-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin1!g
oblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-
02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "bartosz" <b...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <mjd1s2$tds$1@node2.news.atman.pl> <mjd8e4$4gj$1@node2.news.atman.pl>
<mjdhs4$ehs$2@node2.news.atman.pl> <mjdii6$tnp$2@node1.news.atman.pl>
<555a537a$1$8376$65785112@news.neostrada.pl>
<mjdmgt$2ht$1@node1.news.atman.pl>
<555a6014$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
<mjedr8$nug$1@node1.news.atman.pl>
<555b3c9b$0$2210$65785112@news.neostrada.pl>
<mjg4ao$ibt$1@node1.news.atman.pl>
<555b9bfb$2$8378$65785112@news.neostrada.pl>
<mjg9i3$o35$2@node1.news.atman.pl>
<555ca98f$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>
<mjiclg$85o$1@node2.news.atman.pl>
<555cc320$0$8383$65785112@news.neostrada.pl>
<mjih7t$1q1$1@node1.news.atman.pl>
<555cdd12$0$27524$65785112@news.neostrada.pl>
<mjipn1$b36$1@node1.news.atman.pl>
<555cf3a3$0$27528$65785112@news.neostrada.pl>
<mjjqum$klf$1@node2.news.atman.pl>
Subject: Re: pieszy vs osobówka
Date: Thu, 21 May 2015 14:48:36 +0200
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
Lines: 107
Message-ID: <555ddce8$1$27521$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: host-89-229-92-174.szczecin.mm.pl
X-Trace: 1432214760 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27521 89.229.92.174:64507
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2562702
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości
news:mjjqum$klf$1@node2.news.atman.pl...
> On 2015-05-20 22:49, bartosz wrote:
>
>>> Bo ja nie naukowiec jestem, a in?ynier. Jak co? dzia3a, a nowe
>>> rozwi?zanie
>>> nie przynosi spektakularnych efektów to dzia3a kompatybilno?c wsteczna -
>>> nie warto zmieniaa.
>>
>> Ja tez jestem miedzy innymi inzynierem i wiem, ze czasy spektakularnych
>> efektow w technice minely; teraz trzeba baaardzo duzo badac i
>> doswiadczac, a
>> efekty moga byc mierne - a jednak kamyk do kamyka i cos sie osiagnie.
>
> O człowiek renesansu - inżynier, naukowiec, filozof;)
I to tylko czesc z moich mozliwosci :)
>
>>> A od czego wieksze, jak automobila jeszcze nie upowszechniono?
>>
>> Od pieszego.
>
> No były. Były też większe od mrówki ale za to mniejsze niż solidne drzewo.
> Ale co to ma do rzeczy w kontekście pierwszeństwa tramwaju nad
> automobilem?
A to mniej wiecej, ze pieszy ma latwiejsza manewrowalnosc, czyli udzielanie
mu szczegolnych praw przed trudniej manewrowalnymi pojazdami jest bledem.
>
>>> Prawdopodobnie tak. Ale to bez znaczenia - nawet jakby by3y kompletnie
>>> nietrafione i tak by zosta3y. Podobnie jak klawiatura, uniemo?liwiaj?ca
>>> zbyt szybkie pisanie (?eby sie maszyna do pisania nie zacina3a)
>>
>> No nie wiem. Pamietasz? - kiedys znaki stopu byly okragle, a jednak
>> zmieniono je na osmiokatne, bo byly ku temu wyrazne przeslanki.
>
> No - między innymi takie, że u innych też właśnie ośmiokątne były.
U tych innych od razu byly szesciokatne?
>
>>> https://www.polsl.pl/Wydzialy/RT/ZN_T/pelne_teksty/z
69/21_ZN69_CzechLazarzMadej.pdf
>>>
>>> Ja tam widze na asfalcie praktycznie wszystkie powy?ej -6m/s^2.
>>
>> Tak tez pisalem: miedzy minus 4 a minus 7.
>
> Z tym, że jakbyś nie manipulował danymi, to pewnie byś nie uwzględniał
> tych z dróg gruntowych:P
Nie uwzglednialem gruntowych i nie manipulowalem danymi; dla gruntowych
zakres jest od minus 4 do minus 5,5.
>
>>> Dalej zapominasz, ?e licz? sie tak naprawde dane historyczne. Tramwaje z
>>> napedem owsowym hamulców szynowych nie posiada3y.
>>
>> Kiedys samochody mialy hamulce bebnowe oraz opony o gorszej
>> przyczepnosci.
>
> Ale dalej hamowały lepiej niż tramwaje.
Przytocz dane pomiarowe tego twierdzenia. Zapewne znow sie okaze, ze zakresy
sie pokrywaja.
>
>>> Zreszt? obecnie równie? hamulców szynowych do normalnego hamowania sie
>>> nie
>>> u?ywa.
>>
>> Wiem - chodzilo tylko o wskazanie mozliwosci technicznych, co mialo byc
>> przeciwwaga dla stwierdzenia Liwiusza, ze "tramwaje [...] maja
>> ponadprzecietnie gorsza droge hamowania".
>
> Bo mają. ten phantom miał ponadprzeciętnie krótką drogę hamowania - co z
> tego wynika? https://www.youtube.com/watch?v=RZjhxuhTmGk
>
Nie maja i przytoczone dane pomiarowe to potwierdzily. Tak trudno sie
przyznac do porazki?
>>> Zupe3nie nie. Pisa3em ci wcze?niej - nie o to chodzi. Nie do?a ?e nie
>>> umiesz samodzielnie nakarmi googla, to nie rozumiesz co sie do ciebie
>>> pisze.
>>>
>>
>> No patrz, a jednak samodzielnie znalazlem wyniki pomiarow dla
>> samochodu...
>
> Gratulacje - uczysz się. Na razie poprzeczka nie jest wysoko, ale małe
> postępy są. Teraz uważaj - czas na duży krok. "Tramwaje tak naprawdę nie
> mają pierwszeństwa, dlatego że gorzej hamują awaryjnie, tak się po prostu
> przyjęło, a dlaczego nikt już nie pamięta - możemy tylko spekulować". Jak
> trzeba przepisz 100 razy, w każdym razie przestań tematem zawracać dupę,
> bo nic do tematu dyskusji to nie wnosi.
Widze, ze Ci powoli puszczaja nerwy - to znak, ze nie masz argumentow i ze w
koncu to do Ciebie dociera. I doprawdy rozsmieszyles mnie tym, co napisalem
w cudzyslowiu, hehehe :)
bart
Następne wpisy z tego wątku
- 21.05.15 14:32 bartosz
- 21.05.15 14:52 bartosz
- 21.05.15 15:31 J.F.
- 21.05.15 15:32 Shrek
- 21.05.15 15:40 masti
- 21.05.15 15:46 bartosz
- 21.05.15 15:45 bartosz
- 21.05.15 16:25 Shrek
- 21.05.15 17:07 Cavallino
- 21.05.15 17:50 J.F.
- 21.05.15 18:18 Shrek
- 21.05.15 18:45 J.F.
- 21.05.15 20:08 Shrek
- 21.05.15 20:14 Shrek
- 21.05.15 20:15 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- 2024-12-16 Szukam monitora HDMI ok. 4"
- 2024-12-16 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Akwarium w aucie
- 2024-12-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-12-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-12-16 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-16 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-16 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Business Central <=
- 2024-12-16 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2024-12-16 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-16 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=