-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Artur Maśląg <n...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
Date: Thu, 21 Feb 2013 12:20:47 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 89
Message-ID: <kg4vui$uee$1@node2.news.atman.pl>
References: <5124c731$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
<kg2ie0$ja8$1@node2.news.atman.pl> <kg2k29$kvn$1@node2.news.atman.pl>
<kg2o2g$ejh$1@node1.news.atman.pl>
<51253a0e$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
<kg4pbn$o2k$1@node2.news.atman.pl> <kg4smc$k8i$1@node1.news.atman.pl>
<kg4tkd$s8c$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: serwer.sekocenbud.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1361445650 31182 159.253.247.138 (21 Feb 2013 11:20:50
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 21 Feb 2013 11:20:50 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.666
In-Reply-To: <kg4tkd$s8c$1@node2.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2484105
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-02-21 11:41, Ergie pisze:
> Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:kg4smc$k8i$...@n...news.atman.pl...
>
>> Może być nowszy model, nowocześniejszy, jest "świeższy", może już
>> nie posiadać chorób wieku dziecięcego itd. Zresztą on za 7 lat dalej
>> będzie 3 lata młodszy i będzie miał 10, a ten starszy 13 i przebieg
>> podobny.
>
> Jaki podobny? 50tys różnicy oznacza konieczność lub nie wymiany opon,
> amorków, klocków lub sprzęgła.
Nie, nie oznacza. Może oznaczać, a to różnica. Podobnie ten mniejszy
przebieg może to oznaczać. Klocki to może być kolejna zmiana, opony
podobnie. Opony to nawet ze starości się wymienia, choć bieżnik niby
w porządku. Sprzęgło/amortyzatory - można przyjąć, że w okolicach
150/200 może być to potrzebne. A może nie. No, ale w młodszym taka
operacja może mieć sens, a w starszym niekoniecznie, ponieważ mogą
się pojawić inne usterki i nie warto w to inwestować.
>> Eksploatacja to eksploatacja, a stan sprzęgła/amortyzatorów będzie
>> zależał od sposobu i miejsca eksploatacji.
>
> Ale przy takim samym sposobie auto z większym przebiegiem będzie
> bardziej zużyte.
Przy takim samym być może, ale eksploatacja to nie laboratorium.
W trakcie eksploatacji wymienia się wiele elementów, które będą
jako nowe mniej zużyte od tych starych z mniejszym przebiegiem.
>>>>> a elementy eksploatacyjne (za
>>>>> wyjątkiem akumulatora) zużywają się z odległością a nie wiekiem.
>
>>>> Nieprawda. Wiek też ma swoje znaczenie. Ciekawe czemu producenci piszą
>>>> np. o wymianie rozrządu 150kkm albo 10 lat.
>
>>> Nawet w tym przypadku 3 lata to mniej niż 50tys.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>
>> Znaczy w jakim przypadku?
>
> W takim jak podałeś: jeśli rozrząd trzeba zmieniać co 150 tys lub 10
> lat. To 50 tys to 33% życia rozrządu, a 3 lata to 30%.
Przykro mi, ale takie przeliczenie jest błędne.
>> Zresztą zdaje się, że mowa o samochodzie
>> za 6kPLN, a nie porównaniu dwulatka do pięciolatka.
>
> To nic nie zmienia. Zawsze auto z mniejszym przebiegiem będzie miało
> statystyczny dłuższy czas do następnej wymiany jakiegoś elementu.
Wcześniej masz wyjaśnione, że popełniasz błąd w takim założeniu.
Części się wymienia cyklicznie. Co gorzej - jak zakładasz, że
ten z mniejszym przebiegiem nie będzie wymagał szybciej napraw niż
ten z większym to duży błąd.
>>>>> Oczywiście uwzględniając też specyfikę tej odległości 500km ze stałą
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^
>>>>> prędkością po autostradzie mniej zużywa sprzęgło niż 5km w korku.
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^
>
>>>> To masz różnicę dwóch rzędów wielkości. Na korzyść tego z większym
>>>> przebiegiem.
>
>>> Skąd takie założenie że auto z większym przebiegiem sumarycznym zrobiło
>>> mniejszy przebieg w korkach?
>
>> Masz w podkreśleniu - to chyba Ty pisałeś? Zresztą przebieg to nie
>> wszystko - dużo widać po zużyciu elementów.
>
> Pisałem, że jeżdżenie w korkach bardziej zużywa auto niż jeżdżenie po
> trasie,
No właśnie.
> ale nigdzie nie pisałem że auto z większym przebiegiem jeździ
> glównie po trasie a z mniejszym w korkach.
No ale to Twój pomysł. Ja tylko pisałem, że różnica dwóch rzędów
wielkości jest na korzyść tego eksploatowanego w trasie.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.02.13 13:19 masti
- 21.02.13 13:30 Ergie
- 21.02.13 13:38 RoMan Mandziejewicz
- 21.02.13 14:24 Maciek
- 21.02.13 14:30 RoMan Mandziejewicz
- 21.02.13 15:01 Artur Maśląg
- 21.02.13 15:07 Ergie
- 21.02.13 15:19 ddddddd
- 21.02.13 15:21 Ergie
- 21.02.13 15:32 Ergie
- 21.02.13 15:33 ddddddd
- 21.02.13 15:42 ddddddd
- 21.02.13 15:49 Ergie
- 21.02.13 16:19 Ergie
- 21.02.13 16:28 ddddddd
Najnowsze wątki z tej grupy
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
Najnowsze wątki
- 2025-01-15 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-15 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-15 CYA: Minister Finansów odbija piłeczkę do PKW :-) [obiektywny brak możliwości wykonania wewnętrznie sprzecznej uchwały]
- 2025-01-15 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-15 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-15 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-15 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-15 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-15 Warszawa => Programista .NET (C#/.NET) <=
- 2025-01-15 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-15 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2025-01-15 serce boli
- 2025-01-14 Seicento vs Szydło, comes back :)