-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!goblin3!gobli
n1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-sp
o-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sun, 24 May 2015 22:39:37 +0200
From: Uzytkownik <a...@s...pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
Thunderbird/31.7.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: pieszy vs osob?wka
References: <mjd1s2$tds$1@node2.news.atman.pl> <mjd8e4$4gj$1@node2.news.atman.pl>
<mjdhs4$ehs$2@node2.news.atman.pl> <mjdii6$tnp$2@node1.news.atman.pl>
<555a537a$1$8376$65785112@news.neostrada.pl>
<mjdmgt$2ht$1@node1.news.atman.pl>
<555a6014$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
<mjdncs$3fc$1@node1.news.atman.pl> <mjf2a7$dlj$1@node1.news.atman.pl>
<mjf2j7$tac$1@node2.news.atman.pl>
<555b3c9b$2$2210$65785112@news.neostrada.pl>
<55620938$0$8369$65785112@news.neostrada.pl>
<mjt7qs$tqd$1@mx1.internetia.pl>
In-Reply-To: <mjt7qs$tqd$1@mx1.internetia.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 117
Message-ID: <55623701$0$8377$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: user-94-254-145-75.play-internet.pl
X-Trace: 1432499975 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8377 94.254.145.75:30352
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2562870
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2015-05-24 o 21:12, re pisze:
>
>
> Użytkownik "Uzytkownik"
>
>>>>> I tramwaje i poci?gi to pojazdy szynowe posiadaj?ce ponadprzeci?tnie
>>>>> gorsz? drog? hamowania.
>>>> Gorsz? od? Zak?adam, ?e samochod?w. Id?c tym tropem samoch?d ma
>>>> ponadprzeci?tnie gorsz? drog? hamowania ni? pieszy.
>>> Wystarczy, ?e mog? z zasi?gu wzroku p?ynnie hamowa? i rusza?
>>> jednocze?nie jad?c akceptowaln? w mie?cie pr?dko?ci?.
>>>
>> Pieszy moze tym bardziej p?ynnie hamowac i ruszac jednoczesnie idac z
>> akceptowalna w miescie predkoscia :). Czekamy zatem na inne
>> uzasadnienie.
>> bart
>>
>>
>
> Tylko, że pieszym może być:
> - osoba niedołężna
> - osoba ze złym wzrokiem
> - osoba niepełnosprawna
> - dziecko lub osoba upośledzona, które nie umieją ocenić zagrożenia
> - osoba, od której nie wymaga się znajomości prawa, czyli specjalnych
> kwalifikacji czy uprawnień
> ---
> oraz Yeti :-)
Mam nadzieję, że nie obrazisz się jak ja także będę używał ironii?
>
> Kierowcą może być tylko i wyłącznie osoba posiadająca specjalne
> kwalifikacje (prawo jazdy)...
> ---
> Podstawowa umiejętność życiowa. Nie trzeba mieć specjalnych
> kwalifikacji by prowadzić pojazd (można porównać z rowerami) a tylko
> jest taki wymóg by można było te kwalifikacje zakwestionować (np
> rażące przekraczanie przepisów).
Ale jest taki wymóg prawny i choćby Ci się wydawało, że jesteś "miszczem
śfiata" to bez uprawnień nie wolno Ci prowadzić pojazdów mechanicznych
po drogach publicznych.
> Dawno już powinno się zaprzestać wymagania prawa jazdy na rzecz nauki
> w szkołach powszechnych.
Twoje pobożne życzenia nie stanowią prawa.
> Pieszy nie jest też zwolniony ze znajomości prawa. Taki np. wymóg
> kapoka przy poruszaniu się po jezdni poza terenem zabudowanym. A na
> przejściu piesi muszą wiedzieć, że nie mogę wejść na czerwonym.
> Kryterium jest więc korzystanie z jezdni a nie kierowanie
> nie-piechtochodem.
Nie dyskutujemy o ww sytuacjach, ale o pieszym na przejściu dla pieszych.
Ww przypadki mają się nijak do sytuacji, o której dyskutujemy.
>
> oraz stan zdrowia umożliwiający bezpieczne
> prowadzenie pojazdów.
> ---
> Normalny stan zdrowia. Można być chorym i prowadzić. Wymóg stanu
> zdrowia przez jakieś 20-lat "uniemożliwiał" lekarzom wydanie mi
> bezterminowego prawa jazdy mimo, że dokładnie po każdym badaniu nie
> było cienia wątpliwości odnośnie mojego stanu zdrowia. Jakie
> historyjki wymyślali to głowa boli. Np, że za kilka lat na pewno będę
> miał cukrzycę albo że już nie ma bezterminowych. A chcieli po prostu
> łapówkę i im głowy nie przyszło, że ktoś może nie chcieć zapłacić za
> to, co mu się należy jak psu buda.
>
> Poza tym kierowca, który się stosuje do prawa o ruchu drogowym nie ma
> najmniejszych możliwości aby się zatrzymać i przepuścić pieszego.
Zdecydowanie nie powinieneś prowadzić pojazdów.
> ---
> Rozumiem możliwości->trudności. Ale to nie jest prawda. Nie jest
> możliwe zapewnienie bezpieczeństwa pieszego, który wtargnie na
> przejście. Taki przykład, droga w dużym mieście z światłami, pieszy
> nie bacząc na swoje czerwone wchodzi na przejście.
Nie dyskutujemy o pieszym, który wtargnął na czerwonym świetle.
> Oczywiście może nie być świateł i nadal nie ma pewności, że pieszy
> zawsze zostanie zauważony jak np wbiegnie na przejście.
Nie dyskutujemy o pieszych wbiegających.
> Celem pierwszeństwa pieszego na przejściu jest dokładnie to, co zakazu
> wchodzenia pod nadjeżdżające pojazdy, czyli zachowanie naturalnego
> porządku ruchu, że jak ktoś nie może opuścić jezdni lub zatrzymać się
> w miejscu to drugi uczestnik mu to ułatwia.
Tylko, że ten zakaz nie powinien w ogóle interesować kierowców, bo oni
mają bezwzględny obowiązek ustąpienia pierwszeństwa pieszemu na
przejściu dla pieszych, gdzie ruch nie jest kierowany.
> Do tego dochodzi ekonomia, że zatrzymanie ciężkiego pojazdu jest po
> prostu kosztowniejsze niż piechtochodu.
Pierdoły piszesz.
Skoro jesteś tak oszczędny to nie powinieneś prowadzić pojazdów, bo one
wymagają ponoszenia znacznie większych kosztów: przeglądy,
ubezpieczenia, naprawy, amortyzacja oraz odpowiedzialność finansowa za
łamanie PoRD.
> A także logistyczny, że zatrzymywanie na każdym przejściu czy
> zwalnianie do prawie zerowej prędkości paraliżuje ruch.
Zapominasz, że dzięki przerywanemu ruchowi jest w ogóle możliwy normalny
ruch drogowy. W przeciwnym wypadku żadna z dróg nie byłaby przejezdna, a
wszystkie skrzyżowania zakorkowane. Tak więc kolego przestań wyszukiwać
jakieś z "d.... wzięte" przykłady, które świadczą tylko o Twoim zerowym
doświadczeniu jako kierowcy.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.05.15 22:42 Uzytkownik
- 24.05.15 22:43 Uzytkownik
- 24.05.15 23:24 re
- 24.05.15 23:30 re
- 25.05.15 10:24 szerszen
- 25.05.15 11:06 J.F.
- 25.05.15 11:10 Ergie
- 25.05.15 12:40 Shrek
- 25.05.15 13:16 bartosz
- 25.05.15 13:24 bartosz
- 25.05.15 13:19 bartosz
- 25.05.15 13:13 bartosz
- 25.05.15 13:27 bartosz
- 25.05.15 14:07 szerszen
- 25.05.15 14:39 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
Najnowsze wątki
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- 2024-12-19 Fujitsu LIFEBOOK E746
- 2024-12-19 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2024-12-19 Warszawa => Junior Account Manager <=
- 2024-12-19 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2024-12-19 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2024-12-19 Wrocław => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-12-19 Katowice => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-19 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-12-19 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-19 policja pomaga
- 2024-12-19 Kolejny biegły
- 2024-12-19 Taka ciekawostka skrzyżowaniowa
- 2024-12-19 koniki obsiadły kolejki i numerki