eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypieszy vs osobówkaRe: pieszy vs osobówka
  • Data: 2015-05-20 19:11:21
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: "bartosz" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:mjiclg$85o$1@node2.news.atman.pl...
    > On 2015-05-20 16:35, bartosz wrote:
    >
    >>>>> Pewnie dlatego, ?e jest tak na ca3ym ?wiecie.
    >>>>
    >>>> Widzisz? - nie umiesz tego wytlumaczyc od strony fizycznej :)
    >>>
    >>> Umiem, tylko po co? Skoro fakt, ?e tak jest na ca3ym ?wiecie jest
    >>> wystarczaj?cym uzasadnienie.
    >>
    >> Nie jest - Twoje wyjasnienie nalezy do katalogu wyjasnien zdesperowanych
    >> rodzicow, nie wiedzacych jak odpowiedziec dziecku (typu: "a lekcje
    >> odrobiles?") ;)
    >
    > Jest uzasadnieniem. Sprawą ważną z różnych powodów jest, żeby w krajach
    > powiedzmy na danym kontynencie, a najlepiej wszędzie zasady ruchu
    > drogowego były z grubsza jednakowe. Właśnie dlatego zebrano się do kupy i
    > umówiono się w Wiedniu, że kopnięty kwadrat znaczy "masz pierwszeństwo" a
    > "widzisz tramwaj i nic poza tym" znaczy - weź i mu ustąp. I nie zrobiono
    > tego dlatego, że kopniety kwadrat akurat z jakiś powodów lepie sprawadza
    > się jako znak "droga z pierwszeństwem przejazdu" niż odwrócony trójkąt czy
    > jaki tam sobie kształt wymyślisz. Tylko dlatego, że akurat do tej pory
    > jakoś tak się przyjęło. Nikt nie zastanawiał się nad tym dlaczego, i
    > nikomu nie przychodziło do głowy, żeby trójkąt z kwadratem zamienić. A
    > zrobiono to dlatego, że... tak jest wygodnie i bezpiecznie i słusznie.
    > Zgadza się, że w UK został ruch lewostronny - ale nie jest to żaden
    > argument świadczący o wybitnych zaletach ruchu lewostronnego (ma jedną, w
    > sumie mało istotną). Zapewniam cię, że gdyby ruch kołowy pojawił się w
    > Anglii dzisiaj, to wprowadzono by ruch prawostronny. Nie dlatego, że jest
    > jakoś wybitnie lepszy - po prostu dlatego, że tak jest gdzie indziej, a my
    > nie chcemy mieć na odwrót, bo to same kłopoty.

    Nie jest, bo rozmawiamy o czym innym: nie o unifikacji przyjetych rozwiazan,
    nie o jednolitosci prawa; rozmawiamy o przyczynach przyjecia takich a nie
    innych rozwiazan prawnych.

    Dla ulatwienia zapytan inaczej: dlaczego rozwiazanie o ktorym mowimy przyjal
    _pierwszy_ kraj? Gdybys chcial odpowiedziec "nie wiem": widzisz racjonalne
    (fizyczne) podstawy tego rozwiazania?

    >
    >> To tez niczego nie wnosi - takze samochody nie hamuja awaryjnie w
    >> normalnych
    >> sytuacjach. Nie zmienia to jednak faktu, ze w razie potrzeby tramwaj jest
    >> w
    >> stanie efektywnie hamowac.
    >
    > Wytłumaczono ci, że dalej hamuje słabiej niż samochód.

    Nie wytlumaczono mi - nie widze zadnych obiektywnych dowodow na to.

    > Zresztą nie to tak naprawdę jest przyczyną. Prawadziwe przyczyny też ci
    > podano.

    Wlasnie o to chodzi, ze nie podano.

    >
    >>> Jak nie, jak tak. Przyje3o sie, ?e dobrze jak zasady ruchu drogowego s?
    >>> jednolite na ca3ym ?wiecie - i to jest powód, ?eby skoro tramwaje mia3y
    >>> pierwszen?two na ca3ym ?wiecie to równie? u nas.
    >>
    >> W filmie "faceci w czerni" jest taki narodek zyjacy w szafce agenta. Oni
    >> tez
    >> nie wnikali w powody, wystarczalo im bezrozumne kultywowanie :).
    >
    > Piszesz z szafy? Hiki wrócił;)

    Pewnie masz powody, by wiedziec lepiej :) Tylko nie oddawaj zegarka :)

    bart


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: