moze lepiej napisze: autobus, aby zachowac skale - tez moze efektywnie
    zahamowac i rowniez w tym przypadku moga wystapic nagatywne tego
    konsekwencje. Po coz wiec prowokowac do takich sytuacji, nadajac
    pierwszenstwo "malemu" pieszemu przed "duzym" autobusem?

    >
    >>> A jeszcze prościej tłumacząć z powodu takiego, że na całym świecie tak
    >>> jest, a my podpisaliśmy pewną konwencję.
    >>
    >> To, ze tak jest na swiecie, nie jest zadnym argumentem. "Wiekszosc" nie
    >> oznacza "rozumu" ani "racji".
    >
    > Jest argumentem, jeśli wziąć pod uwagę, że argument siły może
    > zastąpić siłę argumentu :>

    Wiesz, to dziala w dwie strony - skrzykne kumpli i wspolnie anulujemy
    pierwszenstwo pieszych :):):)

    bart


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: