-
161. Data: 2015-05-21 10:14:53
Temat: Re: pieszy vs osobówka
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "bartosz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:555d0977$0$8380$6...@n...neostrada
.pl...
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>>> Wymagania dla tego hamulca to 3m/s^2, a dla starych tramwajow to
>>>> tylko 2.
>>>> Dla samochodu osobowego to jednak 5, a w praktyce na suchym
>>>> asfalcie jest znacznie wiecej ..
>>>
>>> Daj pls jakiegos linka do danych.
>> http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2011/s/65/343
>
>Tak, juz przy okazji dysputy ze Shrekiem znalazlem dane.
>Zwroc jednak uwage, ze dane mierzone na wspolczesnych tramwajach i
>samochodach sa porownywalne, a dla mokrej nawierzchni i mokrej
>drogi - wrecz jednakowe; szczegoly we wspomnianym watku.
No coz, dawalem obok ciekawy wyrok.
Jak zadzialalal hamulec nagly/szynowy, to pasazerka reke zlamala.
W trosce o pasazerow trzeba ograniczyc nagle hamowania tramwajow :-)
J.
-
162. Data: 2015-05-21 10:45:41
Temat: Re: pieszy vs osobĂłwka
Od: masti <g...@t...hell>
bartosz wrote:
> Ja tez jestem miedzy innymi inzynierem
i podchodzę do tematu od dupy strony?
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
163. Data: 2015-05-21 11:19:18
Temat: Re: pieszy vs osobówka
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F.,
Wednesday, May 20, 2015, 8:36:11 PM, you wrote:
[...]
> Hm, jak bedzie "dopuszcza sie przechodzenie na czerwonym swietle pod
> warunkiem nieutrudnienia ruchu innym pojazdom", to jasno widac ze
> mozna.
Zezwolono pedalarzom jeździć obok siebie, pod warunkiem nieutrudniania
ruchu. Jak wygląda praktyka? :(
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
164. Data: 2015-05-21 11:43:22
Temat: Re: pieszy vs osobówka
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
W dniu 2015-05-20 o 18:53, Cavallino pisze:
>>>>> Na przykład zaraz po pokryciu CAŁEGO kraju siecią autostrad?
>>>>> I gdy już żadna droga krajowa nie będzie prowadziła przez teren
>>>>> zabudowany?
>>>>
>>>> Tak nie ma nigdzie na świecie.
>>>
>>> Gdzieniegdzie jednak jest.
>>> Nie widziałem w Niemczech na żadnej ekspresówce przejścia dla pieszych,
>>> o autostradach nie wspominając.
>>
>> U nas tez nie widziałem.
>
> Tyle że u nas tych dróg w w/w standardzie jak na lekarstwo, a wic polega
> na tym, że było odwrotnie.
Czepiłem się tylko tych krajówek nie prowadzonych przez tereny
zabudowane :) - to że powinna być sieć ekspresówek i autostrad nie
podlega dyskusji :)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Teddy on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
165. Data: 2015-05-21 11:49:30
Temat: Re: pieszy vs osobówka
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:7866531554$2...@s...com.
..
Hello J.F.,
Wednesday, May 20, 2015, 8:36:11 PM, you wrote:
>> Hm, jak bedzie "dopuszcza sie przechodzenie na czerwonym swietle
>> pod
>> warunkiem nieutrudnienia ruchu innym pojazdom", to jasno widac ze
>> mozna.
>Zezwolono pedalarzom jeździć obok siebie, pod warunkiem
>nieutrudniania
>ruchu. Jak wygląda praktyka? :(
No widzisz - woda na moj mlyn.
Policja sie obija, ale moze im mandat wystawic ! a co najmniej
postraszyc.
W wersji proponowanej jazda bylaby zabroniona, ale mandatu nie ma,
wiec mozna ... :-)
Nawiasem mowiac - to we Wroclawiu rowerzysci oburzeni, bo najpierw ich
policja mandatowala za jazde po chodniku, teraz SM
http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3850299,oddaj
esz-rower-miejski-do-wypozyczalni-dostaniesz-mandat-
zobacz-dlaczego-film-zdjecia,id,t.html
Nie napisze pedalarze, bo w tym przypadku ich (a czasem siebie)
popieram - chodniki dla rowerow :-)
J.
-
166. Data: 2015-05-21 13:56:59
Temat: Re: pieszy vs osobówka
Od: Heraklit <r...@f...pl>
Był sobie taki dzień: 19 maj (wtorek), gdy o godzinie 18:28 *Cavallino*
naskrobał(a):
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:555b5274$0$27524$6...@n...neostrad
a.pl...
>> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
>> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał
>>>>>Moze i chronimy, ale na pewno nie poprzez nadanie mu prawa pierwszenstwa
>>>>>nad wiekszymi i ciezszymi uzytkownikami drog, tylko poprzez poprawe
>>>>>infrastruktury.
>>>> No coz, we wroclawiu stanowisko urzednikow miejskich jest ostatnio
>>>> takie: pieszy nie lubi przejsc podziemnych. Robimy mu naziemne.
>>>W Poznaniu też.
>>>Pedalarze z ruchów społecznikowskich (albo jak wielu już mówi
>>>stołecznikowskich) dorwali się hurtowo do władzy i zmieniają prawa fizyki
>>>na własne.
>>
>> To nie pedalarze,
>
> Pedalarze, od prezydenta począwszy.
> Piesi nie mają we krwi aż takiej nienawiści do samochodów.
> A pedalarz zrobi wszystko żeby utrudnić ruch znienawidzonych samochodów,
> choćby i kosztem życia pieszych.
"zabawne" jest to, że wielu z nich po powrocie do domu wsiada do auta i
nienawidzi pedalarzy.
--
Pozdrawiam,
Post stworzono 2015-05-21 13:54:53
-
167. Data: 2015-05-21 14:04:16
Temat: Re: pieszy vs osobówka
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2015-05-21 09:16, t? wrote:
> Shrek wrote:
>
>> Racja - ale to się raczej rzadko zdarza. Tak czy inaczej - "wtargnięcie"
>> teoretycznie pierwszeństwa ni zmienia.
>
> No właśnie w pewnym sensie zmienia.
No ale w jakim? Na skrzyżowaniu np zabrania się wyprzedzać, ale jak ktoś
wyprzedzi to generalnie pierwszeństwo dalej ma. Jak jedzie TIRem na
zakazie, to pierwszeństwo dalej ma. Jak przekroczy prędkość to
pierwszeństwo dalej ma, Jak nie ma prawka, jak nie ma dowodu
rejestracyjnego, jak ma przyciemniane szyby... itd. W którym dokładnie
miejscu "wtargnięcie" odbiera pierwszeństwo? Zwłaszcza wtargnięcie
polegające na normalnym dojściu do jezdni, takim że pieszego powiedzmy z
20 czy 50 metrów widać. Pomińmy na razie wybieganie zza płota, bo tutaj
rzeczywiście można się tłumaczyć niemożliwością dostrzerzenia wcześniej
pieszego, choć nie do końca, bo jednak na przejściu masz się spodziewać.
Shrek.
-
168. Data: 2015-05-21 14:32:19
Temat: Re: pieszy vs osobówka
Od: "bartosz" <b...@w...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:555d9402$0$2210$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "bartosz" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:555d0977$0$8380$6...@n...neostrada
.pl...
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>>>> Wymagania dla tego hamulca to 3m/s^2, a dla starych tramwajow to tylko
>>>>> 2.
>>>>> Dla samochodu osobowego to jednak 5, a w praktyce na suchym asfalcie
>>>>> jest znacznie wiecej ..
>>>>
>>>> Daj pls jakiegos linka do danych.
>>> http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2011/s/65/343
>>
>>Tak, juz przy okazji dysputy ze Shrekiem znalazlem dane.
>>Zwroc jednak uwage, ze dane mierzone na wspolczesnych tramwajach i
>>samochodach sa porownywalne, a dla mokrej nawierzchni i mokrej drogi -
>>wrecz jednakowe; szczegoly we wspomnianym watku.
>
> No coz, dawalem obok ciekawy wyrok.
> Jak zadzialalal hamulec nagly/szynowy, to pasazerka reke zlamala.
>
> W trosce o pasazerow trzeba ograniczyc nagle hamowania tramwajow :-)
>
I widzisz - dokladnie taka sama regula powinna obowiazywac autobusy i idac
dalej - ogolnie wszystkie pojazdy. Pieszemu latwiej jest zahamowac bez
zadnych strat osobowych i dodatkowo na bardzo krotkim dystansie,
nieosiagalnym dla zadnego innego uzytkownika drogi.
bart
-
169. Data: 2015-05-21 14:46:13
Temat: Re: pieszy vs osobA3wka
Od: "bartosz" <b...@w...pl>
Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w wiadomości
news:mjk5vl$4b0$1@dont-email.me...
> bartosz wrote:
>
>> Ja tez jestem miedzy innymi inzynierem
>
> i podchodzę do tematu od dupy strony?
>
...dokladnie od tej samej, od jakiej zaczynal przedpisca - ja tylko
kontynuuje tok myslenia. Reklamacje prosze do tego, kto pierwszy wspomnial o
tramwajach - a byl nim wlasnie Shrek :)
bart
-
170. Data: 2015-05-21 14:48:36
Temat: Re: pieszy vs osobówka
Od: "bartosz" <b...@w...pl>
Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości
news:mjjqum$klf$1@node2.news.atman.pl...
> On 2015-05-20 22:49, bartosz wrote:
>
>>> Bo ja nie naukowiec jestem, a in?ynier. Jak co? dzia3a, a nowe
>>> rozwi?zanie
>>> nie przynosi spektakularnych efektów to dzia3a kompatybilno?c wsteczna -
>>> nie warto zmieniaa.
>>
>> Ja tez jestem miedzy innymi inzynierem i wiem, ze czasy spektakularnych
>> efektow w technice minely; teraz trzeba baaardzo duzo badac i
>> doswiadczac, a
>> efekty moga byc mierne - a jednak kamyk do kamyka i cos sie osiagnie.
>
> O człowiek renesansu - inżynier, naukowiec, filozof;)
I to tylko czesc z moich mozliwosci :)
>
>>> A od czego wieksze, jak automobila jeszcze nie upowszechniono?
>>
>> Od pieszego.
>
> No były. Były też większe od mrówki ale za to mniejsze niż solidne drzewo.
> Ale co to ma do rzeczy w kontekście pierwszeństwa tramwaju nad
> automobilem?
A to mniej wiecej, ze pieszy ma latwiejsza manewrowalnosc, czyli udzielanie
mu szczegolnych praw przed trudniej manewrowalnymi pojazdami jest bledem.
>
>>> Prawdopodobnie tak. Ale to bez znaczenia - nawet jakby by3y kompletnie
>>> nietrafione i tak by zosta3y. Podobnie jak klawiatura, uniemo?liwiaj?ca
>>> zbyt szybkie pisanie (?eby sie maszyna do pisania nie zacina3a)
>>
>> No nie wiem. Pamietasz? - kiedys znaki stopu byly okragle, a jednak
>> zmieniono je na osmiokatne, bo byly ku temu wyrazne przeslanki.
>
> No - między innymi takie, że u innych też właśnie ośmiokątne były.
U tych innych od razu byly szesciokatne?
>
>>> https://www.polsl.pl/Wydzialy/RT/ZN_T/pelne_teksty/z
69/21_ZN69_CzechLazarzMadej.pdf
>>>
>>> Ja tam widze na asfalcie praktycznie wszystkie powy?ej -6m/s^2.
>>
>> Tak tez pisalem: miedzy minus 4 a minus 7.
>
> Z tym, że jakbyś nie manipulował danymi, to pewnie byś nie uwzględniał
> tych z dróg gruntowych:P
Nie uwzglednialem gruntowych i nie manipulowalem danymi; dla gruntowych
zakres jest od minus 4 do minus 5,5.
>
>>> Dalej zapominasz, ?e licz? sie tak naprawde dane historyczne. Tramwaje z
>>> napedem owsowym hamulców szynowych nie posiada3y.
>>
>> Kiedys samochody mialy hamulce bebnowe oraz opony o gorszej
>> przyczepnosci.
>
> Ale dalej hamowały lepiej niż tramwaje.
Przytocz dane pomiarowe tego twierdzenia. Zapewne znow sie okaze, ze zakresy
sie pokrywaja.
>
>>> Zreszt? obecnie równie? hamulców szynowych do normalnego hamowania sie
>>> nie
>>> u?ywa.
>>
>> Wiem - chodzilo tylko o wskazanie mozliwosci technicznych, co mialo byc
>> przeciwwaga dla stwierdzenia Liwiusza, ze "tramwaje [...] maja
>> ponadprzecietnie gorsza droge hamowania".
>
> Bo mają. ten phantom miał ponadprzeciętnie krótką drogę hamowania - co z
> tego wynika? https://www.youtube.com/watch?v=RZjhxuhTmGk
>
Nie maja i przytoczone dane pomiarowe to potwierdzily. Tak trudno sie
przyznac do porazki?
>>> Zupe3nie nie. Pisa3em ci wcze?niej - nie o to chodzi. Nie do?a ?e nie
>>> umiesz samodzielnie nakarmi googla, to nie rozumiesz co sie do ciebie
>>> pisze.
>>>
>>
>> No patrz, a jednak samodzielnie znalazlem wyniki pomiarow dla
>> samochodu...
>
> Gratulacje - uczysz się. Na razie poprzeczka nie jest wysoko, ale małe
> postępy są. Teraz uważaj - czas na duży krok. "Tramwaje tak naprawdę nie
> mają pierwszeństwa, dlatego że gorzej hamują awaryjnie, tak się po prostu
> przyjęło, a dlaczego nikt już nie pamięta - możemy tylko spekulować". Jak
> trzeba przepisz 100 razy, w każdym razie przestań tematem zawracać dupę,
> bo nic do tematu dyskusji to nie wnosi.
Widze, ze Ci powoli puszczaja nerwy - to znak, ze nie masz argumentow i ze w
koncu to do Ciebie dociera. I doprawdy rozsmieszyles mnie tym, co napisalem
w cudzyslowiu, hehehe :)
bart