-
Data: 2015-05-24 22:39:37
Temat: Re: pieszy vs osob?wka
Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2015-05-24 o 21:12, re pisze:
>
>
> Użytkownik "Uzytkownik"
>
>>>>> I tramwaje i poci?gi to pojazdy szynowe posiadaj?ce ponadprzeci?tnie
>>>>> gorsz? drog? hamowania.
>>>> Gorsz? od? Zak?adam, ?e samochod?w. Id?c tym tropem samoch?d ma
>>>> ponadprzeci?tnie gorsz? drog? hamowania ni? pieszy.
>>> Wystarczy, ?e mog? z zasi?gu wzroku p?ynnie hamowa? i rusza?
>>> jednocze?nie jad?c akceptowaln? w mie?cie pr?dko?ci?.
>>>
>> Pieszy moze tym bardziej p?ynnie hamowac i ruszac jednoczesnie idac z
>> akceptowalna w miescie predkoscia :). Czekamy zatem na inne
>> uzasadnienie.
>> bart
>>
>>
>
> Tylko, że pieszym może być:
> - osoba niedołężna
> - osoba ze złym wzrokiem
> - osoba niepełnosprawna
> - dziecko lub osoba upośledzona, które nie umieją ocenić zagrożenia
> - osoba, od której nie wymaga się znajomości prawa, czyli specjalnych
> kwalifikacji czy uprawnień
> ---
> oraz Yeti :-)
Mam nadzieję, że nie obrazisz się jak ja także będę używał ironii?
>
> Kierowcą może być tylko i wyłącznie osoba posiadająca specjalne
> kwalifikacje (prawo jazdy)...
> ---
> Podstawowa umiejętność życiowa. Nie trzeba mieć specjalnych
> kwalifikacji by prowadzić pojazd (można porównać z rowerami) a tylko
> jest taki wymóg by można było te kwalifikacje zakwestionować (np
> rażące przekraczanie przepisów).
Ale jest taki wymóg prawny i choćby Ci się wydawało, że jesteś "miszczem
śfiata" to bez uprawnień nie wolno Ci prowadzić pojazdów mechanicznych
po drogach publicznych.
> Dawno już powinno się zaprzestać wymagania prawa jazdy na rzecz nauki
> w szkołach powszechnych.
Twoje pobożne życzenia nie stanowią prawa.
> Pieszy nie jest też zwolniony ze znajomości prawa. Taki np. wymóg
> kapoka przy poruszaniu się po jezdni poza terenem zabudowanym. A na
> przejściu piesi muszą wiedzieć, że nie mogę wejść na czerwonym.
> Kryterium jest więc korzystanie z jezdni a nie kierowanie
> nie-piechtochodem.
Nie dyskutujemy o ww sytuacjach, ale o pieszym na przejściu dla pieszych.
Ww przypadki mają się nijak do sytuacji, o której dyskutujemy.
>
> oraz stan zdrowia umożliwiający bezpieczne
> prowadzenie pojazdów.
> ---
> Normalny stan zdrowia. Można być chorym i prowadzić. Wymóg stanu
> zdrowia przez jakieś 20-lat "uniemożliwiał" lekarzom wydanie mi
> bezterminowego prawa jazdy mimo, że dokładnie po każdym badaniu nie
> było cienia wątpliwości odnośnie mojego stanu zdrowia. Jakie
> historyjki wymyślali to głowa boli. Np, że za kilka lat na pewno będę
> miał cukrzycę albo że już nie ma bezterminowych. A chcieli po prostu
> łapówkę i im głowy nie przyszło, że ktoś może nie chcieć zapłacić za
> to, co mu się należy jak psu buda.
>
> Poza tym kierowca, który się stosuje do prawa o ruchu drogowym nie ma
> najmniejszych możliwości aby się zatrzymać i przepuścić pieszego.
Zdecydowanie nie powinieneś prowadzić pojazdów.
> ---
> Rozumiem możliwości->trudności. Ale to nie jest prawda. Nie jest
> możliwe zapewnienie bezpieczeństwa pieszego, który wtargnie na
> przejście. Taki przykład, droga w dużym mieście z światłami, pieszy
> nie bacząc na swoje czerwone wchodzi na przejście.
Nie dyskutujemy o pieszym, który wtargnął na czerwonym świetle.
> Oczywiście może nie być świateł i nadal nie ma pewności, że pieszy
> zawsze zostanie zauważony jak np wbiegnie na przejście.
Nie dyskutujemy o pieszych wbiegających.
> Celem pierwszeństwa pieszego na przejściu jest dokładnie to, co zakazu
> wchodzenia pod nadjeżdżające pojazdy, czyli zachowanie naturalnego
> porządku ruchu, że jak ktoś nie może opuścić jezdni lub zatrzymać się
> w miejscu to drugi uczestnik mu to ułatwia.
Tylko, że ten zakaz nie powinien w ogóle interesować kierowców, bo oni
mają bezwzględny obowiązek ustąpienia pierwszeństwa pieszemu na
przejściu dla pieszych, gdzie ruch nie jest kierowany.
> Do tego dochodzi ekonomia, że zatrzymanie ciężkiego pojazdu jest po
> prostu kosztowniejsze niż piechtochodu.
Pierdoły piszesz.
Skoro jesteś tak oszczędny to nie powinieneś prowadzić pojazdów, bo one
wymagają ponoszenia znacznie większych kosztów: przeglądy,
ubezpieczenia, naprawy, amortyzacja oraz odpowiedzialność finansowa za
łamanie PoRD.
> A także logistyczny, że zatrzymywanie na każdym przejściu czy
> zwalnianie do prawie zerowej prędkości paraliżuje ruch.
Zapominasz, że dzięki przerywanemu ruchowi jest w ogóle możliwy normalny
ruch drogowy. W przeciwnym wypadku żadna z dróg nie byłaby przejezdna, a
wszystkie skrzyżowania zakorkowane. Tak więc kolego przestań wyszukiwać
jakieś z "d.... wzięte" przykłady, które świadczą tylko o Twoim zerowym
doświadczeniu jako kierowcy.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.05.15 22:42 Uzytkownik
- 24.05.15 22:43 Uzytkownik
- 24.05.15 23:24 re
- 24.05.15 23:30 re
- 25.05.15 10:24 szerszen
- 25.05.15 11:06 J.F.
- 25.05.15 11:10 Ergie
- 25.05.15 12:40 Shrek
- 25.05.15 13:16 bartosz
- 25.05.15 13:24 bartosz
- 25.05.15 13:19 bartosz
- 25.05.15 13:13 bartosz
- 25.05.15 13:27 bartosz
- 25.05.15 14:07 szerszen
- 25.05.15 14:39 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=