eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych › Re: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Artur Maśląg <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
    Date: Thu, 21 Feb 2013 12:20:47 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 89
    Message-ID: <kg4vui$uee$1@node2.news.atman.pl>
    References: <5124c731$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    <kg2ie0$ja8$1@node2.news.atman.pl> <kg2k29$kvn$1@node2.news.atman.pl>
    <kg2o2g$ejh$1@node1.news.atman.pl>
    <51253a0e$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
    <kg4pbn$o2k$1@node2.news.atman.pl> <kg4smc$k8i$1@node1.news.atman.pl>
    <kg4tkd$s8c$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: serwer.sekocenbud.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1361445650 31182 159.253.247.138 (21 Feb 2013 11:20:50
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 21 Feb 2013 11:20:50 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
    Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.666
    In-Reply-To: <kg4tkd$s8c$1@node2.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2484105
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-02-21 11:41, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:kg4smc$k8i$...@n...news.atman.pl...
    >
    >> Może być nowszy model, nowocześniejszy, jest "świeższy", może już
    >> nie posiadać chorób wieku dziecięcego itd. Zresztą on za 7 lat dalej
    >> będzie 3 lata młodszy i będzie miał 10, a ten starszy 13 i przebieg
    >> podobny.
    >
    > Jaki podobny? 50tys różnicy oznacza konieczność lub nie wymiany opon,
    > amorków, klocków lub sprzęgła.

    Nie, nie oznacza. Może oznaczać, a to różnica. Podobnie ten mniejszy
    przebieg może to oznaczać. Klocki to może być kolejna zmiana, opony
    podobnie. Opony to nawet ze starości się wymienia, choć bieżnik niby
    w porządku. Sprzęgło/amortyzatory - można przyjąć, że w okolicach
    150/200 może być to potrzebne. A może nie. No, ale w młodszym taka
    operacja może mieć sens, a w starszym niekoniecznie, ponieważ mogą
    się pojawić inne usterki i nie warto w to inwestować.

    >> Eksploatacja to eksploatacja, a stan sprzęgła/amortyzatorów będzie
    >> zależał od sposobu i miejsca eksploatacji.
    >
    > Ale przy takim samym sposobie auto z większym przebiegiem będzie
    > bardziej zużyte.

    Przy takim samym być może, ale eksploatacja to nie laboratorium.
    W trakcie eksploatacji wymienia się wiele elementów, które będą
    jako nowe mniej zużyte od tych starych z mniejszym przebiegiem.

    >>>>> a elementy eksploatacyjne (za
    >>>>> wyjątkiem akumulatora) zużywają się z odległością a nie wiekiem.
    >
    >>>> Nieprawda. Wiek też ma swoje znaczenie. Ciekawe czemu producenci piszą
    >>>> np. o wymianie rozrządu 150kkm albo 10 lat.
    >
    >>> Nawet w tym przypadku 3 lata to mniej niż 50tys.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    >> Znaczy w jakim przypadku?
    >
    > W takim jak podałeś: jeśli rozrząd trzeba zmieniać co 150 tys lub 10
    > lat. To 50 tys to 33% życia rozrządu, a 3 lata to 30%.

    Przykro mi, ale takie przeliczenie jest błędne.

    >> Zresztą zdaje się, że mowa o samochodzie
    >> za 6kPLN, a nie porównaniu dwulatka do pięciolatka.
    >
    > To nic nie zmienia. Zawsze auto z mniejszym przebiegiem będzie miało
    > statystyczny dłuższy czas do następnej wymiany jakiegoś elementu.

    Wcześniej masz wyjaśnione, że popełniasz błąd w takim założeniu.
    Części się wymienia cyklicznie. Co gorzej - jak zakładasz, że
    ten z mniejszym przebiegiem nie będzie wymagał szybciej napraw niż
    ten z większym to duży błąd.

    >>>>> Oczywiście uwzględniając też specyfikę tej odległości 500km ze stałą
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    >>>>> prędkością po autostradzie mniej zużywa sprzęgło niż 5km w korku.
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^
    >
    >>>> To masz różnicę dwóch rzędów wielkości. Na korzyść tego z większym
    >>>> przebiegiem.
    >
    >>> Skąd takie założenie że auto z większym przebiegiem sumarycznym zrobiło
    >>> mniejszy przebieg w korkach?
    >
    >> Masz w podkreśleniu - to chyba Ty pisałeś? Zresztą przebieg to nie
    >> wszystko - dużo widać po zużyciu elementów.
    >
    > Pisałem, że jeżdżenie w korkach bardziej zużywa auto niż jeżdżenie po
    > trasie,

    No właśnie.

    > ale nigdzie nie pisałem że auto z większym przebiegiem jeździ
    > glównie po trasie a z mniejszym w korkach.

    No ale to Twój pomysł. Ja tylko pisałem, że różnica dwóch rzędów
    wielkości jest na korzyść tego eksploatowanego w trasie.








Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: